Veste uriasa despre soseaua de centura a municipiului Iasi
O veste uriasa ce vizeaza proiectele Iasului si care este asteptata de mii de soferi a prins in cele din urma contur.
Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, a vorbit despre proiectul soselei de centura a municipiului Iasi si care sunt sansele ca iesenii sa aiba o sosea de trafic greu in viitorul apropiat.
„Soseaua de centura a municipiului Iasi este una din problemele pe care iesenii si-ar dori sa o vada rezolvata cat mai repede. Iasul este o metropola care trebuie sa aiba o astfel de sosea finalizata. Pentru cel de-al treilea tronson ce pleaca de la Selgros – Poitiers – Trei Fantani spre Tomesti avem avizele necesare. Avem aviz de la Comisia Tehnico-Economica a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, al comisiei similare de la Compania Nationala si al comisiei de la Ministerul Transporturilor. Avem aviz pentru alocarea a 37,2 milioane euro, devizul general pentru acest obiectiv important. Acum urmeaza sa intre documentatia la Ministerul Transporturilor si sa intocmeasca o Hotarare de Guvern. Avem doua milioane lei pregatiti pentru a putea sa scoatem procedura la licitatie. Totodata, lansarea procedurii de achizitie pentru documentatie se poate face in luna aprilie 2018. Teremenul de proiectare si executie este de 36 luni, astfel incat se poate ca in luna august 2021 sa avem centura gata. Eu cred ca vom putea sa ne tinem de acest calendar. Sunt mai multi parametri care insa nu tin de noi. Daca avem Hotararea de Guvern nu mai sunt probleme, dar ar trebui si ca parlamentarii nostri sa se bata pentru acest obiectiv, pentru alocari anuale. Trebuie sa scapam de cosmarul traficului greu din oras”, a spus Ovidiu Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.
Citeste si: Noi masuratori. Cele mai poluate cartiere din Iasi
De altfel, Iasul este un oras poluat si din cauza traficului greu. Seful de la DRDP a explicat si ce solutii pot fi identificate pentru a putea reduce emisiile poluante.
„Poluarea este un capitol sensibil pentru toata lumea. Avem soseaua de centura de la Metro la Lunca Cetatuii ce preia traficul greu, pentru ca mai apoi autocamioanele sa intre pe Soseaua Nicolina si sa iasa pe Bucium. Problema este cu masinile care vin spre Vama Sculeni sau spre Popricani. Cum deviem traficul? Primaria solicita interzicerea traficului greu, lucru cu care sunt si eu perfect de acord. Dar ce rute alternative le oferim? Suntem intr-o procedura sa predam drumurile nationale ce trec prin municipiu la primarie. Noi le-am preluat in 2007, le-am reabilitat, iar acum le vom preda inapoi. Primaria va prelua drumul din zona de la Arabesque si atunci va putea sa devieze traficul in alta parte. Eu cred ca ar trebui sa faca un acord de cooperare cu cei de la Consiliul Judetean sa devieze traficul prin zona Bogonos, pe drumul strategic, pentru a iesi la Carlig”, a mai spus Ovidiu Laicu.
Solutii pentru evitarea accidentelor pe Drumul Europen
Drumarii ieseni incearca sa gaseasca solutii si pentru portiunea de drum european dintre Antibiotice SA si Popas Pacurari, zona unde se inregistreaza frecvent accidente rutiere. Cum portiunea de drum ar urma sa treaca la municipalitate, intre DRDP si primarie au aparut deja animozitati.
„Trebuie sa se rezolve si problema de la Valea Lupului unde sunt accidente. Primaria vrea sa ne scoata parapetii din mijlocul de la Valea Lupului. Ei ne spun ca acei parapeti nu isi au rostul, in timp ce parerea noastra este diferita. Apa nu mai sunt accidente frontale. Probabil le vor scoate, pentru ca cei din Valea Lupului vor sa aiba posibilitatea sa faca viraj stanga spre municipiu. Este mai complicat sa te duci departe si sa intorci. Pot sa faca si sens giratoriu, dar si aici e o problema cu sensul giratoriu de la Antibiotice. Acolo trec doua magistrale de apa de la Timisesti si lucrurile se complica. Daca se face un sens giratoriu tot traficul greu va trece peste tevile de apa si ele se vor strica. Despartitoarele de sens puse de noi au un rol, dar nu toata lumea e de acord cu ele. Pe un drum european nu poti sa pui restrictii de viteza si semafoare din 200 metri in 200 metri. Ei au mai vrut sa faca pasarele peste drum, dar sunt probleme cu proprietatile si este mai complicat. Din punctul meu de vedere ar trebui statii de autobuz pe partea cu Valea Lupului, iar autobuzul sa intoarca spre Iasi fara a avea statie pe partea opusa. Asa nu mai au de ce oamenii sa traverseze si sa isi riste viata”, a mai precizat Ovidiu Mugurel Laicu.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local
Iesenii sunt in pericol din cauza unor substante chimice periculoase
Noile masuratori efectuate de angajatii Agentiei pentru Protectia Mediului Iasi la statiile de monitorizare a nivelului poluarii din Iasi prezinta o situatie grava. Iesenii sunt in pericol din cauza unor substante chimice periculoase pentru organism care, in timp, pot provoca chiar cancer.
