Florin Morariu, ieşeanul care s-a ciocnit cu teroriştii la Londra: „Făcăleţul ăla tare de sub masă, adu-l încoace!”
Florin Morariu este descris ca un erou în presa internaţională, după ce l-a lovit cu o ladă mare de pâine în cap pe unul dintre atacatorii din Londra, înainte de a oferi adăpost în brutăria în care lucra la 20 de oameni îngroziţi de ce se întâmpla pe străzi.
https://www.facebook.com/florin.morariu.963/videos/174425399756851/
Un curajos brutar român a lovit un terorist cu o ladă în cap, înainte de a oferi adăpost la 20 de oameni speriaţi, scrie The Telegraph.
Florin Morariu a fost privit ca un erou pe reţelele de socializare, după gestul său, notează cotidianul britanic.
Morariu, care lucrează la brutăria Bread Ahead, din Borough Market, a declarat pentru The Associated Press:
„Ne-am îndreptat privirile către fereastră. Am văzut că lumea era agitată, toţi fugeau, unii leşinau, cădeau şi am ieşit să vedem ce se întâmplă”, a declarat acesta.
„A văzut când a ieşit afară cum doi indivizi îi înjunghiau pe alţii. Mai întâi a îngheţat de frică şi nu ştia ce să facă. Apoi a luat o ladă şi a lovit unul dintre atacatori”, scrie The Telegraph. A văzut cum oamenii fugeau disperaţi. A lăsat 20 dintre ei să intre în brutarie şi a tras obloanele.
Într-un video postat pe internet de Morariu, acesta spune: „Dumnezeule, este un atac terorist aici. Teroriştii taie oameni pe străzi„. Apoi a fost auzit strigând să i se dea un făcăleţ, ca să se poată apăra.
Florin Morariu este de atunci lăudat pe internet pentru curajul său: „Cred că Florin este un erou pentru că a atacat un terorist”. Altul a spus: „Ai respectul meu”.
Eroul de pe London Bridge povesteşte cum s-a luptat cu atacatorii, scrie şi the Sun.
Un bucătar român povesteşte cum i-a ajutat pe alţii în timpul atacului, notează şi New York Daily News.
Un bucătar român a fost lăudat şi considerat un erou, după ce a oferit adăpost pentru 20 de oameni speriaţi, în brutăria Bread Ahead, notează USA Today.
Morariu a devenit o erou, iar statutul său, de imigrant, de pe o reţea de socializare nu a fost ignorat. „Un erou? Un bucătar român? Adică unul dintre acei imigranţi români care trăiesc de pe urma beneficiilor bitanice? #londonattack,” a scris pe Twitter Zee Mitha, potrivit usatoday.com.
Un român curajos a atacat unul dintre terorişii de pe London Bridge, scrie şi Mirror.
Şapte persoane au fost ucise şi 48 au fost rănite în atacurile comise sâmbătă seară în centrul Londrei, în afară de cei trei presupuşi autori împuşcaţi mortal de agenţii serviciilor de securitate. Unii dintre răniţi sunt în stare critică.
Prieteni despre românul erou la Londra: Nu în fiecare zi se întâmplă să te lupţi cu teroriştii
Presa internaţională îl descrie ca pe un erou pe Florin Morariu, românul care l-a lovit cu o ladă mare de pâine în cap pe unul dintre atacatorii din Londra, iar la el acasă, în Iaşi, în cartierul în care a crescut, toată lumea vorbeşte despre gestul său curajos, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Citeşte şi SCRISOARE pentru Florin Morariu: “Ştiu că nu mă cunoşti, la fel cum nici eu nu te cunosc pe tine.”
Vecinii şi prietenii lui Florin Morariu spun că nu se întâmplă în fiecare zi „să te lupţi cu teroriştii” şi sunt convinşi să dacă ieşeanul ar putut să îl prindă pe atacator „l-ar fi legat de un stâlp”.
După ce Florin a publicat pe Facebook un video din timpul atacului de la Londra, prietenii şi vecinii din cartierul din Iaşi, unde acesta a crescut, vorbesc doar despre gestul bărbatului care lucrează la o brutărie din Londra.
Mihai spune despre Florin Morariu că de fiecare dată când a avut nevoie de ajutor, acesta i l-a oferit.
„Sâmbătă seară eram la nuntă şi dimineaţă când am ajuns, duminică, pe la 6 am văzut postarea pe internet. E un om minunat aici în cartier, îl cunosc de 32 de ani. De fiecare dată când am avut nevoie m-a ajutat. Pe aici îl cunoaşte toată lumea pentru faptele lui. (…) Cred că dacă avea puterea să îl prindă de vreunul, cred că îl lega de un stâlp şi nu ştiu ce i-ar fi făcut”, a spus Mihai, unul dintrre prietenii brutarului din Londra.
