Un zid s-a prabusit peste o masina
Totul s-a intamplat in zona Sararie din Iasi. Din fericire, pagubele au fost doar materiale. Zona este intens circulata, iar in decursul zilei zeci de copii trec pe acolo. Proprietarul masinii vrea sa dea in judecata proprietarii terenului.
Autoritatile iesene au fost alertate de mai multe ori in legatura cu situatia tragica in care se afla aceasta zona. Vecinii sunt revoltati si au facut zeci de sesizari la institutiile abilitate de a lua masuri. In zecile de sesizari facute de cetateni, se arata faptul ca zona este un focar de infectie, oameni ai strazii dormind in acea zona.
Citeste si: Ce secret ascunde “Usa Nadejdii” din fata Universitatii de Medicina din Iasi
Zona este cunoscuta ca WC-ul public nr. 1 din Iasi. Pe timpul verii, zona devine aproape inaccesibila datorita mirosului puternic, datorita sobolanilor care isi fac veacul pe acolo.
Concret, Consiliul Judetean, ca orice proprietar, ar trebui sa igienizeze zona, sa o imprejmuiasca cu un gard. Din pacate, pentru oameni, vocea lor nu prea se face auzita.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local
Decizie de ultima ora! Ce se va intampla cu cea mai periculoasa pasarela din Iasi
Reprezentantii Guvernului Romaniei in teritoriu au cerut un control amanuntit asupra situatiei nefaste care se gaseste la podul ce leaga Drumul European 583 de Complexul ERA Iasi. Starea avansata de degradare, fisurile si deplasarile inregistrate in structura podului care pot duce oricand la o tragedie au atras intr-un final atentia autoritatilor, care au dispus o actiune de verificare.
Astfel, conducerea Prefecturii Iasi a dispus catre Inspectoratul Regional in Constructii Nord-Est – Inspectoratul Judetean in Constructii Iasi o actiune de control pentru verificarea aspectelor semnalate si dispunerea masurilor legale ce se impun, pentru prevenirea producerii unor evenimente deosebite si asigurarii traficului auto din zona in conditii de siguranta.
Aceste verificari vor fi facute abia la o distanta de trei ani de la descoperirea problemelor tehnice in structura podului, mai precis deplasari de peste 40 cm ale stalpilor de sustinere si fisuri largi in placile de beton ale podului.
In prezent, soferii care circula pe pasarela sunt obligati sa reduca viteza din cauza denivelarilor carosabilului si a distantei tot mai mari dintre imbinarile podului care produc hopuri deranjante pentru participantii la trafic. Desi multe fisuri au fost acoperite cu straturi de beton, acestea ies la suprafata tot mai mult, iar intre rampa de acces si podul propriu-zis exista o deplasare care trage un semnal mare de alarma asupra pericolului iminent de la podul ERA.
Citeste si: Arbore, exemplar unicat, sub care s-a planuit Unirea Principatelor Romane
Primaria incearca sa ia podul in proprietate
Viceprimarul Radu Botez a anuntat ca Primaria Iasi are intentia sa preia podul respectiv in proprietate pentru a urmari mai atent ce se intampla aici, insa din cauza unor probleme juridice care nu au fost finalizate, situatia inca este incerta.
