Veste uriasa despre soseaua de centura a municipiului Iasi
O veste uriasa ce vizeaza proiectele Iasului si care este asteptata de mii de soferi a prins in cele din urma contur.
Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, a vorbit despre proiectul soselei de centura a municipiului Iasi si care sunt sansele ca iesenii sa aiba o sosea de trafic greu in viitorul apropiat.
„Soseaua de centura a municipiului Iasi este una din problemele pe care iesenii si-ar dori sa o vada rezolvata cat mai repede. Iasul este o metropola care trebuie sa aiba o astfel de sosea finalizata. Pentru cel de-al treilea tronson ce pleaca de la Selgros – Poitiers – Trei Fantani spre Tomesti avem avizele necesare. Avem aviz de la Comisia Tehnico-Economica a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, al comisiei similare de la Compania Nationala si al comisiei de la Ministerul Transporturilor. Avem aviz pentru alocarea a 37,2 milioane euro, devizul general pentru acest obiectiv important. Acum urmeaza sa intre documentatia la Ministerul Transporturilor si sa intocmeasca o Hotarare de Guvern. Avem doua milioane lei pregatiti pentru a putea sa scoatem procedura la licitatie. Totodata, lansarea procedurii de achizitie pentru documentatie se poate face in luna aprilie 2018. Teremenul de proiectare si executie este de 36 luni, astfel incat se poate ca in luna august 2021 sa avem centura gata. Eu cred ca vom putea sa ne tinem de acest calendar. Sunt mai multi parametri care insa nu tin de noi. Daca avem Hotararea de Guvern nu mai sunt probleme, dar ar trebui si ca parlamentarii nostri sa se bata pentru acest obiectiv, pentru alocari anuale. Trebuie sa scapam de cosmarul traficului greu din oras”, a spus Ovidiu Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.
Citeste si: Noi masuratori. Cele mai poluate cartiere din Iasi
De altfel, Iasul este un oras poluat si din cauza traficului greu. Seful de la DRDP a explicat si ce solutii pot fi identificate pentru a putea reduce emisiile poluante.
„Poluarea este un capitol sensibil pentru toata lumea. Avem soseaua de centura de la Metro la Lunca Cetatuii ce preia traficul greu, pentru ca mai apoi autocamioanele sa intre pe Soseaua Nicolina si sa iasa pe Bucium. Problema este cu masinile care vin spre Vama Sculeni sau spre Popricani. Cum deviem traficul? Primaria solicita interzicerea traficului greu, lucru cu care sunt si eu perfect de acord. Dar ce rute alternative le oferim? Suntem intr-o procedura sa predam drumurile nationale ce trec prin municipiu la primarie. Noi le-am preluat in 2007, le-am reabilitat, iar acum le vom preda inapoi. Primaria va prelua drumul din zona de la Arabesque si atunci va putea sa devieze traficul in alta parte. Eu cred ca ar trebui sa faca un acord de cooperare cu cei de la Consiliul Judetean sa devieze traficul prin zona Bogonos, pe drumul strategic, pentru a iesi la Carlig”, a mai spus Ovidiu Laicu.
Solutii pentru evitarea accidentelor pe Drumul Europen
Drumarii ieseni incearca sa gaseasca solutii si pentru portiunea de drum european dintre Antibiotice SA si Popas Pacurari, zona unde se inregistreaza frecvent accidente rutiere. Cum portiunea de drum ar urma sa treaca la municipalitate, intre DRDP si primarie au aparut deja animozitati.
„Trebuie sa se rezolve si problema de la Valea Lupului unde sunt accidente. Primaria vrea sa ne scoata parapetii din mijlocul de la Valea Lupului. Ei ne spun ca acei parapeti nu isi au rostul, in timp ce parerea noastra este diferita. Apa nu mai sunt accidente frontale. Probabil le vor scoate, pentru ca cei din Valea Lupului vor sa aiba posibilitatea sa faca viraj stanga spre municipiu. Este mai complicat sa te duci departe si sa intorci. Pot sa faca si sens giratoriu, dar si aici e o problema cu sensul giratoriu de la Antibiotice. Acolo trec doua magistrale de apa de la Timisesti si lucrurile se complica. Daca se face un sens giratoriu tot traficul greu va trece peste tevile de apa si ele se vor strica. Despartitoarele de sens puse de noi au un rol, dar nu toata lumea e de acord cu ele. Pe un drum european nu poti sa pui restrictii de viteza si semafoare din 200 metri in 200 metri. Ei au mai vrut sa faca pasarele peste drum, dar sunt probleme cu proprietatile si este mai complicat. Din punctul meu de vedere ar trebui statii de autobuz pe partea cu Valea Lupului, iar autobuzul sa intoarca spre Iasi fara a avea statie pe partea opusa. Asa nu mai au de ce oamenii sa traverseze si sa isi riste viata”, a mai precizat Ovidiu Mugurel Laicu.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local