Tot Mihai spune că Florin i-a vorbit despre visul său de a-şi deschide o brutărie proprie şi speră ca după gestul pe care l-a făcut, autorităţile londoneze îl vor sprijini.
„Când a venit acasă, anul trecut, spunea că vrea să îşi deschidă o brutărie a lui. Sper ca acum autorităţile londoneze să îl ajute cât de cât să îşi îndeplinească visul pentru că merită acest lucru. Nu în fiecare zi se întâmplă să te lupţi cu nişte terorişti, care nu cred că ar trebui să fie liberi pe stradă”, a mai spus prietenul ieşeanului Florin Morariu.
Un alt prieten al ieşeanului numit „erou” de presa britanică, spune că poporul englez ar trebui să dea dovadă de respect faţă de Florin Morariu şi că ţara noastră ar trebui să fie văzută altfel după acest moment.
„A devenit un adevărat erou nu numai pentru Anglia, cât şi pentru România. Este un lucru mare ceea ce a făcut el, poate puţin probabil printre alţi oameni să facă ceea ce a făcut el. Sper ca poporul englez să dea dovadă de un anumit respect faţă de acest om şi sper ca ţara noastră să fie văzută altfel de acum încolo”, a spus un alt prieten.
Eugen, care este vecin cu bărbatul care l-a lovit pe unul dintre atacatorii din Londra cu o ladă mare de pâine în cap, spune că l-a recunoscut pe Florin Morariu după accentul moldovenesc.
„Foarte bine din partea lui, a rezolvat. E un vecin foarte bun, aici în cartier a fost de milioane! Când l-am văzut la televizor nu mi-am dat seama că e el. Când am văzut accentul moldovenesc, am spus . Bravo lui”, a spus Eugen.
Florin Morariu a plecat în Anglia în urmă cu doi ani. La scurt timp după ce a ajuns acolo, a reuşit să îţi găsească un loc de muncă într-un restaurant, unde este brutar, meserie pe care o practică de mai mulţi ani.
Românul a postat pe pagina sa de Facebook un filmuleţ din timpul atacurilor de sâmbătă noaptea din Londra, în care spune cum a lovit un terorist şi îi cere unui coleg de la restaurant să îi aducă făcăleţul de sub masă, fiind pregătit să lupte cu teroriştii.
Sursă: MEDIAFAX
- Published in Local
Istoria tramvaiului la Iaşi
În martie 1900, străzile Iaşiului au fost străbătute pentru prima dată de tramvaiul electric, o inovaţie a epocii. Locuitorii au privit cu uimire vagoanele AEG, fiind printre primii români care au făcut cunoştinţă cu tramvaiul electric. Liniile de tramvai au necesitat şi o transformare a oraşului, străzile au fost lărgite, pregătindu-se şi electrificarea oraşului.
Unul din primele vagoane care au circulat la Iasi, aici fotografiat in Copou
Modernizarea Iaşiului
Istoria tramvaiului la Iaşi a început în martie 1898 când s-a semnat contractul între Primărie şi Societatea Algemeine Electricitäts Gesellschaft (AEG) din Berlin pentru aducerea tramvaiului electric la Iaşi. Străzile erau întortochiate şi cu pante accentuate ceea cea necesitat ample lucrări. Au fost numeroase probleme pentru primarul Nicolae Gane, cu alinierea, retragerea caselor pe noile poziţii indicate de planul inginerului Gr. Bejan, pentru a se da drum liber „trăsurilor fără cai”. S-au făcut exproprieri, s-au cumpărat terenuri de la proprietarii aliniaţi, altora, după caz, vânzându-li-se. S-au mutat ziduri şi garduri, nu fără ponoase electorale la adresa înlocuitorilor lui Nicolae Gane, care făcuse „pozna” aducerii tramvaiului.
„Voiajuri experimentale”
Societatea de Electricitate şi-a organizat un birou comercial în Casa Neuchötz din strada Ştefan cel Mare nr. 1, unde este acum restaurantul „Select”. Luni dimineaţa, în ziua de 24 ianuarie 1900, au început voiajurile experimentale ale primelor tramvaie, la 17 februarie/1 martie 1900 punându-se în circulaţie, pentru public, linia Gară – Hală, la 6/19 martie – linia Păcurari, iar la 7/20 martie – tronsonul Hală-Socola şi apoi celelalte.Totodată, s-au executat şi lucrări de electrificare a oraşului, contractate de Primărie cu Societatea Continentale Gesellschaft für Electriche Unternehmungen din Nürnberg, la 15 noiembrie 1897. În ziua de 8 septembrie 1898, s-a pus piatra fundamentală la clădirea Uzinei, iar după vreo 8 luni, mai bine zis la 6 mai 1899, „Uzina de lumină”, cum se mai numea, a început furnizarea de curentul alternativ, cu tensiune înaltă de 3000 V şi tensiune joasă de 300/150 V, în reţelele oraşului.
