O femeie din Iasi, cel mai aspru examinator auto
Clasamentul promovabilitatii examenului auto in 2017 arata ca cel mai aspru examinator este o femeie. Potrivit unei situatii remise de catre Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Iasi, cea mai mica promovabilitate, de doar 21,13%, a fost inregistrata sub examinarea subinspectorului Alina Elena Mocanu, la un numar de 265 persoane examinate.
Printre cei mai severi examinatori auto se numara agentul sef principal Sebastian Ichim, cu o promovalibitate de 23%, la un numar de 2.139 persoane examinate, dar si agentul sef principal Ciprian Ciobanu, cu o rata de promovabilitate de 24,9%, la un numar de 2.601 persoane examinate.
Urmeaza comisarul sef Ioan Manole, cu o promovabilitate la examinarea auto de 25,1% si comisarul sef Remus Iftime, cu 25,2%.
La polul opus, cel mai „indulgent” este comisarul sef Vasile Zacornea, cu o promovabilitate de 33,3% la un numar de 1.251 examinati, urmat de agent sef adjunct Bogdan Ouatu, cu o promovabilitate de 32,2% la o cifra de 2.424 examinati.
Promovabilitatea celor examinati de agentul sef principal Gheorghe Frij a fost de 30,4%, la agentul sef principal Florin Filip, de 29,8% iar la agentul sef Bogdan Luca, de 28,8%.
La mijlocul clasamentului stau agentul sef principal Liviu Mocanu, cu o promovabilitate de 28,26%, inspectorul Stefan Grecu, cu o promovabilitate de 27,8% si agentul sef adjunct Valentin Stan, cu 26,2%. „Cu ocazia verificarilor permiselor de conducere preschimbate si a dosarelor de examinare s-au constatat in cursul anului curent 13 cazuri pentru care au existat suspiciuni de fals si declaratie mincinoasa, fapte pentru care documentele au fost inaintate spre competenta solutionare la IPJ Iasi, fiind confirmata in fiecare caz intocmirea de dosar penal pentru persoanele implicate”, a precizat conducerea SPCRPCIV Iasi.
Pe linie de examinare auto si preschimbare a permiselor de conducere, in 2017 au fost 75.805 dosare primite si verificate, cu o evolutie de 14,7% mai mare fata de anul anterior. In schimb, numarul persoanelor respinse a crescut cu 15,8% in 2017 fata de anul anterior, cei mai multi fiind la proba practica (17.225), fata de 11.143 la proba teoretica. Procentul mediu de promovabilitate a examenului auto a fost, in 2017, de 27,39%.
sursa: ziarulevenimentul.ro
- Published in Local
RAZIE de amploare pe strazile din judet!
Politistii rutieri au desfasurat recent o actiune pe drumurile publice din judet, pentru prevenirea accidentelor produse pe fondul neacordarii prioritatii de trecere pietonilor.
Au fost date 141 de amenzi si au fost retinute 11 permise de conducere, fiind retrase si opt certificate de inmatriculare. De exemplu, un barbat de 38 de ani, din Iasi, a condus un autoturism pe strada Libertatii si nu a acordat prioritate de trecere unui pieton care traversa in mod regulamentar.
Soferul a fost amendat cu 580 de lei si a fost dispusa retinerea permisului de conducere pentru 30 de zile.
Politia Romana (Inspectoratul General al Politiei Romane — IGPR) este principala institutie pentru aplicare a legii din Romania – institutie specializata a statului care exercita atributii privind prevenirea, descoperirea si cercetarea in conditiile legii a tuturor infractiunilor. Ziua Politiei Romane este sarbatorita pe data de 25 martie. Aceasta a fost desemnata prin art. 50 din Legea nr. 218 din 23.04.2002.
Politia Romana este condusa de un inspector general, avand rang de secretar de stat.
sursa: ziarulevenimentul.ro
- Published in Info Trafic, Local
Un nou regulament pentru Inspectia Tehnica Periodica
Camera Deputatilor a aprobat marti un nou regulament pentru Inspectia Tehnica Periodica (ITP), care prevede, printre altele, ca aceasta trebuie realizata anual pentru masinile cu o vechime mai mare de 12 ani.
In aceeasi, zi, Camera Deputatilor a adoptat un alt proiect de lege prin care este introdusa notiunea de suspendare a inmatricularii unui vehicul, ca parte a necesitatii de a armoniza legislatia cu cea existenta deja in Uniunea Europeana.
