Cand va incepe constructia Spitalului Regional de Urgente din Iasi
Comisia de Urbanism a aprobat ieri planurile urbanistice zonale pentru Spitalul Regional de Urgenţă (SRU) şi Sala Polivalentă. Ambele obiective ar urma să fie construite în zona Moara de Vânt. Pentru SRU, municipalitatea a pus la dispoziţia Ministerului Sănătăţii (MS) o suprafaţă de 12 ha în centrul platoului.
Regimul de înălţime propus pentru clădire constă în două niveluri în subteran, parter şi cinci etaje la o înălţime maximă de 25 metri. Finanţarea este asigurată, în principal, prin fonduri europene şi cofinanţarea din partea guvernului, la care se vor adăuga sume rambursabile atrase de la instituţii financiare pentru dotări. În total, investiţia este estimată la circa 150 milioane euro. În ceea ce priveşte Sala Polivalentă, obiectivul ar urma să fie construit în vecinătatea SRU pe un teren de 18,7 ha. Proiectul aparţine Companiei Naţionale de Investiţii (CNI), dar terenul este pus la dispoziţie tot de către municipalitatea ieşeană. Potrivit proiectului de PUZ, Sala Polivalentă va avea un regim de înălţime subsol, parter, trei etaje şi un etaj tehnic. Ambele planuri urbanistice vor fi supuse aprobării plenului Consiliului Local, cel mai probabil cu ocazia şedinţei ordinare din această lună.
Citeste si: Mai multe curse TAROM de la Iasi vor fi suspendate
Construcţia spitalului regional de urgenţe din Iaşi va începe în 2019, iar unitatea ar urma să fie funcţională la începutul anului 2023. Spitalul de la Iaşi va fi de tip modular şi va fi construit după un proiect suedez.
Pentru acest obiectiv, municipalitatea a alocat un teren de 23 hectare între strada Moara de Vânt şi bulevardul C. A. Rosetti, la aproximativ 300 de metri de bulevard. Pentru spital vor fi suficiente 10 – 12 hectare, existând astfel posibilitatea unei viitoare extinderi. Forma spitalului, asemănătoare cu cea a unui terminal de aeroport, va permite extinderea prin construirea de noi module şi prelungirea corpului central. În total, spitalul va dispune de 750 – 780 de paturi. În cadrul acestuia ar urma să lucreze aproximativ 2.500 de cadre medicale.
Edilul Iasului a menţionat că în zona spitalului vor fi construite mai multe facilităţi conexe activităţii sanitare, respectiv locuinţe pentru rezidenţi sau centre de cercetare.
În România vor fi trei spitale regionale de urgenţă care vor fi situate la Cluj, Craiova şi Iaşi.
Sursa: ziaruldeiasi.ro
- Published in Local
Iaşi, oraşul anului în Europa Centrală şi de Est pentru dezvoltarea industriei de IT şi de outsourcing
Iaşi, orașul anului – Municipiul Iași a primit titlul de „Emerging City of the Year” în cadrul unui eveniment organizat la Varşovia în care s-au acordat premii pentru dezvoltarea industriei de IT şi de servicii de externalizare.
Iaşiul a concurat cu Debrecen (Ungaria), Kaunas (Lituania), Kosice (Slovacia), Ostrava (Cehia) şi Plovdiv (Bulgaria) la categoria „Oraşul anului pentru dezvoltarea industriei IT & Outsourcing din Europa Centrală şi de Est (în afara Poloniei)”.
Premiul a fost primit de catre primarul Mihai Chirica, edilul fiind invitat de organizatori sa fie si membru al juriului si, in plus, sa prezinte intr-o sesiune separata argumentele atractivitatii Iasului in fata celor mai mari jucatori din industria de Outsourcing la nivel european.