„Avem discutii la ora actuala in justitie in ceea ce priveste acest pod. Primaria Iasi si-a aratat disponibilitatea de a prelua acel pod cu conditia de a prelua odata cu acesta si strada paralela cu complexul ERA. Dorim ca aceasta strada sa fie prelungita pana in sensul giratoriu al soselei de centura. Nu stiu situatia actuala, dar exista niste discutii juridice intre dezvoltator si CFR, Primaria neputand sa preia atata timp cat exista divergente referitoare la teren. Sunt multe discutii juridice, am inteles ca CFR a facut unele acte pe care nu trebuia sa le faca, din cauza asta, dezvoltatorul nu poate sa ne dea noua dupa rezolvarea in instanta. Sigur, reparatiile trebuiau facute de proprietar, este interesul lui pentru a dezvolta zona, altfel ar putea inchide a doua zi, daca s-ar inchide pasarela”, a declarat viceprimarul Radu Botez
Pana acum au fost doar promisiuni pentru repararea podului
Singurele lucrari de consolidare realizate aici au fost facute de expertii SC Pod Proiect SRL in urma cu trei ani, iar de atunci s-au facut mai multe studii care au aratat denivelarile si fisurile care s-au agravat de la o luna la alta. Insa totul s-a rezumat la studii, asta pentru ca SC Ermes Holding SRL a solicitat autoritatilor amanari peste amanari pentru executia lucrarilor de consolidare, iar inginerii SC Pod Proiect SRL au fost pusi de vechiul proprietar doar sa caute solutii, fara a le pune in aplicare vreodata.
Conducerea Complexului ERA isi cerea scuze inca din 2016 pentru problemele pe care le intampina soferii din cauza deplanietatii asfaltului si promitea ca va efectua lucrari de reparatii in maximum un an, adica pana in primavara anului 2017, lucruri care nu au fost facute niciodata.
„Administratia Centrului Comercial Era Park are in intentie rezolvarea aspectului neplacut al deplaneitatilor asfaltului in cele 2 zone ale rampelor podului prin lucrari de asfaltare locala, de indata ce conditiile meteorologice vor fi favorabile… Amintim ca acest obiectiv a fost construit in perioada 2007-2008, si ca nu a necesitat reparatii sau interventii de niciun fel pana in acest moment, insa tasarile acumulate in ultimii doi ani au impus obtinerea unor expertize in vederea identificarii si rezolvarii permanente ale cauzelor care au dus la aceste tasari la nivelul asfaltului”, a precizat la momentul respectiv Administratia Centrului Comercial Era Park.
De la acel moment si pana in prezent, nu a fost facut nimic care sa duca la siguranta in exploatarea podului, iar mii de ieseni care tranziteaza zilnic aceasta pasarela sunt pusi in pericol, mai ales ca podul a fost construit pe un teren mlastinos, peste calea ferata a CFR si peste stalpii de inalta tensiune.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local
„Cata incompetenta crasa la autoritati!”. Schimbari radicale pentru Valea Lupului
„Cata incompetenta crasa la autoritati! Schimbari radicale pentru Valea Lupului. Dupa mai multe luni de discutii, autoritatile au decis masurile care vor fi luate pe sectorul de drum de la Valea Lupului, unde se intampla din ce in ce mai des accidente rutiere mortale. Portiunea din Drumul European 583 de la Metro pana la Popas Pacurari a devenit o adevarata aventura atat pentru pietoni, cat si pentru conducatorii auto.
Numai in ultimele luni in aceasta zona au avut loc o serie de accidente groaznice, soldate cu numerosi raniti si persoane decedate. Satui sa-si mai puna viata in pericol, localnicii din Valea Lupului au organizat chiar proteste prin care au cerut construirea unor pasarele pietonale. Masurile au fost insa altele si nu au fost luate foarte usor.
Conducerea Prefecturii Iasi a convocat o intalnire la care au participat reprezentanti ai Primariei Valea Lupului, ai municipalitatii iesene, Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, Politiei Rutiere, Politiei Locale, precum si ai comunitatii. In urma acestei intalniri s-au decis intr-un final si masurile care vor fi puse in practica pentru ca zona tranzitata de drumul european DE 583 sa nu mai reprezinte o adevarata capcana a mortii.
Astfel, in zona Popas Pacurari, traversata frecvent nepermis, a fost amenajata o trecere de pietoni, iar ulterior va fi montat si un semafor. Semaforul va fi montat orizontal, peste drum, lucrarea urmand a fi finantata de cele doua primarii.