Legea fusese aprobata de Guvern inca din luna august, iar acum mai are nevoie doar de promulgarea presedintelui si publicarea in Monitorul Oficial pentru a intra in vigoare incepand din 20 mai 2018.
Citeste si: „Noi n-am spus niciodata ca prin acest sistem de contributii cresc salariile.”
Noua lege prevede ca inmatricularea unui vehicul este suspendata in cazul in care ITP-ul este expirat sau anulat. In plus, inmatricularea va fi suspendata in cazul in care noul proprietar al masinii nu solicita transcrierea dreptului de proprietate intr-un interval de 90 de zile de la data achizitionarii.
In prezent, termenul legal este de 30 de zile, insa neindeplinirea acestuia nu atrage niciun fel de sanctiune. Cu alte cuvinte, prin noua lege nu mai este posibil ca noul proprietar sa conduca masina fara sa transcrie dreptul de proprietate. In prezent, circulatia cu o masina care are inmatricularea suspendata se sanctioneaza cu amenda de la 9 la 20 de puncte si cu retinerea certificatului de inmatriculare.
O alta noutate este ca, pana la intrarea in vigoare a legii, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor trebuie sa realizeze o aplicatie pe site-ul sau oficial prin care sa poata fi verificata rapid situatia inmatricularii unei masini si, daca este cazul, motivul suspendarii inmatricularii.
Sursa: bzi.ro
- Published in National
Șoferii care parchează în zone interzise din municipiul Iași riscă amenzi drastice
Consiliul Local a aprobat astăzi tarifele pentru activitatea de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate ilegal din municipiul Iași.
În cazul în care autoturismul este ridicat, transportat și depozitat la baza Servicii Publice Iași, șoferul va trebui să achite o taxă de 430 lei pentru returnarea mașinii. În cazul în care se prezintă după 24 de ore, va plăti suplimentar 45 lei pentru fiecare zi de întârziere.
Un alt tarif este de 290 lei și are în vedere situația în care șoferul ajunge la mașină, care este ridicată pe autoplatforma auto, dar nu a fost transportată la baza SPI. Inițial, tarifele erau de 450 lei, 330 lei și 60 lei, dar acestea au fost reduse în urma discuțiilor din CL.
Consilierii PNL au votat împotriva tarifelor stabilite, în contextul în care propunerea lor de taxare viza 250 lei pentru returnarea mașinii și 100 lei pentru cel de-al doilea caz. Aleșii PSD au respins aceste tarife. Important de știu este că hotărârea de CL va intra în vigoare peste două săptămâni.
- Published in Info Trafic
Cine răspunde pentru criminalii din trafic?
Ne-a fost dat ochilor să vedem în decursul acestui an nenumărate accidente mortale. Întrebarea noastră este… Cine răspunde pentru criminalii din trafic? Câțiva ani de pușcarie nu ne încălzește cu absolut nimic.
Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi.
* Pe plan local, autorităţile admit că nu pot lua nicio măsură pentru îmbunătăţirea acestei activităţi
* Judeţul Iaşi este penultimul în ţară la cifra celor care promovează examenul auto
Anul acesta, în urma controalelor Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, o şcoală de şoferi a rămas fără autorizaţie din cauza neregulilor depistate, iar în alte unităţi de instruire auto orele nu se efectuau, deşi erau trecute pe hârtie
Situaţia şcolilor de şoferi din judeţul Iaşi a fost una din cele mai sensibile teme dezbătute anul acesta în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. Reprezentanţii instructorilor auto din judeţ, prin vocea Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi, trag un semnal de alarmă cu privire la imaginea judeţului şi la problemele care influenţează negativ securitatea rutieră.
Aceştia consideră că Ministerul Transporturilor nu se implică în mod real în securitatea rutieră.
„Şcolile de şoferi trebuie să raporteze Ministerului Transporturilor coeficientul de promovabilitate înregistrat. Dacă în Iaşi acesta este sub 30%, şcolile de şoferi din Iaşi raportează procente de 75%, 80% sau chiar 90%. Probabil că aceste raportări rămân undeva prin sertare, fără a fi analizate, şi rămân fără niciun fel de urmări. La ora actuală, în Iaşi, programările pentru examene au ajuns, practic, până în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o problemă serioasă. Fără a lua în discuţie toate cauzele, la o analiză mai atentă se observă că mulţi din cei care se prezintă la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) sunt la al doilea sau al treilea examen”, a declarat Antonio Marcelli, preşedintele Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Acesta mai subliniază faptul că timpul dintre absolvirea şcolii şi momentul susţinerii examenului auto este mult prea mare.