Masuratorile oficiale ale Comisiei Europene au stabilit ca Iasul este orasul cel mai poluat din Romania, cu o cantitate de factori poluanti de 54 micrograme/mc de aer, adica mult peste limitele admise de Uniunea Europeana si suficient incat sa afecteze grav si pe termen lung sanatatea populatiei.
Daca in anii trecuti, intr-un singur an se inregistrau cel mult 35 de depasiri ale PM 10, anul acesta, pana la data de 15 septembrie, s-au inregistrat 135 de depasiri la nivelul judetului si 56 de depasiri la statia de monitorizare din Podul de Piatra, zona cea mai poluata din Iasi, daca ar fi sa ne bazam pe masuratori. Specialistii de mediu spun ca problema principala a poluarii ar fi numarul crescut de masini second hand si traficul intens.
„Traficul este principala cauza a poluarii din Iasi. Masinile second hand diesel sunt poluante, dar ne ducem intr-o zona sociala si nu putem impune cetatenilor ce fel de masini sa conduca. Nu exista o zona anume ca fiind cea mai poluata, dar pot sa spun ca arterele principale din Pacurari-Nicolina-CUG sunt printre cele mai poluate din Iasi. In principiu, vorbim de lunca joasa a Bahluiului. Daca pana acum s-au inregistrat depasiri ale PM 10, anul acesta masuratorile de la statiile de monitorizare pozitionate in diverse zone din municipiu arata ca sunt in cantitati mari si substantele chimice benzen si NOx„, a declarat Victor Bogdan Davideanu, director al APM Iasi.
In acest context, devine tot mai actual discursul despre mobilitate pe care l-a avut la Iasi, seful Camerei de Comert Franceze, care a vorbit despre viitorul masinii electrice. Multinationale franceze au dezbatut, in luna octombrie, la Primaria Iasi solutii alternative cu privire la mobilitatea urbană. Iaşul a fost primul oraş ales în acest sens de către Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din România (CCIFER). Discutiile au fost initiate de CCIFER in contextul aparitiei unor noi tipuri de autoturisme (electrice, autonome), modalitati de transport (car-sharing), constrangeri de mediu si urbane (parcari, orase mai curate) care impun o constientizare la nivelul utilizatorilor finali, a colectivitatilor locale si a companiilor.
La conferinta, Group Renault a amplasat, cu caracter demonstrativ, statii de incarcare electrica atat in fata Primariei, cat si sn sala mare a sediului municipalitatii. De asemenea, în faţa Palatului Roznovanu au fost parcate şi mai multe maşini electrice.
Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme, in prezent sunt inmatriculate în judetul Iasi pana in 10 vehicule electrice. In acelasi timp, pe raza municipiului exista 11 statii de alimentare electrica.
Primarul Mihai Chirica a declarat ca administratia ieseana este interesata de tot ce inseamna implementarea de solutii, idei, concepte care pot stimula mobilitatea urbana. Edilul Iasului a amintit din nou despre eliminarea restrictiilor la achizitionarea de masini poluante. „Un dezastru ecologic“, a sustinut primarul.
sursa: 7est.ro
- Published in Local
(UPDATE) Lucrările de modernizare sunt în toi în Iași! Iată cum se circulă
Lucrările s-au mutat pe Șoseaua Națională
Din luna aprilie, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roș s-a putut circula în dublu sens. După finalizarea lucrărilor pe străzile Petru Movilă şi Sf. Andrei, s-a revenit la situația din primăvară, iar separatoarele de sens dintre străzile Alexandru Ipsilanti Vodă şi Gh. Ghibănescu. Urmează Șoseaua Națională!