Se afla pe strada Uzinelor”, fiindcă tot acolo s-a construit strada Moţoc şi Uzina electrică a tramvaielor, ce avea să fie dată în exploatare la 1 martie 1900.
Noutăţi edilitare
Vechile fotografii în care apar tramvaiele de sfârşit de secol XIX strecurate printre clădirile acelor vremi şi tăind curajos străzile oraşului amintesc de oamenii de atunci, fie ei primari, consilieri, ingineri ori tehnicieni care au dat spre folosul Iaşului noua invenţie a inteligenţei şi creativităţii umane, de care lumea se bucura, nu fără oarecare reticenţă, ce‑i drept, ca la orice început.
Preocuparea unor mari înaintaşi ca Iaşii să devină un oraş modern a fost încununată de succes odată cu introducerea iluminatului electric şi a tramvaiului electric, acţiuni care s-au succedat la un scurt interval de timp. Meritul unor personalităţi ieşene precum Nicolae Gane, Vasile Pogor, Leon Negruzzi constă în faptul că, în funcţiile publice pe care le-au avut, toţi foşti primari, au luptat pentru introducerea celor mai noi soluţii, atât în ceea ce priveşte iluminatul electric, cât şi transportul în comun. Astfel, în anul 1899, Iaşul poseda prima uzină electrică comunală („Uzina de lumină“), iar în 1900 pe străzile Iaşului circulau tramvaie electrice.
Cea mai lungă reţea din ţară
În 1898, firma AEG din Berlin, căreia prin legea 713, promulgată de regele Carol la data de 9 martie, i-a fost concesionată construirea şi exploatarea reţelei de tramvai din Iaşi ca urmare a câştigării licitaţiei din 18 septembrie 1897, a început lucrările, iar pe data de 1 martie 1900 a fost dată în exploatare prima linie, de la Gară până la Hală. În acelaşi an s-au inaugurat: traseul Păcurari – Hală, linia dintre Hală şi Socola, respectiv Hală şi Nicolina, linia spre Copou (până la Regimentul 13 Dorobanţi), linia Gară – Abator, iar în 1901 a fost dat în exploatare traseul Târgu Cucu – Sărărie, prelungit în 1907 până la Copou prin actuala stradă Triumf. La definitivarea reţelei de tramvai în 1901, Iaşul se situa pe primul loc ca lungime de reţea (17,307 km) între cele cinci oraşe din ţară care au introdus tramvaiul electric între 1894 şi 1901. Structura finală a traseelor era următoarea: linia 1: Copou – Socola, linia 2: Păcurari – Nicolina, linia 3: Gară – Abator, linia 4: Târgu Cucu – Sărărie – Copou.
Citeşte şi IMAGINE RARĂ din IAȘI: Masivul Ceahlău, vizibil la orizont din Copou
Primele tramvaie
Exploatarea tramvaiului electric la Iaşi a început cu un număr de 16 vagoane, construite la Nürnberg. Din documentele de arhivă nu reiese clar cum arătau primele tipuri de tramvaie care au circulat la Iaşi. O descriere, destul de fidelă, a făcut-o, totuşi, unul din vechii lucrători ai Uzinei de Tramvaie, maistrul Gheorghe Sîrbu, care a lăsat în amintirile sale scrise următoarele detalii: „Mi-aduc aminte foarte bine de aceste vagoane, deoarece am călătorit cu ele şi am executat la strung piese pentru întreţinerea lor. Vagoanele erau pe două osii, trucul (sau gheştelul, cum i se spunea pe atunci) era din tablă groasă de oţel presat cu nervurile în afară. Distanţa între osii era de 1.500 mm. Caroseria (sau cupeul) era construită în întregime din lemn, îmbrăcat în exterior în întregime cu tablă de fier.
Peroanele erau complet deschise, nu aveau nici un geam pentru protecţia vatmanului. Salonul pentru pasageri era prevăzut cu uşi glisante la ambele peroane. Interiorul era din lemn de fag şi stejar, frumos finisat şi lustruit, la culoarea naturală a lemnului. Pentru pasageri erau prevăzute câte două bănci, montate lateral, faţă în faţă, la mijloc fiind culoarul de trecere. Ventilaţia cupeului se făcea printr-un număr de oberlihturi practicate într-o cuşcă construită pe toată lungimea acoperişului vagonului. Semnalizarea se făcea de către vatman, manual, cu un clopot din bronz turnat. Vagoanele erau prevăzute cu faruri rotunde la ambele peroane, montate pe acoperiş, la mijloc.
