„Cata incompetenta crasa la autoritati!”. Schimbari radicale pentru Valea Lupului
„Cata incompetenta crasa la autoritati! Schimbari radicale pentru Valea Lupului. Dupa mai multe luni de discutii, autoritatile au decis masurile care vor fi luate pe sectorul de drum de la Valea Lupului, unde se intampla din ce in ce mai des accidente rutiere mortale. Portiunea din Drumul European 583 de la Metro pana la Popas Pacurari a devenit o adevarata aventura atat pentru pietoni, cat si pentru conducatorii auto.
Numai in ultimele luni in aceasta zona au avut loc o serie de accidente groaznice, soldate cu numerosi raniti si persoane decedate. Satui sa-si mai puna viata in pericol, localnicii din Valea Lupului au organizat chiar proteste prin care au cerut construirea unor pasarele pietonale. Masurile au fost insa altele si nu au fost luate foarte usor.
Conducerea Prefecturii Iasi a convocat o intalnire la care au participat reprezentanti ai Primariei Valea Lupului, ai municipalitatii iesene, Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, Politiei Rutiere, Politiei Locale, precum si ai comunitatii. In urma acestei intalniri s-au decis intr-un final si masurile care vor fi puse in practica pentru ca zona tranzitata de drumul european DE 583 sa nu mai reprezinte o adevarata capcana a mortii.
Astfel, in zona Popas Pacurari, traversata frecvent nepermis, a fost amenajata o trecere de pietoni, iar ulterior va fi montat si un semafor. Semaforul va fi montat orizontal, peste drum, lucrarea urmand a fi finantata de cele doua primarii.
Mai mult, tot acolo vor fi montate si panouri de avertisment cu mesaje de tipul „Atentie, frecvent accidente. Zona periculoasa!”, benzi rezonatoare pe sosea si spinari de magar. Pe langa trecerea de la Popas Pacurari vor mai fi montate limitatoare de viteza, panouri de avertizare si la celelalte doua treceri de pietoni care strabat drumul DE 583 de pe raza comunei. Acestea au fost solutiile stabilite pe termen scurt si care vor fi puse imediat in practica.
Scandal pe constructia pasarelelor
Un caz aparte a fost legat de constructia pasarelelor pietonale. Reprezentantii locuitorilor au cerut constructia unei pasarele pietonale in zona Popas Pacurari. Motivatia a tinut de statia de autobuz aflata pe partea opusa, unde oamenii ar ajunge mai usor. Autoritatile au aratat ca nu se poate construi o pasarela in acel loc, motiv de scandal in cadrul intalnirii.
Cu toate ca localnicii sustin aceasta ideie, cei de la Primaria Valea Lupului si cei de la Primaria Iasi au mentionat ca zona nu este propice pentru o asemenea constructie. Concret, in acel loc se afla o serie de conducte ale ApaVital SA ce impiedica o asemenea constructie.
In plus, cum partea dreapta pe sensul dinspre Pacurari spre Metro apartine de Valea Lupului, iar partea opusa de municipiul Iasi, lucrarea s-ar lovi de birocratie.
In cele din urma, autoritatile au decis sa se faca un studiu de oportunitate si sa se stabileasca locurile unde ar putea sa se construiasca astfel de pasarele. Au fost identificate doua zone, cea de la Antibiotice SA, in dreptul sensului giratoriu care va fi gata la anul si cea din dreptul unei troite. Prefectul Marian Serbescu le-a dat termen sase luni tuturor celor implicati pentru a face toate studiile necesare privind constructia acelor pasarele.
„As dori ca la aceste intalniri sa nu mai pasam responsabilitatea si sa gasim exact solutiile. Trebuie sa identificam solutii pe termen scurt, dar si solutii pe termen lung. Acolo trebuie montate presemnalizari la treceri, dar si montarea unor panouri prin care sa se arate ca sunt frecvent accidente. Totodata, semaforizarea este o alta solutie identificata pentru reducerea accidentelor”, a spus prefectul Marian Serbescu.
Citeste si: „Gradina Iasi“, locul din Vietnam care le aminteste de Romania
Discutiile sunt interminabile
Cu toate acestea, cei prezeneti la sedinta au discutat in contradictoriu vreme indelungata. Atat reprezentantii Directiei de Drumuri, cat si cei ai Primariei s-au contrat cu localnicii nu doar pe tema pasarelelor. S-a propus chiar mutarea statiei de autobuz de peste drum de Popas Pacurari pentru fluidizarea traficului, lucru blamat de locuitori.
Altii au cerut montarea radarelor politiei, insa autoritatile nu dispun de personal suficient pentru a lucra pe acest sector. Cu toate acestea, sefii Primariei Iasi s-au aratat dispusi sa achizitioneze un radar fix pentru acea zona a Iasului, radar care va fi dat in administrarea Serviciului Rutier. Desi deciziile au avut darul de a-i multumi pe cei prezenti la sedinta, unii politicieni s-au aratat deranjati de solutiile gasite.