„Cred că a fost singura măsură inspirată din ultima perioadă, în ceea ce priveşte circulaţia. Şi-aşa, pe sensul dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră, se circula pe un singur fir, din cauza maşinilor parcate. Părerea mea este că această stradă ar trebui lăsată cu dublu sens, în continuare. Cel puţin până la finalizarea lucrărilor pe splaiul celălalt sau pe Şoseaua Naţională, care arată jalnic”, a declarat un taximetrist pentru ziarulevenimentul.ro
Între timp, pe data de 23 august 2017, Viarom a început lucrările pe Șoseaua Națională. Astfel, jumătatea de carosabil aferentă sensului dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră a fost decopertată. Pe cealaltă jumătate se circulă în dublu sens, fiind amplasate separatoare.
24/08/2017; 8:00 a.m.
UPDATE 25/08/2017
De luni, 28 august 2017, pe Șoseaua Națională se va circula pe un singur sens, din Podul de Piatră spre Podu Roș. Această modificare apare datorită începerii lucrărilor de dezafectare a liniilor de tramvai de pe tronsonul cuprins între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și bifurcația din zona spălătoriei auto K9.
La intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, conducătorii auto nu vor mai putea intra pe Șoseaua Națională pentru a merge spre Podul de Piatră și vor trebui să ocolească fie pe Splai Bahlui – Mal Stâng, fie pe bd. Dimitrie Cantemir și apoi pe str. Decebal, fie pe bd. Nicolae Iorga, explică radioiasi.ro
Articolul va fi actualizat în mod regulat. Dacă te interesează stadiul lucrărilor, verifică pagină!
- Published in Info Trafic, Local
Cine răspunde pentru criminalii din trafic?
Ne-a fost dat ochilor să vedem în decursul acestui an nenumărate accidente mortale. Întrebarea noastră este… Cine răspunde pentru criminalii din trafic? Câțiva ani de pușcarie nu ne încălzește cu absolut nimic.
Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi.
* Pe plan local, autorităţile admit că nu pot lua nicio măsură pentru îmbunătăţirea acestei activităţi
* Judeţul Iaşi este penultimul în ţară la cifra celor care promovează examenul auto
Anul acesta, în urma controalelor Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, o şcoală de şoferi a rămas fără autorizaţie din cauza neregulilor depistate, iar în alte unităţi de instruire auto orele nu se efectuau, deşi erau trecute pe hârtie
Situaţia şcolilor de şoferi din judeţul Iaşi a fost una din cele mai sensibile teme dezbătute anul acesta în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. Reprezentanţii instructorilor auto din judeţ, prin vocea Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi, trag un semnal de alarmă cu privire la imaginea judeţului şi la problemele care influenţează negativ securitatea rutieră.
Aceştia consideră că Ministerul Transporturilor nu se implică în mod real în securitatea rutieră.
„Şcolile de şoferi trebuie să raporteze Ministerului Transporturilor coeficientul de promovabilitate înregistrat. Dacă în Iaşi acesta este sub 30%, şcolile de şoferi din Iaşi raportează procente de 75%, 80% sau chiar 90%. Probabil că aceste raportări rămân undeva prin sertare, fără a fi analizate, şi rămân fără niciun fel de urmări. La ora actuală, în Iaşi, programările pentru examene au ajuns, practic, până în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o problemă serioasă. Fără a lua în discuţie toate cauzele, la o analiză mai atentă se observă că mulţi din cei care se prezintă la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) sunt la al doilea sau al treilea examen”, a declarat Antonio Marcelli, preşedintele Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Acesta mai subliniază faptul că timpul dintre absolvirea şcolii şi momentul susţinerii examenului auto este mult prea mare.
„Dacă aceşti timp, în cazul Iaşiului, ajung la 3-4 luni, este evident că elevul îşi pierde din capacităţile pe care le avea la terminarea pregătirii. Conform dispoziţiilor legislative ale Ministerului Transporturilor, o grupă de elevi dintr-o şcoală de şoferi poate avea 40 de persoane, contrar oricăror principii pedagogice, iar orice persoană poate ajunge profesor de legislaţie rutieră într-o şcoală de şoferi, după ce a parcurs doar 12 ore de psiho-pedagogie. Cred că suntem singura ţară din Europa unde cineva poate ajunge profesor cu o asemenea pregătire”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Evaluarea cursanţilor, o altă problemă
După evaluarea făcută la absolvirea şcolii de şoferi, urmează o evaluare făcută de către DRPCIV, la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Aici, reprezentanţii formatorilor auto identifică alte nereguli.