„Iaşiul se află în topul celor mai dinamice oraşe ale României, cu un ritm susţinut de creştere economică şi cu perspective de dezvoltare dintre cele mai sănătoase, iar acest lucru se datorează, în mare parte, tocmai dezvoltării spectaculoase a industriei IT şi de outsourcing din ultimii ani. Acest premiu, care ne onoreaza si ne bucura, este inca o frumoasa recunoastere a unei realitati puse in lumina de mai multe analize recente: Iasul se afla in topul celor mai dinamice orase ale Romaniei, cu un ritm sustinut de crestere economica si cu perspective de dezvoltare dintre cele mai sanatoase, iar acest lucru se datoreaza, in mare parte, tocmai dezvoltarii spectaculoase a industriei IT si de Outsourcing din ultimii ani. In numele comunitatii iesene, multumesc organizatorilor Galei si partenerilor nostri locali, dar, mai ales, tin sa multumesc public miilor de antreprenori si specialisti din IT si Outsourcing care au indraznit sa investeasca si sa se dezvolte in Iasi. Multumesc, de asemenea, mediului educational, scolilor si universitatilor din Iasi pentru efortul constant de a genera aceasta forta de munca bine pregatita si competitiva, care transforma orasul nostru intr-un pol de dezvoltare IT recunoscut la nivel national si, iata, chiar si european. Ca primar, am sprijinit si voi sustine intotdeauna proiectele si initiativele care confirma si consolideaza statutul Iasului de oras al inteligentei si creativitatii”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Municipiul Iasi a fost reprezentat la Gala CEE Shared Services and Outsourcing Awards si de compania Conduent (www.conduent.com), unul din cei mai mari angajatori din regiune in acest domeniu, nominalizat la doua categorii „Compania de Outsourcing a anului (BPO)” si „Cele mai bune initiative de marketing din 2017“ pentru filialele din Iasi (Romania) si Lodz (Polonia), precum si de proiectul Fab Lab Iasi (www.fablabiasi.ro), nominalizat la categoria „Cea mai buna colaborare intre mediul de business si cel universitar”. De asemenea, revista PINmagazine, publicatie a industriei regionale de IT & Outsourcing (www.pinmagazine.ro), a fost partener media al evenimentului. Alte nominalizari din Romania au fost Allianz Technology – Actuarial Support Center („Cel mai mare furnizor de servicii unice”) si SCC Heroes cu operatiuni in Ungaria („Compania de recrutare a anului”).
- Published in Local
Mai multe curse TAROM de la Iasi vor fi suspendate
Compania Naţională de Transporturi Aeriene TAROM suspendă în sezonul de vară zborurile din Iaşi către Torino, Madrid şi Munchen, dar şi din Suceava spre Torino.
Singurele rute internaţionale pe care TAROM le va mai opera de la Iaşi rămân cele către Tel Aviv şi Luton. Astfel, ruta Iaşi – Madrid, inaugurată în iunie 2016, va fi suspendată din 24 martie.
Totodată, zborurile din Iaşi către Munchen, reluate în toamna anului trecut după ce în vară au fost de asemenea suspendate, au fost deja scoase. Cursa spre Munchen este operată acum de Blue Air.
Citeste si: „Sat Alzheimer“ amenajat la Iasi pentru bolnavii cu dementa
Zborurile din Iaşi şi Suceava către Torino vor fi suspendate din 23 martie, deşi a fost inaugurată în 19 iulie 2017. Căutările pentru zboruri aferente acestor curse în perioada estivală îţi oferă rezultate cu escale prin Bucureşti.
TAROM a luat această decizie cel mai probabil din cauza necesităţii de aeronave pentru zborurile charter pentru care are contracte cu mai mulţi turoperatori în perioada sezonului estival. Anul trecut, când a mai fost suspendată ruta Iaşi – Munchen oficialii au invocând lipsa de avioane.