„Dacă aceşti timp, în cazul Iaşiului, ajung la 3-4 luni, este evident că elevul îşi pierde din capacităţile pe care le avea la terminarea pregătirii. Conform dispoziţiilor legislative ale Ministerului Transporturilor, o grupă de elevi dintr-o şcoală de şoferi poate avea 40 de persoane, contrar oricăror principii pedagogice, iar orice persoană poate ajunge profesor de legislaţie rutieră într-o şcoală de şoferi, după ce a parcurs doar 12 ore de psiho-pedagogie. Cred că suntem singura ţară din Europa unde cineva poate ajunge profesor cu o asemenea pregătire”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Evaluarea cursanţilor, o altă problemă
După evaluarea făcută la absolvirea şcolii de şoferi, urmează o evaluare făcută de către DRPCIV, la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Aici, reprezentanţii formatorilor auto identifică alte nereguli.
„Există probleme, atât la evaluarea teoretică, dar şi la cea practică. Evaluarea teoretică se face pe calculator, prin rezolvarea unui chestionar. Aceste chestionare nu sunt corect alcătuite, alternând întrebări foarte simple cu altele exagerat de dificile. Fără să intrăm în amănunte, să spunem doar că unele întrebări de prim ajutor stârnesc ilaritate printre medici, iar unele întrebări de mecanică, fără nicio utilitate reală, pot fi rezolvate doar de specialist în domeniu. În ceea ce priveşte evaluarea practică, se constată lipsa unor proceduri clare, a unor criterii bine definite de examinare şi o pregătire superficială a evaluatorilor, în special celor nou veniţi în sistem”, au mai adăugat reprezentanţii asociaţiei.
Amenzi usturătoare pentru şcolile de şoferi
Nenumărate nereguli în activitatea şcolilor de şoferi au fost descoperite de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în cadrul unor acţiuni desfăşurate la nivelul judeţului Iaşi. În prezent, în judeţul Iaşi sunt 11 institute de Formare Profesională în Transporturi, din care 9 în Iaşi şi două în Paşcani.
„Trebuie să recunoaştem că în privinţa procesului de pregătire profesională există mari diferenţe între aceste instituţii. După cum se constată şi în domeniul şcolilor de şoferi, ca şi în învăţământ în general, există unităţi de elită, unităţi mai bine cotate sau mai slab cotate. Se pare că, în curând, procesul de pregătire din aceste institute va fi monitorizat pe baza unui program de calculator, asemenea şcolilor de şoferi. La ora actuală, ISCTR nu are acces la baza de date oferită de aceste programe”, a declarat Cristian Afloroaie, inspector coordonator judeţean în ISCTR.
În privinţa şcolilor de şoferi, acesta spune că poziţia ocupată de judeţul Iaşi în clasamentul eficienţei acestor unităţi de pregătire a viitorilor conducători auto, aflându-se pe penultimul loc în ţară, este îngrijorătoare.
Reprezentanţii ISCTR spun că de vină pentru această situaţie este planul de învăţământ şi programele şcolare, legislaţia, cazuri în care, deşi pe caietul cursantului orele sunt trecute, în realitate nu sunt efectuate, şcoli care trimit elevii la examenul teoretic fără să aibă orele practice efectuate, durata orelor de conducere nu este respectată, iar examenele de absolvire la încheierea pregătirii şcolare nu se fac ori sunt superficiale.
În 2016, ISCTD a efectuat 46 de controale la sediile şcolilor de şoferi, fiind constatate şi sancţionate 6 abateri cu un cuantum de 26.250 lei, iar în 2017 au fost deja efectuate 12 controale, care s-au materializat într-o amendă de 6.000 de lei şi retragerea autorizaţiei pentru o şcoală de şoferi.
***
Unul dintre cele mai grave incidente petrecute pe străzile Iaşiului a fost provocat de Claudiu Paşnicu, în luna februarie, în Podu Roş. Fără nicio explicaţie, acesta a depăşit neregulamentar o coloană de vehicule, aflată în aşteptare la semafor, şi a intrat cu viteză în intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, unde s-a izbit violent cu un alt autoturism, provocând moartea a două persoane. Acesta este unul din cazurile în care examenele auto ar trebui să practice o evaluare psihologică mai amănunţită a candidaţilor pentru obţinerea permisul
Sursă: Evenimentul.ro
- Published in Info Trafic
Şoferi teribilişti liniştiţi de poliţiştii de la rutieră! Zeci de amenzi pentru viteză şi alcool
Şoferi teribilişti liniştiţi de poliţiştii de la rutieră! Zeci de amenzi pentru viteză şi alcool
Poliţiştii au depistat ieri noapte, în trafic, un tânăr de 29 de ani care conducea sub influenţa alcoolului şi avea o viteză de 125 de kilometri la oră în localitate.