„Cata incompetenta crasa la autoritati! Politia la Borcan, semafoare, treceri de pietoni… Si asa vom iesi sau intra din sau in Iasi in doua ore. Acum dureaza 40 minute! Niciun factor de raspundere nu gandeste normal si in viitor: trei benzi pe sens pana la Letcani- fara giratorii, ci cu suspendate. Ar trebui ca firmele mari ce au magazine in zona sa dea bani si sa faca poduri suspendate de intrare si iesire. Nu trebuie obligati contribuabilii sa dea bani pentru ei. Totodata, este nevoie de pasarele pietonale”, a spus consilierul judetean Vasile Cotiuga.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local
Cati oameni trebuie sa mai moara, pentru ca o pasarela sa fie ridicata?
Cati oameni trebuie sa mai moara, pentru ca o pasarela sa fie ridicata?
De o lunga perioada de timp, locuitorii din zona Valea Lupului fac reclamatii peste reclamatii si cer cu disperare gasirea unei solutii in legatura cu trecerile de pietoni. Zeci de accidente grave s-au petrecut in aceasta zona a Iasului si nimeni nu misca un pai. Motivul? Este foarte simplu! Nepasarea! Caldura unui birou spatios, cafeaua gustoasa facuta de o secretara sexy si teancul de dosare aruncat la misto pe un colt de masa valoreaza mult mai mult decat viata unui om.
Ieri o femeie a murit nevinovata, zdrobita de asfalt. Un tanar din Bacau a trimis-o catre moarte. Probabil ca va raspunde pentru ca a omorat-o pe femeia care lucra la Spitalul „Sfantul Spiridon”, dar nu asta conteaza. Nu este primul accident, nu este primul corp uman tarat zeci de metri pe asfalt in acea zona si cu siguranta nu va fi nici ultimul.
Locuitorii din zona au iesit in strada, si-au tinut copiii in brate si au strigat cat au putut de tare ca se tem si ca se simt in pericol de fiecare data cand traverseaza strada. Degeaba au facut asta. Autoritatilor nu le-a pasat. Probabil ca mai sunt si minti bolnave cu functii de conducere care „adora” sa priveasca periodic cadavre umane. Doar asa s-ar putea gasi o explicatie logica.
Desigur, de fiecare data cand vreun om care a avut „nesimtirea” de a trai in Valea Lupului si-a strigat nemultumirea, a primit in schimb cateva zambete de la sefii Iasului si o promisiune: „Se va face!” Singurul lucru pe care l-ar putea face autoritatile ar fi de a transforma Valea Lupului in Valea Mortii.
Citeste si: Declaratii ingrijoratoare privind stocurile de gaze pentru iarna 2017-2018
Cum pot unii sa decida sa lase liber mortii intregul drum? Nu poti sa nu te gandesti la un lucru pe cat de morbid, pe atat de real. Oare daca vreunul din cei care conduc Iasul si-ar vedea un copil, un parinte sau un prieten zdrobit sub rotile unui camion sau a unui autoturism in aceasta zona a Iasului, ar lua masuri?
O pasarela ar fi o solutie ideala. Autoritatile se izbesc mereu de probleme, fie ele chiar si inventate. Daca unii au reusit sa faca apa sa curga la deal, la Iasi nu se poate face o pasarela care ar salva multe vieti.
A mai murit un om, inca unul… Oare de cati morti mai este nevoie pentru ca o pasarela sau mai multe sa fie ridicate in zona? Sa raspunda cei care decid. Cu siguranta s-ar gasi ieseni care s-ar jertfi daca ar fi siguri ca s-ar schimba o data pentru totdeauna ceva.
Sursa: bzi.ro
- Published in Local
Cine răspunde pentru criminalii din trafic?
Ne-a fost dat ochilor să vedem în decursul acestui an nenumărate accidente mortale. Întrebarea noastră este… Cine răspunde pentru criminalii din trafic? Câțiva ani de pușcarie nu ne încălzește cu absolut nimic.
Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi.
* Pe plan local, autorităţile admit că nu pot lua nicio măsură pentru îmbunătăţirea acestei activităţi
* Judeţul Iaşi este penultimul în ţară la cifra celor care promovează examenul auto
Anul acesta, în urma controalelor Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, o şcoală de şoferi a rămas fără autorizaţie din cauza neregulilor depistate, iar în alte unităţi de instruire auto orele nu se efectuau, deşi erau trecute pe hârtie
Situaţia şcolilor de şoferi din judeţul Iaşi a fost una din cele mai sensibile teme dezbătute anul acesta în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. Reprezentanţii instructorilor auto din judeţ, prin vocea Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi, trag un semnal de alarmă cu privire la imaginea judeţului şi la problemele care influenţează negativ securitatea rutieră.
Aceştia consideră că Ministerul Transporturilor nu se implică în mod real în securitatea rutieră.