Indicaţiile de linii se făceau prin tăblii detaşabile, practicate pe marginea acoperişului vagonului, sub far. Indicativele pe timp de noapte se făceau printr-un fel de far cu culori. Fiecare linie avea culoarea ei distinctă. Peroanele vagonului erau prevăzute cu câte două scări. Urcarea şi coborârea pasagerilor se făcea pe ambele părţi ale peroanelor, fără nicio restricţie, deoarece pe vremea aceea circulaţia era foarte redusă, iar vehiculele erau numai cu tracţiune animală. Vagonul de tramvai era vopsit într-o culoare gri-vernil la partea inferioară până la nivelul geamurilor, inclusiv peroanele. De la nivelul geamurilor până la acoperiş era vopsit în gri-vernil deschis, iar acoperişul într-un verde închis.
Vagonul avea numere de înmatriculare, pe ambele peroane la mijloc, iar pe părţile laterale era pictată în chenar emblema oraşului Iaşi cu numărul de înmatriculare al vagonului sub emblemă, cuprins în chenar. Iniţial, încălzirea se făcea cu sobe cu cărbuni“.
Circulă şi astăzi
În 1998, echipa inginerului Dorian Geba a restaurat două vagoane AEG (vagonul 1 – pentru călători – şi vagonul 2 – măturătoare), după modelele celor care au circulat prin Iaşii primilor ani ai secolului XX. Acum, vagonul 1 sau mai popularul „tramvai de epocă”, restaurat cu migală, este una din atracţiile turistice ale Iaşului. La evenimente speciale şi în zilele de sărbătoare, tramvaiul circulă pe una din cele mai vechi rute – Copou – Tg Cucu, iar ieşenii şi turiştii de astăzi se pot simţi ca şi primii călători ai tramvaiului, acum mai bine de 110 ani.
Sursa: curierul-iasi.ro
SCRISOARE pentru Florin Morariu: „Ştiu că nu mă cunoşti, la fel cum nici eu nu te cunosc pe tine.”
Florin Morariu, brutarul iesean din Londra a devenit eroul national in Anglia. Cine a spus asta? INTREAGA LUME! Nu exista SITE care sa nu pomeneasca numele unui modest roman.
In Romania, lucrurile stau putin altfel. Vezi multe mesaje de prost gust la adresa lui. Asta arata din nou dezbinarea de care da dovada un popor. Nu stim, cand noi o sa incercam sa fim altfel. Nimic nu se face fara critica. Ce i-as transmite eu lui Florin?
Draga Florin,
„Stiu ca nu ma cunosti, la fel cum nici eu nu te cunosc pe tine. Te-am vazut doar intr-un video de cateva minute. Minute in care viata ta atarna de un fir de ata si pentru care altii ar fi vrut sa decida. Curajul tau nu poate sa fie exprimat , nu poatee sa fie descris. Ai facut ce multi nu ar face niciodata. Ai facut cel mai de pret gest! Ai pus viata ta in fata altor vieti. Ai salvat pe altii, constient sau inconstient fiind in acele clipe ca asta te-ar putea costa viata.
Ai facut ce noi romanii am uitat sa mai facem. Sa ne gandim si la altii. Sigur aveai de ales. Mereu avem de ales. Avem de ales in orice situatie fericita sau critica din viata noastra. Tu ai ales cu inima, chiar daca in teroarea la care erati expusi, nu ai realizat asta.
Vreau sa iti cer scuze in numele altora. Iarta-i ca tara asta te-a facut sa pleci. Iarta-i ca traiesti acum intr-un coltisor de lume, unde teroarea pune tot mai mult stapanere pe vietile voastre. Stiu ca tu si alti romani, nu traiti tocmai linistiti acolo. Sper sa ii poti ierta ca nu ti-au oferit ce meriti aici. Tara asta are nevoie de oameni care sunt mereu dispusi sa isi apere semenii. Stii, nu iti pot explica ce ai facut tu pentru acei oameni.
Iarta-i si pe romanii care te-au criticat. Sunt lasi. Sunt acei oameni care nu sunt in stare sa apere o femeie cand este furata in autobuz. Sunt acei oameni care nu se baga sa te apere cand cineva te agreseaza in plina strada. Sunt acei oameni nu se baga sa te apere, chiar daca ar putea face asta. Tu ai, ce multi nu au!
Poate ca a sosit timpul sa intelegem ca suntem dispretuiti de ani de zile , doar pentru ca noi vorbim tara noastra doar de rau. Ne este lene sa facem ceva cu care sa ne mandrim!
Suntem prea negativisti si dezbinati, in timp ce alte natiuni sunt din ce in ce mai unite.
Ne distrugem vietile, doar din rautate. Ne ingreunam viata inca de tineri prin frustrarile pe care trebuie sa le traim din cauza altora. La o varsta suntem deja prea obositi sa mai schimbam ceva. E ciudat sa crezi ca ai nevoie de atacuri teroriste pentru a face oamenii sa se uneasca.
As vrea sa vad oamenii mai buni, mai fericiti pentru fiecare zi pe care o traiesc, mai plini de speranta si mai putin rautaciosi. As vrea sa vad oameni ca tine!