Sursa: adevarul.ro
- Published in Local
Urmărire ca în filme. Poliţiştii au folosit armamentul din dotare
Misiune grea pentru poliţiştii ieşeni, care au avut parte de o urmărire ca în filme. Pe data de 4 februarie, poliţiştii Biroului Rutier din Paşcani au depistat pe Drumul Naţional 28A, din localitatea Moţca, un autoturism care a fost înregistrat de aparatul radar depăşind limita legală de viteză. Conducătorul maşinii a redus iniţial viteza de deplasare, după care a demarat, mărind viteza. Acesta a refuzat să oprească la semnalele regulamentare de oprire efectuate de echipajul de poliţie rutieră. Echipajul de poliţie a plecat imediat în urmărirea autorurismului în cauză, pe DN 28A. La un moment dat, şoferul a părăsit partea carosabilă, intrând pe un teren agricol din afara satului Moţca. Pentru oprirea autoturismului, poliţiştii au fost nevoiţi să folosească armamentul din dotare. Şoferul este un bărbat de 41 de ani, din Moţca. Acesta a fost sancţionat pentru depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise, nerespectarea semnalelor, indicaţiilor şi dispoziţiilor poliţistului rutier, refuzul înmânării documentelor prevăzute de lege poliţistului rutier, conform art. 102 alin. 3, lit e, 100 alin. 3, lit. f şi art. 108 alin. 1 lit. c pct. 2 din O.U.G. nr. 195/2002, cu amendă în cuantum de 2.755 lei si s-a dispus suspendarea dreptului de a conduce pentru 120 zile.
Foto: ziarulceahlaul
- Published in Local
CFR va inchide mai multe curse feroviare
CFR Călători pregăteşte o retragere masivă de pe aproximativ 100 de rute. Renunţarea totală, sau pe anumite zile, va intra în vigoare de la 1 martie.
Ar fi vorba de destinaţiile nerentabile, cu puţini călători. Sindicaliştii susţin însă că firmele private de transport feroviar abia aşteaptă să le preia şi acuză conducerea CFR şi ministerul Transporturilor de distrugerea companiei.
Modificări în circulaţia trenurilor de călători din planul de mers 2017/2018, începând cu 1.03. 2018
Galaţi
Tren R 5113 Buzău-Mărăşeşti permanent
Tren R 7371 Făurei-Galaţi în zilele de sâmbătă şi duminică
Tren R 7378 Brăila-Galaţi în zilele de sâmbătă
Tren R 7574 Galaţi-Mărăşeşti în zilele de sâmbătă
Iaşi
Tren R 6510 Iaşi-Ungheni Prut se anulează permanent
Tren R 6409 Ungheni Prut-Iaşi se anulează permanent
Tren R 5402 Bacău-Mărăşeşti se anulează permanent
Tren R 5403 Mărăşeşti-Bacău se anulează permanent
Tren R 5471 Bacău-Bicaz se anulează în relaţia PiatraNeamţ-Bicaz în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale (va circula în relaţia Bacău-Piatra Neamţ cu alt număr)
Tren R 5472 Bicaz-Bacău se anulează în relaţia Bicaz-Piatra Neamţ în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale (va circula în relaţia Piatra Neamţ-Bacău cu alt număr)
Tren R 5473 Bicaz-Bacău se anulează în relaţia Bicaz-Piatra Neamţ în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale (va circula în relaţia Bacău-Piatra Neamţ cu alt număr)
Tren R 5474 Bicaz-Bacău se anulează în relaţia Piatra Neamţ-Bacău în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale (va circula în relaţia Piatra Neamţ-Bacău cu alt număr)
Tren R 5721 Suceava-Câmpulung Moldovenesc se anulează în zilele de sâmbătă şi duminică
Tren R 5722 Câmpulung Moldovenesc-Suceava se anulează în zilele de sâmbătă şi duminică
Tren R 5723 Suceava-Câmpulung se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 5720 Câmpulung Moldovenesc-Suceava se anulează în zilele de duminică
Timişoara
Tren R 2141 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2142 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2143 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2144 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2145 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2146 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2306 Simeria-Teiuş permanent
