Decizie de ultima ora! Ce se va intampla cu cea mai periculoasa pasarela din Iasi
Reprezentantii Guvernului Romaniei in teritoriu au cerut un control amanuntit asupra situatiei nefaste care se gaseste la podul ce leaga Drumul European 583 de Complexul ERA Iasi. Starea avansata de degradare, fisurile si deplasarile inregistrate in structura podului care pot duce oricand la o tragedie au atras intr-un final atentia autoritatilor, care au dispus o actiune de verificare.
Astfel, conducerea Prefecturii Iasi a dispus catre Inspectoratul Regional in Constructii Nord-Est – Inspectoratul Judetean in Constructii Iasi o actiune de control pentru verificarea aspectelor semnalate si dispunerea masurilor legale ce se impun, pentru prevenirea producerii unor evenimente deosebite si asigurarii traficului auto din zona in conditii de siguranta.
Aceste verificari vor fi facute abia la o distanta de trei ani de la descoperirea problemelor tehnice in structura podului, mai precis deplasari de peste 40 cm ale stalpilor de sustinere si fisuri largi in placile de beton ale podului.
In prezent, soferii care circula pe pasarela sunt obligati sa reduca viteza din cauza denivelarilor carosabilului si a distantei tot mai mari dintre imbinarile podului care produc hopuri deranjante pentru participantii la trafic. Desi multe fisuri au fost acoperite cu straturi de beton, acestea ies la suprafata tot mai mult, iar intre rampa de acces si podul propriu-zis exista o deplasare care trage un semnal mare de alarma asupra pericolului iminent de la podul ERA.
Citeste si: Arbore, exemplar unicat, sub care s-a planuit Unirea Principatelor Romane
Primaria incearca sa ia podul in proprietate
Viceprimarul Radu Botez a anuntat ca Primaria Iasi are intentia sa preia podul respectiv in proprietate pentru a urmari mai atent ce se intampla aici, insa din cauza unor probleme juridice care nu au fost finalizate, situatia inca este incerta.
„Avem discutii la ora actuala in justitie in ceea ce priveste acest pod. Primaria Iasi si-a aratat disponibilitatea de a prelua acel pod cu conditia de a prelua odata cu acesta si strada paralela cu complexul ERA. Dorim ca aceasta strada sa fie prelungita pana in sensul giratoriu al soselei de centura. Nu stiu situatia actuala, dar exista niste discutii juridice intre dezvoltator si CFR, Primaria neputand sa preia atata timp cat exista divergente referitoare la teren. Sunt multe discutii juridice, am inteles ca CFR a facut unele acte pe care nu trebuia sa le faca, din cauza asta, dezvoltatorul nu poate sa ne dea noua dupa rezolvarea in instanta. Sigur, reparatiile trebuiau facute de proprietar, este interesul lui pentru a dezvolta zona, altfel ar putea inchide a doua zi, daca s-ar inchide pasarela”, a declarat viceprimarul Radu Botez
Pana acum au fost doar promisiuni pentru repararea podului
Singurele lucrari de consolidare realizate aici au fost facute de expertii SC Pod Proiect SRL in urma cu trei ani, iar de atunci s-au facut mai multe studii care au aratat denivelarile si fisurile care s-au agravat de la o luna la alta. Insa totul s-a rezumat la studii, asta pentru ca SC Ermes Holding SRL a solicitat autoritatilor amanari peste amanari pentru executia lucrarilor de consolidare, iar inginerii SC Pod Proiect SRL au fost pusi de vechiul proprietar doar sa caute solutii, fara a le pune in aplicare vreodata.
Conducerea Complexului ERA isi cerea scuze inca din 2016 pentru problemele pe care le intampina soferii din cauza deplanietatii asfaltului si promitea ca va efectua lucrari de reparatii in maximum un an, adica pana in primavara anului 2017, lucruri care nu au fost facute niciodata.
„Administratia Centrului Comercial Era Park are in intentie rezolvarea aspectului neplacut al deplaneitatilor asfaltului in cele 2 zone ale rampelor podului prin lucrari de asfaltare locala, de indata ce conditiile meteorologice vor fi favorabile… Amintim ca acest obiectiv a fost construit in perioada 2007-2008, si ca nu a necesitat reparatii sau interventii de niciun fel pana in acest moment, insa tasarile acumulate in ultimii doi ani au impus obtinerea unor expertize in vederea identificarii si rezolvarii permanente ale cauzelor care au dus la aceste tasari la nivelul asfaltului”, a precizat la momentul respectiv Administratia Centrului Comercial Era Park.
De la acel moment si pana in prezent, nu a fost facut nimic care sa duca la siguranta in exploatarea podului, iar mii de ieseni care tranziteaza zilnic aceasta pasarela sunt pusi in pericol, mai ales ca podul a fost construit pe un teren mlastinos, peste calea ferata a CFR si peste stalpii de inalta tensiune.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local