Si stii? Cu cateva ore inaintea atentatului, mi-am luat bilet de avion cu directia LONDRA! Si ghici ce? Nu am de gand sa renunt la vacanta!
Ramai asa cum esti, nu ii lasa pe altii sa-ti distruga sufletul! ”
SEMNAT : SMG
- Published in Local
Criza de sânge continuă la Iaşi
Criza de sânge încă afectează sistemul medical ieşean.
Imediat după Paşte, Iaşul medical a trecut printr-o criză de sânge fără precedent. Potrivit reprezentanţilor centrului, situaţia s-a complicat întrucât în ultimele săptămâni au donat zilnic doar 50 de persoane. Din această cauză, sângele a ajuns doar pentru pacienţii care reprezintă urgenţe medicale. Bolnavii care nu reprezentau urgenţe medicale şi care puteau fi temporizaţi au fost amânaţi în lipsă de sânge.
„Numărul donatorilor a fost foarte mic. Ne-au ajutat colegii din zona Moldovei pentru că este o procedură normală, având în vedere că toate cazurile deosebite din judeţele vecine sunt tratate în clinicile universitare din Iaşi“, a explicat dr. Lavinia Scripcaru, directoarea CRTS.
Pentru a dona sânge, vă puteţi prezenta la Centrul Regional de Transfuzie Sanguină Iaşi, situat pe strada Nicolae Bălcescu nr. 21, câţiva metri mai sus de Spitalul „Sfântul Spridon“. Programul de lucru cu publicul este de luni până vineri între orele 7.00-11.00.
Vezi condițiile de donare aici.
Sursa: ziaruldeiasi.ro.
- Published in Local
Părinții copiilor internați la Spitalul de Copii Sf. Maria din Iași susțin că nu mai pot suporta condițiile mizere din saloane
Spitalul de Copii Sf. Maria din Iași are pereții scorojiți, saltele vechi și rupte, băi nefuncționale, și chiar mizerie.
Câţiva părinţi şi medici din Iaşi au „sărbătorit” Ziua Internaţională a Copilului printr-un protest în faţa Spitalului de Copii „Sfânta Maria” din oraş. Adulţii şi-au manifestat nemulţumirea şi revolta faţă de condiţiile din spital printr-un protest paşnic, de două ore. Aceștia spun că este de neconceput ca în România anului 2017, într-un spital atât de mare destinat copiilor să existe asemenea condiții. Cu aceștia a discutat și le-a explicat situația chiar managerul insitutiei medicale ieșene.
Părinţii şi medicii care s-au alăturat manifestaţiei au afişat mai multe pancarte cu mesaje reprezentative: „SOS sănătatea copiilor”, „Spitale mai curate”, ” Nu promisiuni. Acţionaţi, vrem fapte”, „În mizerie nu se poate face performanţă”.
După ce au stat în faţa spitalului şi şi-au exprimat punctul de vedere, părinţii au fost invitaţi de managerul unităţii medicale, dr. Radu Terinte, la o discuţie şi o vizită prin secţiile clinice. Protestul a fost iniţiat de doi ieşeni, Bogdan Baltă, respectiv Cătălin Urtoi, şi organizat pe Facebook. Unul dintre iniţiatori a precizat că a iniţat protestul după ce a avut o experinţă neplăcută la Spitalul de Copii „Sfânta Maria” în cursul internării fiicei sale.
„Am fost şocat de condiţii, începând de la intrarea în spital. Aici nu se respectă nimic, nici normele fumatului, parcare nu, spaţii corespunzătoare, nu. Nu mai spun pe etaje, pentru că am urcat până la etajul al cincilea zilnic, timp de o săptămână şi nu aveam cum să stau fără să spun nimic. Nu se poate ca aceşti copii să aibă asemenea condiţii, e deprimant. Saloanele sunt insalubre, mobilierul este foarte vechi vopsit şi revopsit, hârtie igienică, săpun lichid la baie nu sunt, saltele sunt vechi, scorojite. Mămici care trebuie să doarmă în acelaşi pătuţ cu copilul pentru că nu sunt paturi. Ajung să doarmă şi câte două mame străine, care nu se cunosc”, a punctat Bogdan Baltă.
Surse: Adevărul.ro şi IasiTvLife
- Published in Local
O pacientă acuză medicii de la Urgenţe că pierdeau vremea pe internet, în timp ce bolnavii aşteptau la uşă. Doctorii ameninţă că o dau în judecată
O pacientă a fotografiat mai mulţi membri din echipa Unităţii de Primiri Urgenţe (UPU), de la Spitalul „Sfântul Spiridon” din Iaşi, care urmăreau un filmuleţ pe internet în timpul programului de lucru. Ea a mai fotografiat şi un cadru medical care stă întins pe un pat de la UPU şi a postat totul pe Facebook. Medicii o ameninţă că o vor da în judecată.