Tren R 2343 Teiuş-Săvârşin permanent
Citeste si: Bolnavi de astm, alergie sau cu afectiuni mult mai grave din cauza aerului poluat
Craiova
Tren R 9487 Slatina-Piatra Olt se anulează permanent
Tren R 9484 Piatra olt-Slatina se anulează permanent
Tren R 9489 Slatina-Piatra Olt se anulează permanent
Tren R 2457 Băbeni-Călimăneşti se anulează permanent
Tren R 2346 Călimăneşti-Râmnicu Vâlcea se anulează permanent
Tren R 9510 Filiaşi-Craiova se anulează permanent
Tren R 9384 Craiova-Caracal se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 9389 Caracal-Craiova se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 9055 Roşiori Nord-Turnu Măgurele se anulează în zilele de duminică
Tren R 9056 în relaţia Turnu Măgurele-Roşiori Nord se anulează în zilele de duminică
Braşov
Tren R 3516 Mediaş-Sighişoara permanent
Tren R 3538 Sighişoara-Braşov permanent
Cluj
Tren R 3978 Cluj Napoca-Câmpia Turzii se anulează permanent
Tren R 3079 Câmpia Turzii-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 3090 Cluj Napoca-Războieni se anulează permanent
Tren R 3081 Războieni-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 4652 Sighetul Marmaţiei-Vişeul de Jos se anulează permanent
Tren R 4231 Vişeul de Jos-Sighetul Marmaţiei se anulează permanent
Tren R 11402 Sighetul Marmaţiei-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 4315 Satu Mare-Baia Mare se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4316 Baia Mare-Satu Mare se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4405 Satu Mare-Halmeu se anulează în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale
Tren R 4406 Halmeu-Satu Mare se anulează în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale
Tren R 4070 Jibou-Zalău se anulează în zilele de duminică
Tren R 4365 Zalău-Jibou se anulează în zilele de duminică
Tren R 3629 Cluj Napoca-Poieni se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 3630 Poeni-Cluj Napoca se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4134 Sighetu Marmaţiei-Vişeul de Jos se anulează în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale
Începând cu data de 1.03.2018 se anulează următoarele trenuri:
Bucureşti
Tren R 9449, 9441, 9442, 9443, 9445, 9446, 9447, 9448, 9449, 9450 în relaţia Târgovişte-Pietroşiţa şi retur se anulează permanent
Craiova
Tren R 9055, 9056 în relaţia Roşiori Nord-Turnu Măgurele şi retur se anulează permanent
Tren R 9377, 9369 în relaţia Alexandria-Zimnicea şi retur se anulează permanent
Tren R 9368, 9372, 9367 în relaţia Roşiori Nord-Zimnicea şi retur se anulează permanent
Tren R 9530, 9531, 9532, 9533 în relaţia Piteşti-Curtea de Argeş şi retur se anulează permanent
Braşov
Tren R 2491, 2492, 2493, 2494 în relaţia Teiuş-Cugir se anulează permanent
Timişoara
Tren R 2230, 2231, 2233, 2234, 2236 2237, 2239 în relaţia Timişoara Nord-Remetea Mică şi retur se anulează în relaţia Giarmata H.M.-Remetea Mică şi vor circula în relaţia Timişoara nord-Giarmata H.M.
Tren R 2232, 2235 în relaţia Remetea Mică-Radna şi retur se anulează permanent
Iaşi
Tren R 5520, 5522, 5525, 5526, 5527, 5530, 5531 Târgu Neamţ-Paşcani şi retur se anulează permanent
Tren R 5532, 5533 Târgu Neamţ-Paşcani şi retur vor circula permanent
Sursa: ziaruldeiasi.ro
- Published in National
Trei ieșeni au vrut astăzi să-și pună capăt zilelor
La sfârșitul acestei săptămâni, trei ieșeni au fost transportați în stare gravă la Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului „Sf. Spiridon” din Iași după ce au încercat să-și pună capăt zilelor. Echipajele medicale au intervenit cu promptitudine la fața locului, acordând îngrijiri medicale pacienților.