„Şcolile de şoferi trebuie să raporteze Ministerului Transporturilor coeficientul de promovabilitate înregistrat. Dacă în Iaşi acesta este sub 30%, şcolile de şoferi din Iaşi raportează procente de 75%, 80% sau chiar 90%. Probabil că aceste raportări rămân undeva prin sertare, fără a fi analizate, şi rămân fără niciun fel de urmări. La ora actuală, în Iaşi, programările pentru examene au ajuns, practic, până în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o problemă serioasă. Fără a lua în discuţie toate cauzele, la o analiză mai atentă se observă că mulţi din cei care se prezintă la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) sunt la al doilea sau al treilea examen”, a declarat Antonio Marcelli, preşedintele Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Acesta mai subliniază faptul că timpul dintre absolvirea şcolii şi momentul susţinerii examenului auto este mult prea mare.
„Dacă aceşti timp, în cazul Iaşiului, ajung la 3-4 luni, este evident că elevul îşi pierde din capacităţile pe care le avea la terminarea pregătirii. Conform dispoziţiilor legislative ale Ministerului Transporturilor, o grupă de elevi dintr-o şcoală de şoferi poate avea 40 de persoane, contrar oricăror principii pedagogice, iar orice persoană poate ajunge profesor de legislaţie rutieră într-o şcoală de şoferi, după ce a parcurs doar 12 ore de psiho-pedagogie. Cred că suntem singura ţară din Europa unde cineva poate ajunge profesor cu o asemenea pregătire”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Evaluarea cursanţilor, o altă problemă
După evaluarea făcută la absolvirea şcolii de şoferi, urmează o evaluare făcută de către DRPCIV, la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Aici, reprezentanţii formatorilor auto identifică alte nereguli.
„Există probleme, atât la evaluarea teoretică, dar şi la cea practică. Evaluarea teoretică se face pe calculator, prin rezolvarea unui chestionar. Aceste chestionare nu sunt corect alcătuite, alternând întrebări foarte simple cu altele exagerat de dificile. Fără să intrăm în amănunte, să spunem doar că unele întrebări de prim ajutor stârnesc ilaritate printre medici, iar unele întrebări de mecanică, fără nicio utilitate reală, pot fi rezolvate doar de specialist în domeniu. În ceea ce priveşte evaluarea practică, se constată lipsa unor proceduri clare, a unor criterii bine definite de examinare şi o pregătire superficială a evaluatorilor, în special celor nou veniţi în sistem”, au mai adăugat reprezentanţii asociaţiei.
Amenzi usturătoare pentru şcolile de şoferi
Nenumărate nereguli în activitatea şcolilor de şoferi au fost descoperite de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în cadrul unor acţiuni desfăşurate la nivelul judeţului Iaşi. În prezent, în judeţul Iaşi sunt 11 institute de Formare Profesională în Transporturi, din care 9 în Iaşi şi două în Paşcani.
„Trebuie să recunoaştem că în privinţa procesului de pregătire profesională există mari diferenţe între aceste instituţii. După cum se constată şi în domeniul şcolilor de şoferi, ca şi în învăţământ în general, există unităţi de elită, unităţi mai bine cotate sau mai slab cotate. Se pare că, în curând, procesul de pregătire din aceste institute va fi monitorizat pe baza unui program de calculator, asemenea şcolilor de şoferi. La ora actuală, ISCTR nu are acces la baza de date oferită de aceste programe”, a declarat Cristian Afloroaie, inspector coordonator judeţean în ISCTR.
În privinţa şcolilor de şoferi, acesta spune că poziţia ocupată de judeţul Iaşi în clasamentul eficienţei acestor unităţi de pregătire a viitorilor conducători auto, aflându-se pe penultimul loc în ţară, este îngrijorătoare.
Reprezentanţii ISCTR spun că de vină pentru această situaţie este planul de învăţământ şi programele şcolare, legislaţia, cazuri în care, deşi pe caietul cursantului orele sunt trecute, în realitate nu sunt efectuate, şcoli care trimit elevii la examenul teoretic fără să aibă orele practice efectuate, durata orelor de conducere nu este respectată, iar examenele de absolvire la încheierea pregătirii şcolare nu se fac ori sunt superficiale.
În 2016, ISCTD a efectuat 46 de controale la sediile şcolilor de şoferi, fiind constatate şi sancţionate 6 abateri cu un cuantum de 26.250 lei, iar în 2017 au fost deja efectuate 12 controale, care s-au materializat într-o amendă de 6.000 de lei şi retragerea autorizaţiei pentru o şcoală de şoferi.
***
Unul dintre cele mai grave incidente petrecute pe străzile Iaşiului a fost provocat de Claudiu Paşnicu, în luna februarie, în Podu Roş. Fără nicio explicaţie, acesta a depăşit neregulamentar o coloană de vehicule, aflată în aşteptare la semafor, şi a intrat cu viteză în intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, unde s-a izbit violent cu un alt autoturism, provocând moartea a două persoane. Acesta este unul din cazurile în care examenele auto ar trebui să practice o evaluare psihologică mai amănunţită a candidaţilor pentru obţinerea permisul
Sursă: Evenimentul.ro
- Published in Info Trafic