Update 17.15: Ieşeanca şi-a şters postarea în care reclama modul în care a fost îngrijită în Unitatea de Primire Urgenţe (UPU) de la Spitalul „Sfântul Spiridon” din Iaşi.
Textul iniţial:
Cojocaru Andreia, o tânără care miercuri, 31 mai, a ajuns în Unitatea de Primire Urgenţe de la Spitalul „Sfântul Spiridon” din Iaşi, riscă să fie dată în judecată din cauza unei postări pe Facebook. Deranjată de comportamentul echipei din UPU, pacienta a făcut mai multe fotografii pe care le-a postat pe contul personal de Facebook alături de un comentariu.
Citeşte şi S-au deschis bazele de agrement din IAȘI
Imaginile suprind mai multe cadre medicale în timp ce se uitau într-un telefon, altele care stăteau pe scaun şi notau, o asistentă care stătea pe un pat, plus încă o serie de specialişti care se aflau la patul unor pacienţi. În comentariul de pe Facebook, Cojocaru Andreia a scris că medicii care se uitau în telefon urmăreau, de fapt, filmuleţe amuzante pe internet în timp ce pe holurile UPU aşteptau mai mulţi pacienţi.
„Atunci am realizat de ce toţi oamenii aceia stau pe hol şi aşteaptă. Pentru că paturile de la primiri urgenţe sunt ocupate de domnişoare asistente obosite care îşi verifică facebook-ul şi găsesc clipuri amuzante pe care chiar le împărtăşec cu ai săi dragi colegi. Până mi s-a terminat mie perfuzia toţi stăteau acolo adunaţi şi se amuzau în faţa telefoanelor şi vorbeau despre clipuri virale. Ce e drept, mai pleca aşa câte unul să mişte ceva dar era rapid înlocuit de un altul curios să vadă de ce râd restul”, a subliniat tânăra în postarea publică de pe Facebook.
În acelaşi text, ieşeanca mai arată că a intrat la consult „după lungi aşteptări” şi că a fost ofensată de unele replici ale asistentului medical care i-a acordat ajutor: „Intru şi aud o voce de bărbat care îmi spune «Doamna Cojocaru, dar ce bine arătaţi». Pe moment credeam că aud prost, dar un asistent îmi face semn spre un pat. Mă aşez şi vine să îmi ia sânge pentru analize. Pe fundal se aude «Auzi, bai, X, venim să te ajutam acolo cu doamna?». Şi un val de râsete“. Cojocaru Andreia îşi încheie comentariul subliniind că a plecat din UPU în lacrimi.
„La câteva minute apare o asistentă/doctor care îmi pune în braţe nişte hârtii şi îmi spune nu aveţi nimic puteţi merge liniştită acasă şi mi-a arătat uşa. Am ieşit şi am plâns. Am plâns de nervi. Am plâns de durere. Am plâns pentru că nu pot să cred că îşi pot bate joc în halul ăsta de oameni şi mai sunt şi plătiţi pentru asta. Ca şi deznodământ mi-aş dori să îi pot informa că nu, nu sunt perfect sănătoasă şi da, am probleme care necesitau atenţia medicilor”, a conchis tânăra.
Replica spitalului: „Tânăra a fost preluată în 11 minute”
Potrivit reprezentanţilor spitalului, pacienta Andreia Cojocaru a ajuns în UPU, transportată de un echipaj de la SAJ Iaşi, la ora 04.52. Cu toate că tânăra susţine în mesajul de pe Facebook că a aşteptat pe holul spitalului mai mult timp, datele înregistrate în UPU o contrazic. Conform fişei personale medicale, în 11 minute, la 05.03, tânăra a intrat în camera de consultaţie şi tratament. La ora 07.40, ieşeanca a părăsit UPU după ce i s-au făcut mai multe investigaţii.
„Pacienta a fost preluată în câteva minute la consultaţie. Tânăra a fost diagnosticată cu colică biliară şi atac de panică. I s-au făcut mai multe investigaţii, analize de laborator, ecografie şi a fost tratată de o echipă formată dintr-un medic şi un asistent medical. Tratamentul şi-a făcut efectul şi pacienta a părăsit în stare ameliorată”, a arătat profesorul Diana Cimpoeşu, medic-şef UPU-SMURD, purtător de cuvânt al Spitalului „Sfântul Spiridon”.
Referitor la comentariul viral al tinerei de pe Facebook, care la ora scrierii acestei ştiri are peste 11.000 de distribuiri şi alte 9.000 de aprecieri, şefa UPU a subliniat că, până în prezent, pacienta nu a depus nicio reclamaţie la conducerea spitalului.