„A fost transportat la Unitatea de Primire Urgențe un bărbat în vârstă de 69 de ani, din Războieni. Acesta suferea de o intoxicație cu Diazepam, provocată în mod voluntar. Pacientul este cunoscut ca fiind depresiv. După ce a primit îngrijiri medicale, acesta a fost dirijat la domiciliu. Un alt echipaj medical a intervenit pe Bulevardul Socola, la o altă pacientă, în vârstă de 20 de ani, care suferise o intoxicație voluntară după ce a consumat mai multe medicamente. Din declarațiile pacientei se pare că aceasta a vrut să se sinucidă, fiind în stare de ebrietate la momentul respectiv. Tânăra a fost internată la secția de toxicologie. Un al treilea caz este cel al unei femei în vârstă de 69 de ani, din comuna Oțeleni. Se pare că aceasta a încercat să-și pună capăt zilelor ingerând, în mod voluntar, otravă de purici. Aceasta, la rândul ei, a fost internată la secția de toxicologie”, a declarat prof. dr. Diana Cimpoeșu, coordonator al Unității de Primire Urgențe.
Din spusele medicilor, se pare că viața pacienților nu este pusă în pericol. Doi dintre ei vor rămâne internați o perioadă, pentru a fi ținuți sub observație.
- Published in Local
Viaţa unui copil din Iaşi este în pericol după ce s-a tăiat cu drujba
Un elicopter SMURD a intervenit în cursul zilei de sâmbătă, în localitatea Humosu, de lângă Paşcani, pentru a preluat un copil în vârstă de 14 ani care s-a accidentat cu drujba în timp ce tăia lemne. Din informaţiile apărute, se pare că minorului i-a alunecat drujba din mână şi s-a tăiat la nivelul feţei, suferind răni grave.
”În momentul în care a fost adus la Unitatea de Primire Urgenţe a Spitalului ‘Sf. Spiridon’ din Iaşi, pacientul, un copil în vârstă de 14 ani, era conştient şi nu a fost nevoie de intubare. Se pare că acestuia i-a alunecat drujba din mână în timp ce tăia lemne şi a suferit răni la nivelul feţei. În urma accidentului, minorului i-a fost afectat şi ochiul stâng. Acesta a fost internat la Spitalul ‘Sf. Spiridon’, la oftalmologie”, precizează medicii Spitalului ”Sf. Spiridon” din Iaşi.
- Published in Local
Bolnavi de astm, alergie sau cu afectiuni mult mai grave din cauza aerului poluat
In vreme ce autoritatile si institutiile locale din Iasi au ascuns ani de-a randul cetatenilor pericolul major asupra sanatatii, masuratorile oficiale ale Comisiei Europene au stabilit ca Iasul este orasul cel mai poluat din Romania, cu o cantitate de factori poluanti de 54 micrograme/mc de aer, adica mult peste limitele admise de Uniunea Europeana.
Situatia este grava si nu poate fi adusa la cunostinta populatiei doar prin comunicarea unor cifre. Daca anul trecut au fost inregistrate peste 100 de depasiri ale PM 10, anul 2018 nu pare a fi prea optimist in aceasta privinta.
APM Iasi a inregistrat deja poluari cu particulele fine de praf. Astfel, la statiile din Podul de Piatra si Decebal s-au inregistrat depasiri de 60 de micrograme pe metru cub de aer, in zilele 7 si 8 ianuarie, iar la Ungheni, doar pe 8 ianuarie. Toate datele au fost transmise Primariei Iasi.
Drept urmare, autoritatile locale au fost atentionate ca ar trebui sa conceapa cat mai repede un plan impotriva poluarii. Acest plan s-a realizat, insa a fost amanat de 5 ori pentru ca s-au gasit erori care trebuiau corectate de urgenta.
