Veste uriasa despre soseaua de centura a municipiului Iasi
O veste uriasa ce vizeaza proiectele Iasului si care este asteptata de mii de soferi a prins in cele din urma contur.
Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, a vorbit despre proiectul soselei de centura a municipiului Iasi si care sunt sansele ca iesenii sa aiba o sosea de trafic greu in viitorul apropiat.
„Soseaua de centura a municipiului Iasi este una din problemele pe care iesenii si-ar dori sa o vada rezolvata cat mai repede. Iasul este o metropola care trebuie sa aiba o astfel de sosea finalizata. Pentru cel de-al treilea tronson ce pleaca de la Selgros – Poitiers – Trei Fantani spre Tomesti avem avizele necesare. Avem aviz de la Comisia Tehnico-Economica a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, al comisiei similare de la Compania Nationala si al comisiei de la Ministerul Transporturilor. Avem aviz pentru alocarea a 37,2 milioane euro, devizul general pentru acest obiectiv important. Acum urmeaza sa intre documentatia la Ministerul Transporturilor si sa intocmeasca o Hotarare de Guvern. Avem doua milioane lei pregatiti pentru a putea sa scoatem procedura la licitatie. Totodata, lansarea procedurii de achizitie pentru documentatie se poate face in luna aprilie 2018. Teremenul de proiectare si executie este de 36 luni, astfel incat se poate ca in luna august 2021 sa avem centura gata. Eu cred ca vom putea sa ne tinem de acest calendar. Sunt mai multi parametri care insa nu tin de noi. Daca avem Hotararea de Guvern nu mai sunt probleme, dar ar trebui si ca parlamentarii nostri sa se bata pentru acest obiectiv, pentru alocari anuale. Trebuie sa scapam de cosmarul traficului greu din oras”, a spus Ovidiu Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.
Citeste si: Noi masuratori. Cele mai poluate cartiere din Iasi
De altfel, Iasul este un oras poluat si din cauza traficului greu. Seful de la DRDP a explicat si ce solutii pot fi identificate pentru a putea reduce emisiile poluante.
„Poluarea este un capitol sensibil pentru toata lumea. Avem soseaua de centura de la Metro la Lunca Cetatuii ce preia traficul greu, pentru ca mai apoi autocamioanele sa intre pe Soseaua Nicolina si sa iasa pe Bucium. Problema este cu masinile care vin spre Vama Sculeni sau spre Popricani. Cum deviem traficul? Primaria solicita interzicerea traficului greu, lucru cu care sunt si eu perfect de acord. Dar ce rute alternative le oferim? Suntem intr-o procedura sa predam drumurile nationale ce trec prin municipiu la primarie. Noi le-am preluat in 2007, le-am reabilitat, iar acum le vom preda inapoi. Primaria va prelua drumul din zona de la Arabesque si atunci va putea sa devieze traficul in alta parte. Eu cred ca ar trebui sa faca un acord de cooperare cu cei de la Consiliul Judetean sa devieze traficul prin zona Bogonos, pe drumul strategic, pentru a iesi la Carlig”, a mai spus Ovidiu Laicu.
Solutii pentru evitarea accidentelor pe Drumul Europen
Drumarii ieseni incearca sa gaseasca solutii si pentru portiunea de drum european dintre Antibiotice SA si Popas Pacurari, zona unde se inregistreaza frecvent accidente rutiere. Cum portiunea de drum ar urma sa treaca la municipalitate, intre DRDP si primarie au aparut deja animozitati.
„Trebuie sa se rezolve si problema de la Valea Lupului unde sunt accidente. Primaria vrea sa ne scoata parapetii din mijlocul de la Valea Lupului. Ei ne spun ca acei parapeti nu isi au rostul, in timp ce parerea noastra este diferita. Apa nu mai sunt accidente frontale. Probabil le vor scoate, pentru ca cei din Valea Lupului vor sa aiba posibilitatea sa faca viraj stanga spre municipiu. Este mai complicat sa te duci departe si sa intorci. Pot sa faca si sens giratoriu, dar si aici e o problema cu sensul giratoriu de la Antibiotice. Acolo trec doua magistrale de apa de la Timisesti si lucrurile se complica. Daca se face un sens giratoriu tot traficul greu va trece peste tevile de apa si ele se vor strica. Despartitoarele de sens puse de noi au un rol, dar nu toata lumea e de acord cu ele. Pe un drum european nu poti sa pui restrictii de viteza si semafoare din 200 metri in 200 metri. Ei au mai vrut sa faca pasarele peste drum, dar sunt probleme cu proprietatile si este mai complicat. Din punctul meu de vedere ar trebui statii de autobuz pe partea cu Valea Lupului, iar autobuzul sa intoarca spre Iasi fara a avea statie pe partea opusa. Asa nu mai au de ce oamenii sa traverseze si sa isi riste viata”, a mai precizat Ovidiu Mugurel Laicu.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local
Cand va incepe constructia Spitalului Regional de Urgente din Iasi
Comisia de Urbanism a aprobat ieri planurile urbanistice zonale pentru Spitalul Regional de Urgenţă (SRU) şi Sala Polivalentă. Ambele obiective ar urma să fie construite în zona Moara de Vânt. Pentru SRU, municipalitatea a pus la dispoziţia Ministerului Sănătăţii (MS) o suprafaţă de 12 ha în centrul platoului.