„Există probleme, atât la evaluarea teoretică, dar şi la cea practică. Evaluarea teoretică se face pe calculator, prin rezolvarea unui chestionar. Aceste chestionare nu sunt corect alcătuite, alternând întrebări foarte simple cu altele exagerat de dificile. Fără să intrăm în amănunte, să spunem doar că unele întrebări de prim ajutor stârnesc ilaritate printre medici, iar unele întrebări de mecanică, fără nicio utilitate reală, pot fi rezolvate doar de specialist în domeniu. În ceea ce priveşte evaluarea practică, se constată lipsa unor proceduri clare, a unor criterii bine definite de examinare şi o pregătire superficială a evaluatorilor, în special celor nou veniţi în sistem”, au mai adăugat reprezentanţii asociaţiei.
Amenzi usturătoare pentru şcolile de şoferi
Nenumărate nereguli în activitatea şcolilor de şoferi au fost descoperite de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în cadrul unor acţiuni desfăşurate la nivelul judeţului Iaşi. În prezent, în judeţul Iaşi sunt 11 institute de Formare Profesională în Transporturi, din care 9 în Iaşi şi două în Paşcani.
„Trebuie să recunoaştem că în privinţa procesului de pregătire profesională există mari diferenţe între aceste instituţii. După cum se constată şi în domeniul şcolilor de şoferi, ca şi în învăţământ în general, există unităţi de elită, unităţi mai bine cotate sau mai slab cotate. Se pare că, în curând, procesul de pregătire din aceste institute va fi monitorizat pe baza unui program de calculator, asemenea şcolilor de şoferi. La ora actuală, ISCTR nu are acces la baza de date oferită de aceste programe”, a declarat Cristian Afloroaie, inspector coordonator judeţean în ISCTR.
În privinţa şcolilor de şoferi, acesta spune că poziţia ocupată de judeţul Iaşi în clasamentul eficienţei acestor unităţi de pregătire a viitorilor conducători auto, aflându-se pe penultimul loc în ţară, este îngrijorătoare.
Reprezentanţii ISCTR spun că de vină pentru această situaţie este planul de învăţământ şi programele şcolare, legislaţia, cazuri în care, deşi pe caietul cursantului orele sunt trecute, în realitate nu sunt efectuate, şcoli care trimit elevii la examenul teoretic fără să aibă orele practice efectuate, durata orelor de conducere nu este respectată, iar examenele de absolvire la încheierea pregătirii şcolare nu se fac ori sunt superficiale.
În 2016, ISCTD a efectuat 46 de controale la sediile şcolilor de şoferi, fiind constatate şi sancţionate 6 abateri cu un cuantum de 26.250 lei, iar în 2017 au fost deja efectuate 12 controale, care s-au materializat într-o amendă de 6.000 de lei şi retragerea autorizaţiei pentru o şcoală de şoferi.
***
Unul dintre cele mai grave incidente petrecute pe străzile Iaşiului a fost provocat de Claudiu Paşnicu, în luna februarie, în Podu Roş. Fără nicio explicaţie, acesta a depăşit neregulamentar o coloană de vehicule, aflată în aşteptare la semafor, şi a intrat cu viteză în intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, unde s-a izbit violent cu un alt autoturism, provocând moartea a două persoane. Acesta este unul din cazurile în care examenele auto ar trebui să practice o evaluare psihologică mai amănunţită a candidaţilor pentru obţinerea permisul
Sursă: Evenimentul.ro
- Published in Info Trafic
Restricționarea traficului din oraș! Cea mai eficientă soluție pentru poluarea din Iași
Restricționarea traficului din oraș! Cea mai eficientă soluție pentru poluarea din Iași
Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu, supraveghează atent atât șantierele, în special cele care realizează lucrări de infrastructura cât și instituțiile aflate în subordinea Consiliului Local (Salubris și Citadin, dar și Compania de Transport Public) precum și Directia Regională a Drumurilor Naționale.
Gheorghe Bacuşcă, seful gărzii de mediu a prezentat ieri la Colegiul prefectural, un material în care susține că principala sursă de poluare în jurul și în municipiul Iași, este fără dubii, traficul rutier.