„CECA- Centrul de Evaluare al Calitatii Aerului il studiaza (planul- n.r) in cadrul ANPM-Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului si daca cei de acolo il resping, inseamna ca trebuie modificat. De fiecare data cand a fost respins, s-a scris pe fiecare pagina unde s-a gasit greseala sau greselile ce trebuiesc corectate. Prin urmare, Primaria trebuia sa dezvolte un nou plan impotriva poluarii. Din ce am observat, firma care a facut acest plan nu are nicio experienta in acest domeniu. Aici e vorba de stiinta, nu scriem romane. Nu noi luam deciziile privind respingerea planului impotriva poluarii, ci CECA. Pana acum am fost aratati cu degetul ca impiedicam realizarea acestui plan, insa noi doar respectam regulile”, sustine Victor Bogdan Davideanu, directorul APM Iasi.
Citeste si: Premiu international pentru Iasi
Primaria: „Planul a fost finalizat”
Primaria a fost obligata sa întocmeasca un Plan de calitate a aerului pentru PM 10(particule în suspensie mai mici de 10 microni) dupa ce, la acest indicator, au fost întregistrate repetate depasiri ale valorilor limita. Doar în 2017 au fost peste 100 de depasiri peste nivelul admis, legislatia permitând anual doar 35 astfel de abateri. Planul impotriva poluarii a fost finalizat de Enviro Ecosmart Galati. Firma din Galati a încheiat contract cu Primaria Iasi anul trecut, valoarea acestuia fiind de peste 24.000 de euro. Autoritatile locale sustin ca toate detaliile sunt disponibile pe site-ul Primariei.
„Planul de calitatea aerului este realizat impreuna cu experti acreditati deMinisterul Mediului -compania Enviro Ecosmart Galati. Inca de anul trecut au existat modificari ale legislatiei de mediu si solicitari suplimentare din partea Ministerului Mediului care ne-a obligat la actualizarea permanenta a Planului. Planul a fost publicat pe site-ul Primariei pe 21 decembrie”, a declarat Sebastian Buraga, purtator de cuvant al Primariei Iasi.
Ce ne omoara zilnic?
Principalele cauze ale poluarii sunt masinile vechi, constructiile din imprejurimile Iasului facute haotic si nu numai, numarul mare de masini care vin din afara Iasului, cresterea numarului persoanelor care si-au instalat centrale termice, dar si prezenta masinilor de mare tonaj in oras in lipsa unei soseli de centura pentru traficul greu.
Conform masuratorilor oficiale ale Comisiei Europene, Iasul este poluat si din cauza salubrizarii ce se realizeaza diferit fata de celelalte state din Uniunea Europeana. Igiena zonelor publice realizata de Salubris SA inca se face manual si cu utilaje vechi de aproape 20 de ani care sunt uzate, depasite tehnic, iar pe deasupra mai si polueaza aerul din cauza emisiilor ridicate. Societatea insa nu a primit nicio amenda pentru poluare, anul trecut.
Nu s-au dat amenzi pentru poluare
Una dintre institutiile din Iasi care ar trebui sa ia masuri impotriva poluarii este Garda de Mediu Iasi. Anul trecut comisarii de mediu nu au aplicat nicio amenda in acest domeniu. Insa au avut intalniri cu reprezentantii autoritatilor locale.
„In ceea ce priveste inregistrarile de depasiri la indicatorul PM 10 (pulberi în suspensie) în statiile de monitorizare a aerului Podul de Piatra, Cantemir, Tomesti si Aroneanu, în afara de actiunile de control, comisarii din cadrul Garzii de Mediu Iasi au avut mai multe intalniri cu reprezentantii Institutiei Prefectului Judetului Iasi în vederea analizarii cauzelor care au determinat înregistrarea de depasiri la indicatorul PM 10 si dispunerea masurilor suplimentare pentru diminuarea efectelor asupra calitatii aerului si implicit asupra starii de sanatate a populatiei”, sustin reprezentantii Garzii de Mediu Iasi.