Regimul de înălţime propus pentru clădire constă în două niveluri în subteran, parter şi cinci etaje la o înălţime maximă de 25 metri. Finanţarea este asigurată, în principal, prin fonduri europene şi cofinanţarea din partea guvernului, la care se vor adăuga sume rambursabile atrase de la instituţii financiare pentru dotări. În total, investiţia este estimată la circa 150 milioane euro. În ceea ce priveşte Sala Polivalentă, obiectivul ar urma să fie construit în vecinătatea SRU pe un teren de 18,7 ha. Proiectul aparţine Companiei Naţionale de Investiţii (CNI), dar terenul este pus la dispoziţie tot de către municipalitatea ieşeană. Potrivit proiectului de PUZ, Sala Polivalentă va avea un regim de înălţime subsol, parter, trei etaje şi un etaj tehnic. Ambele planuri urbanistice vor fi supuse aprobării plenului Consiliului Local, cel mai probabil cu ocazia şedinţei ordinare din această lună.
Citeste si: Mai multe curse TAROM de la Iasi vor fi suspendate
Construcţia spitalului regional de urgenţe din Iaşi va începe în 2019, iar unitatea ar urma să fie funcţională la începutul anului 2023. Spitalul de la Iaşi va fi de tip modular şi va fi construit după un proiect suedez.
Pentru acest obiectiv, municipalitatea a alocat un teren de 23 hectare între strada Moara de Vânt şi bulevardul C. A. Rosetti, la aproximativ 300 de metri de bulevard. Pentru spital vor fi suficiente 10 – 12 hectare, existând astfel posibilitatea unei viitoare extinderi. Forma spitalului, asemănătoare cu cea a unui terminal de aeroport, va permite extinderea prin construirea de noi module şi prelungirea corpului central. În total, spitalul va dispune de 750 – 780 de paturi. În cadrul acestuia ar urma să lucreze aproximativ 2.500 de cadre medicale.
Edilul Iasului a menţionat că în zona spitalului vor fi construite mai multe facilităţi conexe activităţii sanitare, respectiv locuinţe pentru rezidenţi sau centre de cercetare.
În România vor fi trei spitale regionale de urgenţă care vor fi situate la Cluj, Craiova şi Iaşi.
Sursa: ziaruldeiasi.ro
- Published in Local
O noua autostrada in Romania. Iasi – Bucuresti
Chiar dacă oficialii guvernamentali nu au fost în stare să termine lucrări pentru autostrăzi începute în urmă cu 15 ani, ministrul propus pentru preluarea portofoliului Economiei, Dănuţ Andruşcă anunţă un nou proiect de autostradă.
Dănuţ Andruşcă a precizat că sunt trei autostrăzi care se vor putea construi cu ajutorul finanţării provenite de la Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii: Târgu Mureş – Iaşi, Timişoara – Bucureşti şi Iaşi – Bucureşti. “Sunt trei autostrăzi care se vor putea construi prin Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii.
O autostradă care să străbată munţii între Transilvania şi Moldova, Târgu Mureş – Iaşi, o a doua autostradă prin sudul României, care să lege Transilvania cu Oltenia şi Ţara Românească, Timişoara – Bucureşti, şi o a treia, care să unească Moldova şi Ţara Românească, Iaşi – Bucureşti”, a declarat Andruşcă.
CIteste si: In ce stare se afla politistul injunghiat in centrul Iasului
Alte trei miliarde de euro vor viza construcţia de autostrăzi şi căi ferate rapide, având prioritate autostrăzile care nu pot fi finalizate sau demarate din fonduri europene până în 2020′, a afirmat Andruşcă. Potrivit acestuia, Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi-au arătat interesul în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi în Parteneriat Public Privat.
Ministrul propus a mai menţionat o altă industrie care va fi dezvoltată prin acest fond, respectiv cea de armament, prin modernizarea şi extinderea capacităţilor existente. Ministrul propus pentru preluarea portofoliului Economiei, Dănuţ Andruşcă, a primit luni aviz favorabil din partea comisiilor reunite de specialitate ale Parlamentului.