În ceea ce îi priveşte pe angajaţii care stau pe pat, cu telefonul în mână, profesorul Cimpoeşu a precizat că niciun regulament de ordine interioară nu le interzice acestora să ia o pauză, având în vedere că se aflau într-o tură de muncă de 12 ore.
Citeşte şi Primăria vrea să cumpere 20 de tramvaie second-hand
Pe de altă parte, coordonatorul UPU a transmis că medicii care sunt la patul pacienţilor şi se regăsesc în imaginile postate de tânără pe Facebook se simt ofensaţi de comentariul acesteia. „Pe un pat era un bărbat după un stop cardio-respirator resuscitat şi pe alt pat un bărbat cu o tulburare electrolitică gravă. Tânăra în cauză a surprins în fotografii şi aceste două situaţii. Medicii respectivi sunt supăraţi şi ofensaţi de comentariul pacientei. Cei doi medici îşi rezervă dreptul de acţiona în instanţă persoana care i-a fotografiat în timp ce se aflau la serviciu”, a mai nuanţat Cimpoeşu.
UPU de la Spitalul „Sfântul Spiridon” este cea mai mare unitate de acest fel din Iaşi.
Sursă: Adevărul.ro
- Published in Local
Recomandăm tuturor șoferilor să evite această zonă a Iașiului. Se lucrează la modernizarea unui tronson de drum
Au fost demarate lucrările de modernizare a străzii Splai Bahlui – Mal Drept. Zeci de muncitori și utilaje au pornit la treaba încă de la primele ore ale dimineții și vor continua până seara.
Astfel, li se recomandă tuturor șoferilor să evite această zona, întrucât până la ora 22.00 vor fi impuse restricții de circulație pe Splai Bahlui – Mal Drept, pe tronsonul cuprins între bulevardul Țuțora și bulevardul Primăverii. Pe tot parcursul lucrărilor vor fi efectuate lucrări de desfacere și de asfaltare a părții carosabile.
Deciziile privind restricționarea / închiderea circulației în zonă vor fi luate de cătrePoliția Municipiului Iași – Biroul Rutier și Poliția Locală, cu sprijinul constructorului.
„Lucrările de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept sunt efectuate de asocierea Viarom Construct SRL – Conest SA, iar valoarea totală proiectului este de aproximativ 37 milioane de lei, din care 12 milioane de lei sunt prevăzute în bugetul local al acestui an. Lucrările se vor desfășura pe aproximativ şase kilometri, fiind prevăzută reabilitarea carosabilului pe traseul dintre Podul de Piatră şi podul Sfântul Ioan, dar şi refacerea șos. Naţionale pe sectorul dintre Podu Roş şi Podul de Piatră”, au precizat reprezentantii municipalității.
- Published in Info Trafic, Local
S-au deschis bazele de agrement din IAȘI
S-au deschis bazele de agrement din IAȘI .
Primaria Iași a anunțat deschiderea oficială a bazelor de agrement.
Tarife pentru acces la Ștrand:
Adult – 10lei
Copii sub 7 ani și pensionari – 3lei
Abonament adulți (10 intrări) – 75lei
Abonament copii/pensionari – 20lei
Șezlong sau umbrelă – 5 lei/zi
Tarife pentru acces la Ciric:
Adulți (cu șezlong) – 15 lei
Fără șezlong – 12 lei
Copii sub 10 ani/studenți/pensionari-7.5lei
Abonament adulți (10 intrări) – 120 lei
Abonament copii sub 10 ani/ studenți/ pensionari – 60(10 intrări)
Tarifele acces la Plaja Nicolina:
Copii peste 7 ani / Adulți – 8 lei
Nămol – 2lei
Abonament pensionari cu pensie sub 1500 lei – 10lei (10 intrări)
- Published in Local
Primăria vrea să cumpere 20 de tramvaie second-hand. Au uşi pe ambele părti
Primăria vrea să cumpere 20 de tramvaie second-hand. Acestea sunt fabricate în perioada 1984-1992, au uşi pe ambele părţi și costă în jur de 25.000-30.000 de euro.
Un proiect de hotărâre în acest sens a fost introdus pe ultima sută de metri pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local (CL) de astăzi. Primul lot de 11 mijloace de transport în comun ar urma să ajungă la Iaşi în acest an. Este vorba despre şapte tramvaie de tip M8C (29.000 euro/bucată) şi patru tramvaie de tip M6D (25.000 euro/bucată).
Achiziţia plănuită pentru anul în curs cuprinde şi unele piese de schimb (5.000 euro), astfel că, în total, necesarul de finanţare ajunge la 429.000 euro, sumă care include şi transportul (121.000 euro).
Mijloacele vor fi cumpărate de la autorităţi administrative din Germania, din oraşele Essen (tramvaiele M8C) şi, respectiv, Mulheim (tramvaiele M6D). Vagoanele au fost fabricate în perioada 1984 – 1992, dar au fost modernizate între anii 2011 – 2014. În anul 2018, vor mai fi achiziţionate încă nouă tramvaie (cinci M8C şi patru M6D), iar costurile se vor ridica la 344.000 euro.