Poluarea din Iasi, o nebuloasa totala
Pana in prezent nu s-a luat nicio masura cu privire la aceasta situatie alarmanta. Specialistii de mediu spun ca ar trebui facute studii stiintifice care sa arate cauzele poluarii si pe baza acestora sa fie elaborate metode privind combaterea acestui fenomen, o solutie fiind decongestionarea traficului si infiintarea de cat mai multe parcuri in diverse zone ale Iasului.
„Poluarea e prost tratata. Convingerea mea ferma este ca zona metropolitanacontribuie la poluare. Sunt mai mult de 15.000 de masini in Iasi care fac naveta zilnic. Toate strazile asfaltate sunt cu noroi. Cei care locuiesc in imprejurimile Iasului vin in zona metropolitana si aduc noroi. Ar trebui ca cei care pot sa ia masuri sa studieze atent traficul din Iasi si sa faca modificarile necesare pentru stoparea poluarii”, mai spune Victor Bogdan Davideanu.
Impadurirea, una dintre solutii
In alte state precum Bulgaria, impadurirea este una dintre solutiile aplicate de autoritati impotriva poluarii. Cei care trec de granita bulgareasca pot sa vada chiar la intrarea in tara cum arata zonele impadurite. Autoritatile locale au impadurit suprafete uriase cu maces, salcioara si salcam, chiar la marginea oraselor mari. La noi insa impaduririle s-au facut cu precadere in zonele rurale. Reprezentantii Directiei Silvice Iasi sustin ca anul trecut au fost realizate impaduriri pe o suprafata de aproximativ 600 de hectare.
„In anul 2017, s-au derulat in Iasi 70 de actiuni de impaduriri pe o suprafata de 628 de hectare. Din aceasta suprafata, 466 de hectare au fost cu regenerari naturale si alte 162 de hectare, cu impaduriri. Acestea s-au realizat in cele 8 ocoale silvice ale Iasului. Astfel, doua hectare au fost impadurite la Ocolul Silvic Ciurea, 3 hectare la Dobrovat, 37 la Hirlau, 22 la Pascani, 3 la Padureni, 1,5 la Podu Iloaiei si 35 de hectare la Raducaneni. Ocolul Silvic Iasi a impadurit 41 de hectare”, sustin reprezentantii Directiei Silvice Iasi. Insa zonele exacte unde s-au facut aceste impaduriri nu pot fi precizate de reprezentantii Directiei Silvice Iasi.
O alta varianta ce ar trebui luata in calcul ar fi infiintarea de noi livezi. „Daca in alti ani erau livezi cu pomi fructiferi in jurul Iasului, care aveau dublu rol de protectie, acum nu mai sunt nici acestea. Noi am tras mereu un semnal de alarma ca situatia este grava, insa ni s-a spus ca nu exista modalitati de combatere a poluarii, dar nu a lucrat nimeni la asta. Daca s-ar face niste studii climatologice, fizica atmosferei pentru a se stabili clar ce solutii exista impotriva poluarii, nu s-ar mai spune ca aceasta provine din Ucraina. A dovedit cineva ca acele particule sunt aduse din Ucraina? Trebuie sa se creeze o baza stiintifica cu ajutorul careia sa se faca planul structurat de o comisie speciala a Primariei. In comunele limitrofe s-au concesionat terenuri, au devenit proprietati private si nu a mai facut nimeni nicio impadurire. In jurul Iasului nu s-au facut impaduriri. Iasul ar trebui sa aiba niste perdele de protectie de jur imprejur. Ar trebui sa se faca o padure pe directia vantului, de 25 kilometri lungime si 300 de metri latime. Zic si eu. E o presupunere”, concluzioneaza Victor Bogdan Davideanu, director al APM Iasi.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local