Pe lângă lipsa unei centuri ocolitoare, creșterea traficului face ca aerul din oraș să fie tot mai poluat. Aceasta este neplăcuta urmare a celor în medie a 1.800 de inmatriculări și doar 200 de radieri de pe parcursul unei luni. Anul trecut, au fost înregistrate peste 100 de depăsiri ale nivelului maxim admis de pulberi în suspensie, fiind vorba mai exact de praful precum și de alte particule care poluează aerul.
Cele mai multe astfel de depășiri ale standardelor permise s-au semnalat în zonă Podul de Piatră (38), în Tomești (30) și în zona Cantemir (21).
Șeful Gărzii de Mediu a avertizat că se impune finalizarea centurii ocolitoare a orașului, ca apoi să poată fi restricționat traficul greu în zonele poluate, inclusiv pe segmentul rutier Canta-Moara de Foc-Gară-Nicolae Iorga.
De altfel, cei de la Mediu au depus deja o solicitare în acest sens.
Sursa: www.ziaruldeiasi.ro
- Published in Info Trafic
MODIFICARE examen auto. LEGE pentru cei care vor permis de conducere
MODIFICARE examen auto. LEGE pentru cei care vor permis de conducere
Parlamentul a adoptat legea prin care se introduce obligativitatea înregistrării video a probei teoretice și audio/video a celei practice în timpul desfășurării examenului auto.
„Astăzi a fost adoptată legea care modifică Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin care examenul de obținere a permisului de conducere va fi supravegheat video pentru proba teoretică și audio/video pentru cea practică. Sunt convinsă că în acest mod examenele se vor desfășura în condiții mai bune, șoferii și examinatorii vor deveni mai responsabili, iar noii conducători auto care ajung în trafic vor fi mai bine pregătiți”, a spus Ionela Dobrică, deputată care a votat această lege.
Din 30.06.2017 vor intra în vigoare noile dispoziții legale privind examenul pentru obținerea permisului de conducere. Astfel, pentru asigurarea și verificarea legalității examenului de obținere a permisului de conducere, modul de desfășurare a probei teoretice se înregistrază video, iar în cazul probei practice atât video, cât și audio, cu sisteme tehnice de monitorizare.
Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susținerea probei practice. Prin excepție nu se înregistrează audio sau video proba practică susținută pentru categoriile AM, A1, A2 și A.
Sursă: dcnews.ro
- Published in Info Trafic
Cel mai controversat semafor din Iași …
De ceva vreme pe grupurile de socializare din Iasi, mai ales pe cele de trafic, circula o poza care a starnit multe controverse. E vorba de imaginea de mai sus, reprezentand semaforul de la intersectia strazii Jijia cu bulevardul Alexandru cel Bun.
Multi se intreaba, de ce acest semafor cu verde intermitent, pe o strada cu obligatoriu la dreapta, altii arunca cu jigniri la adresa autoritatilor si a celor care se ocupa de semafoare si au fost chiar persoane care se intrebau, ” ei si eu ce fac in situatia de fata”…
Ei bine, chiar daca la prima vedere pare absurd, daca analizam situatia o sa observam ca acel semafor este cel mai probabil unul dintre cele mai utile din Iasi si cel mai bine gandit pe deasupra.Explicatia:
Pana ca acest semafor sa fie pus in functiune, cei care veneau de pe Soseaua Nationala spre Bulevardul Alexandru cel Bun pe strada Jijia, aveau doar cedeaza trecerea si obligatoriu dreapta. In aceasta situatia, pietonii care ieseau sau intrau in Piata Alexandru nu aveau semafor si treceau care si cum voiau pe trecere iar asta insemna cozi interminabile pentru cei care voiau sa intre pe bulevard.
Dupa ce semaforul a fost montat, marele castig a fost asigurarea unui flux constant de masini pe acea strada si disparitia cozilor interminabile(pana in rond 28, pentru cei care stiu zona). Semaforul din imagine este sincronizat cu cel de la baza podului, iar cand semaforul e verde, cei care vin de pe strada Jijia pot intra in intersectie fara sa acorde prioritate nimanui, pentru ca pietonii au rosu, la fel si cei care vin de pe pod.
Cand semaforul este rosu, ca in poza de mai sus, apare verdele intermitent iar soferii pot intra din nou in intersectie atata timp cat acorda prioritate pietonilor care sunt angajati in traversarea strazii cat si celor care vin din stanga.
Iar daca totusi o sa mai fie carcotasi, le mai reamintim ce scrie in art.31 din codul rutier:
Art.31. – Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b);
c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulatie.
- Published in Info Trafic