Mai mult, tot acolo vor fi montate si panouri de avertisment cu mesaje de tipul „Atentie, frecvent accidente. Zona periculoasa!”, benzi rezonatoare pe sosea si spinari de magar. Pe langa trecerea de la Popas Pacurari vor mai fi montate limitatoare de viteza, panouri de avertizare si la celelalte doua treceri de pietoni care strabat drumul DE 583 de pe raza comunei. Acestea au fost solutiile stabilite pe termen scurt si care vor fi puse imediat in practica.
Scandal pe constructia pasarelelor
Un caz aparte a fost legat de constructia pasarelelor pietonale. Reprezentantii locuitorilor au cerut constructia unei pasarele pietonale in zona Popas Pacurari. Motivatia a tinut de statia de autobuz aflata pe partea opusa, unde oamenii ar ajunge mai usor. Autoritatile au aratat ca nu se poate construi o pasarela in acel loc, motiv de scandal in cadrul intalnirii.
Cu toate ca localnicii sustin aceasta ideie, cei de la Primaria Valea Lupului si cei de la Primaria Iasi au mentionat ca zona nu este propice pentru o asemenea constructie. Concret, in acel loc se afla o serie de conducte ale ApaVital SA ce impiedica o asemenea constructie.
In plus, cum partea dreapta pe sensul dinspre Pacurari spre Metro apartine de Valea Lupului, iar partea opusa de municipiul Iasi, lucrarea s-ar lovi de birocratie.
In cele din urma, autoritatile au decis sa se faca un studiu de oportunitate si sa se stabileasca locurile unde ar putea sa se construiasca astfel de pasarele. Au fost identificate doua zone, cea de la Antibiotice SA, in dreptul sensului giratoriu care va fi gata la anul si cea din dreptul unei troite. Prefectul Marian Serbescu le-a dat termen sase luni tuturor celor implicati pentru a face toate studiile necesare privind constructia acelor pasarele.
„As dori ca la aceste intalniri sa nu mai pasam responsabilitatea si sa gasim exact solutiile. Trebuie sa identificam solutii pe termen scurt, dar si solutii pe termen lung. Acolo trebuie montate presemnalizari la treceri, dar si montarea unor panouri prin care sa se arate ca sunt frecvent accidente. Totodata, semaforizarea este o alta solutie identificata pentru reducerea accidentelor”, a spus prefectul Marian Serbescu.
Citeste si: „Gradina Iasi“, locul din Vietnam care le aminteste de Romania
Discutiile sunt interminabile
Cu toate acestea, cei prezeneti la sedinta au discutat in contradictoriu vreme indelungata. Atat reprezentantii Directiei de Drumuri, cat si cei ai Primariei s-au contrat cu localnicii nu doar pe tema pasarelelor. S-a propus chiar mutarea statiei de autobuz de peste drum de Popas Pacurari pentru fluidizarea traficului, lucru blamat de locuitori.
Altii au cerut montarea radarelor politiei, insa autoritatile nu dispun de personal suficient pentru a lucra pe acest sector. Cu toate acestea, sefii Primariei Iasi s-au aratat dispusi sa achizitioneze un radar fix pentru acea zona a Iasului, radar care va fi dat in administrarea Serviciului Rutier. Desi deciziile au avut darul de a-i multumi pe cei prezenti la sedinta, unii politicieni s-au aratat deranjati de solutiile gasite.
„Cata incompetenta crasa la autoritati! Politia la Borcan, semafoare, treceri de pietoni… Si asa vom iesi sau intra din sau in Iasi in doua ore. Acum dureaza 40 minute! Niciun factor de raspundere nu gandeste normal si in viitor: trei benzi pe sens pana la Letcani- fara giratorii, ci cu suspendate. Ar trebui ca firmele mari ce au magazine in zona sa dea bani si sa faca poduri suspendate de intrare si iesire. Nu trebuie obligati contribuabilii sa dea bani pentru ei. Totodata, este nevoie de pasarele pietonale”, a spus consilierul judetean Vasile Cotiuga.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local