În total, bugetul necesar pentru achiziţia a 20 de vagoane ajunge la 773.000 euro. Planul Companiei de Transport Public (CTP) este de a înlocui 28 de tramvaie care fac parte din parcul auto al CTP, dar care au anii de fabricaţie între 1960 şi 1964.
Tramvaiele sunt dotate cu un sistem de supraveghere video şi sistem de afişaj. Specialiştii CTP s-au deplasat în Germania pentru a le evalua, iar concluzia acestora a fost că vagoanele „au o stare tehnică bună şi un aspect interior şi exterior foarte bun“. „Valabil pentru ambele tipuri de tramvaie este faptul că sunt dotate cu uşi de acces în salonul destinat călătorilor pe ambele părţi, astfel încât peronul de îmbarcare al călătorilor poate fi pe stânga sau pe dreapta. Instalaţia de comandă este astfel concepută încât uşile se pot deschide numai pe una dintre părţi“, se arată în documentul suport pentru demararea achiziţiei.
După aprobarea proiectului de hotărâre, CTP va transmite oferta de cumpărare către autorităţile administrative din Germania, iar, dacă va fi acceptată, atunci tramvaiele vor ajunge la Iaşi.
În prezent, CTP Iaşi are în exploatare ca parc activ un număr de 123 de vagoane, dar, zilnic, rămân disponile pentru ieşirea în traseu 105 tramvaie, în contextul în care 18 tramvaie sunt planificate pentru reparaţii.
Anul trecut, primarul Mihai Chirica declara că Primăria nu va mai cumpăra mijloace de transport second-hand atât timp cât el se va afla în fruntea municipalităţii ieşene.
Şedinţa de Consiliul Local de astăzi a început cu un moment festiv. Au fost omagiaţi premiaţii ieşeni de la campionatul mondial de şah, care s-a desfăşurat la Iaşi şi echipa feminină de fotbal Navobi.
Fetele au fost finalistele Cupei României, competiţie ce s-a desfăşurat tot la Iaşi. În şedinţa CL de astăzi urmează să fie aprobate taxele şi impozitele pentru anul 2018 şi achiziţia a 20 de tramvaie. Consilierii PMP au anunţat că se opun majorării taxelor.
Posted by Primăria Municipiului Iași on 31 Mai 2017
Sursa: www.ziaruldeiasi.ro
- Published in Local
Iașiul primește o nouă imagine: tonetele urâte care împânzesc orașul vor dispărea
Primarul Mihai Chirica a anunţat că a pus la punct un program de exploatare mai eficientă a patrimoniului municipiului Iaşi.
După iniţierea unui amplu program de înfrumuseţare a spaţiilor verzi, edilul a anunţat că municipalitatea va schimba şi modul în care va funcţiona comerţul stradal în zone intens circulate, în special în marile intersecţii.
„Ca gestionari ai acestui patrimoniu trebuie să ne gândim, pe lângă aspectul pecuniar pe care trebuie să îl avem în vedere pentru a creşte veniturile municipiului, şi la cel estetic. Multe din lucrurile care s-au întâmplat după Revoluţie au avut loc haotic, fără a ţine cont de estetica fiecărei zone în parte. Ne-am propus să regândim spaţiul public ieşean pentru a deveni unul cât mai prietenos. Astfel, de la începutul anului am desfiinţat 18 module stradale de diverse dimensiuni, pe care în mare parte le-am şi transportat de pe domeniul public. Am continuat programul de demolare a garajelor construite fără autorizaţie. Am identificat bunuri de patrimoniu care erau la societăţi ale Primăriei într-un mod nejustificat. Luna trecută am retras cele 41 de spaţii comerciale care erau la o societate care nu aducea nimic spre municipalitate. Şi în acest caz toate fondurile vor ajunge la Municipiul Iaşi. Pe de altă parte, intenţionam să dăm o formă estetică superioară şi intersecţiilor. Acolo comerţul nu arată cum trebuie. Nu vrem să desfiinţăm tipul acesta de comerţ, dar vrem să-l ordonăm şi să îi aducem pe toţi într-o formă cât mai ordonată, civilizată, demnă de un oraş european. Vom face planuri de soluţii pentru fiecare intersecţie, după care fiecare comerciant va putea participa la procedura publică de licitaţie pentru a închiria un loc în aceste noi spaţii. Vizăm zonele Târgu Cucu, Nicolina, nodul rutier din Tătăraşi şi toate locurile în care vom considera necesar că trebuie să înfrumuseţăm aspectul urban. Trebuie să ne lăudăm cu tot oraşul, nu doar cu anumite zone din centru”, a declarat primarul Mihai Chirica.
- Published in Local