“La data de 1 iulie a.c., în jurul orei 23:00, poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier Iaşi au depistat în trafic un bărbat, de 29 ani, din oraşul Podu Iloaiei, în timp ce circula cu un autoturism, pe DE 583, în localitatea Budăi, cu viteza de 125 km/h, pe un sector de drum unde limita de viteză este de 60 km/h. În urma controlului documentelor, s-a constatat că acesta emană halenă alcoolică şi a fost testat cu aparatul alcooltest, care a indicat o valore de peste 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat”, se arată într-un comunicat de presă. Bărbatul a fost condus la spital unde i s-au recoltat probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. În cauză s-a întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.
Tot ieri seară în intervalul orar 08.00-22.00, poliţiştii rutieri au desfăşurat o serie de acţiuni pentru prevenirea principalelor cauze de producere a accidentelor rutiere pe drumurile publice din judeţul Iaşi, precum: excesul de viteză, depăşirile neregulamentare şi traversările prin loc nepermis. S-a acţionat cu aparatura radar din dotare. Poliţiştii rutieri de la Iaşi, Paşcani, Hîrlău, Tg Frumos şi nu numai au aplicat 161 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 44.805 lei, dintre care 57 pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 1 pentru depăşire neregulamentară, 2 pentru abateri săvârşite de pietoni, iar restul pentru alte abateri. Aceştia au reţinut 9 permise de conducere, dintre care 6 pentru viteză. De asemenea, au fost retrase 3 certificate de înmatriculare.
“La data de 1 iulie a.c., un bărbat, de 49 de ani, din mun. Botoşani a condus un autoturism pe DE 583, în afara localităţii Sârca, cu viteza de 105 km/h control radar, pe un sector de drum limitat la 50 km/h. Acesta a fost sancţionat contravenţional cu amendă de 1.305 lei şi s-a dispus reţinerea permisului de conducere, în vederea suspendării dreptului de a conduce, pentru o perioadă de 90 de zile.Un tânăr, de 22 ani, din mun. Bârlad, jud. Vaslui, a condus un auto pe şoseaua Bucium cu viteza de 88 km/h, limita de viteză pe acel sector de drum fiind de 40 km/h. Acesta a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 1.305 lei”, potrivit aceleaşi surse.
SURSĂ: ZIARUL DE IAŞI
- Published in Local
Atenție șoferi !!! Neoprirea la semnalele Polițiștilor se pedepsește cu amendă și pierderea permisului.
Șoferii care nu opresc la dispoziția polițiștilor rutieri vor putea să fie pedepsiți drastic. Mai exact, aceștia vor risca să primească între 9 și 20 de puncte-amendă, adică, în prezent, o amendă între 1.305 și 2.900 de lei. Pe deasupra, conducătorilor auto li se va suspenda dreptul de a șofa pentru o perioadă de 90 de zile.
În momentul de față, Codul rutier nu prevede o sancțiune expresă pentru neoprirea la dispoziția polițiștilor rutieri. Totuși, „nerespectarea semnalelor, indicațiilor și dispozițiilor polițistului rutier aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu” este considerată contravenție în prezent. Pentru această faptă, șoferii riscă patru sau cinci puncte-amendă, adică amendă de 580 sau de 725 de lei, plus suspendarea permisului pentru 30 de zile.
În expunerea de motive a proiectului de lege, inițiatorii scriu că șoferii sunt tentați uneori să fugă de poliție, atunci când li se face semn în trafic să oprească. Din acest motiv, pentru a evita problemele ce pot apărea în urma unei urmăriri în trafic (accidente, de exemplu), parlamentarii vor să introducă o sancțiune adecvată pentru neoprirea la dispoziția polițiștilor rutieri.
Propunerea legislativă pentru completarea articolului 102 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată recent la Senat pentru dezbatere și urmează să fie votată de această Cameră parlamentară. Indiferent de votul senatorilor, documentul va avea nevoie de aprobarea deputaților pentru a se putea aplica.
Sursa- Alexandru Boiciuc.
- Published in Info Trafic