Sursa: capital.ro
Ministrul Transporturilor arunca in aer proiectul autostrazii Iasi – Targu Mures
In timpul unei interpelări la proiectul de buget pentru 2018, deputatul ieşean Cosette Chichirău a cerut clarificări privind Autostrada Est-Vest, deoarece proiectul nu apare ca „o prioritate“ în planificările guvernanţilor. Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, aruncă în aer proiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş.
Într-o declaraţie făcută în şedinţa Comisiei de buget a Parlamentului, şeful de la Transporturi a susţinut că Autostrada Iaşi-Târgu Mureş va deveni Autostrada Iaşi-Bacău-Braşov. „Autostrada care să lege Moldova de Transilvania este o prioritate pentru Guvernul României. În ceea ce priveşte legătura cu Transilvania a Moldovei, strategia noastră este următoarea. Pentru că este mai ieftin, este mai uşor de făcut şi trebuie făcută odată, oamenii ăia au aşteptări foarte mari. Şi vom proceda aşa. Facem autostradă Iaşi – Bacău – Oneşti – Valea Oituzului – Braşov. Este un traseu mult mai uşor de realizat“, a declarat ministrul Felix Stroe.
Acesta a mai afirmat că a prezentat ideea celor de la Bruxelles, iar finanţările vor fi asigurate de la instituţii precum Banca Mondială, Banca Europeană de Investiţii şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. „Eu cred că este o veste bună pentru cetăţenii Moldovei“, a continuat Stroe, care a fost întrerupt de deputatul USR Cosette Chichirău, care i-a transmis că ieşenii vor să ajungă la Berlin nu la Braşov.
„Eu v-am întrebat despre Iaşi – Târgu Mureş“, a spus Chichirău. În replică, ministrul a afirmat: „Iaşi – Tg. Mureş este Iaşi – Bacău – Oneşti – Braşov – Târgu Mureş“. După alte câteva replici, ministrul Stroe şi-a nuanţat afirmaţia: „Nu am vrut să spun că am abandonat proiectul la care dânsa se referă şi care ar fi o crimă dacă ar fi abandonat. Dar, am zis să demarăm ceva… să nu stăm totuşi să aşteptăm, acolo sunt şi nişte probleme legate de proiectare, de studiul de fezabilitate, DNA a ridicat nişte dosare şi s-a oprit, deocamdată, proiectarea pe un anumit tronson“.
Citeste si: Revelionul la Iasi: La Palat va concerta un artist surpriza | Vezi tot programul
La începutul acestei luni, deputatul USR de Timiş, Cătălin Drulă, a prezentat un amplu material despre impedimentele în demararea unui important proiect de infrastructură rutieră: Autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş. În acest moment, Autostrada Iaşi-Târgu Mureş este cea mai mare investiţie rutieră din Master Planul Naţional de Transport. Autostrada A8, Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni, ar urma să aibă o lungime de circa 320 de kilometri. Valoarea de investiţie a întregului obiectiv a fost estimată la 8,9 miliarde de euro, autostrada Târgu Mureş – Ditrău (92 km) urmând să coste 2,12 miliarde euro, autostrada Ditrău – Târgu Neamţ (118 km) va fi 4,24 miliarde euro, iar autostrada Târgu Neamţ – laşi – Ungheni (101 km) – 2,52 miliarde euro. În a doua parte a acestui an, au avut loc mai multe proteste prin care locuitorii din toate judeţele Regiunii de Nord-Est au cerut începerea proiectului privind Autostrada Iaşi-Târgu Mureş.
Despre Autostrada Bacău-Braşov s-a mai discutat, iar din estimări reiese că valoarea este de aproape 3 miliarde de euro, având o distanţă de 160 de kilometri. Recent, senatorul băcăuan Dragoş Benea a postat pe pagina sa de Facebook:
„Sper ca actualul guvern să găsească varianta de autostradă cea mai fezabilă, finanţabilă care să conecteze Moldova cu Transilvania. Populismul şi patriotismul local exagerat al unor politicieni a dăunat suficient Moldovei. Continui să cred că tronsonul Tg Neamţ-Tg Mureş este dificil de executat şi presupune costuri ridicate. Varianta Iaşi-Paşcani-Tg Neamţ-Bacău-Oneşti-Braşov este cea mai realistă propunere din toate punctele de vedere (costuri, relief, avize de mediu, conexiune la culoarele de transport IV şi IX).
Parlamentarii PSD Bacău vor avea o poziţie comună susţinând proiectul de autostradă care are şansele cele mai mari de finanţare şi nu variantele pitoreşti, scumpe ce stau de un deceniu pe planşete“.
Societatea civilă se mobilizează pentru un nou protest în susţinerea proiectului autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, duminică, la ora 12.00,pe pietonalul Ştefan cel Mare.
Sursa: adevarul.ro