Situatie dramatica la Iasi! Mama si fiica, injunghiate in somn de trei criminali eliberati conditionat. Fiica era insarcinata
Situatie dramatica la Iasi! Mama si fiica, injunghiate in somn de trei criminali eliberati condiţionat. Fiica era insarcinata
Trei indivizi recidivişti din Iaşi, extrem de violenţi, au fost trimişi în judecată după ce au mutilat două femei, mamă şi fiica. Acestia le-au confundat cu alte persoane.
Corneliu Marolicaru, Gheorghe Gherasim şi Sergiu Rotaru Gavriliuc au fost trimişi în judecată pentru o agresiune comisă asupra a două femei din Iaşi, pe care cei trei le-au confundat cu doi foşti colegi de penitenciar.
Toţi trei sunt cunoscuţi în Iaşi pentru fapte violente, petrecându-şi mare parte din viaţă în penitenciar.
Marolicaru şi Gherasim au fost colegi de celulă, primul tăindu-i gura până la urechi celui de-al doilea, în urma unui conflict ce a avut loc acum mai mulţi ani.
În rechizitoriu, procurorii ieşeni menţionează că fapta celor trei, toţi eliberaţi condiţionat, a avut loc în noaptea de 14 spre 15 august 2017.
Cei trei au intrat în casa victimei. Femeia locuia alături de fiica sa Petronela, precum şi de nepoata sa de nouă ani. Victimele dormeau când în casă au intrat cei trei agresori, ambele fiind înjunghiate în timp ce se aflau în pat.
Fiica femeii, Petronela, era însărcinată la acel moment, şi din acest motiv „şi-a pus braţele pe abdomen / torace pentru a-şi apăra copilul nenăscut”.
Potrivit procurorilor, Marolicaru Corneliu şi Gherasim Gheorghe sunt în stare de recidiva post-executorie, iar Gavriliuc Rotaru Sergiu este recidivist post-condamnatoriu.
Surse: ziaruldeiasi.ro / Pro TV
- Published in Local
Halloween. Plimbare printre morminte în Iași. Printre curajoși au fost și copii
Mai mulţi tineri din Iaşi au ales să petreacă ajunul de Halloween printre morminte. Iniţiativa a venit din partea unei profesoare, care i-a dus pe curioşi într-un tur al cimitirului Eternitatea, la ceas de seară.
Tinerii au dat petrecerile şi costumele înfricoşătoare pe un Halloween cu tematică culturală, iar printre curajoşi au fost şi copii.
Experienţa inedită a început abia după ce temerarii au fost avertizaţi ca promenada va dura în total două ore şi poate deveni înfricoşătoare.
Opririle la cele mai importante morminte au fost completate de lecţii scurte de istorie .
“Fascinant, cred că e foarte important să ne cunoaştem trecutul. Nu cred că trebuie să ne fie teamă.”
Pentru a alunga spiritele întunecate, copiii au aprins – fără teamă – lumânări în dreptul mormintelor.
Mai mulţi tineri din Iaşi au ales să petreacă ajunul de Halloween printre morminte. Iniţiativa a venit din partea unei profesoare, care i-a dus pe curioşi într-un tur al cimitirului Eternitatea, la ceas de seară.
Tinerii au dat petrecerile şi costumele înfricoşătoare pe un Halloween cu tematică culturală, iar printre curajoşi au fost şi copii.
Citește și: Află cât va fi salarul net de la 1 ianuarie 2018
Experienţa inedită a început abia după ce temerarii au fost avertizaţi ca promenada va dura în total două ore şi poate deveni înfricoşătoare.
Opririle la cele mai importante morminte au fost completate de lecţii scurte de istorie .
“Noaptea este foarte înspăimântător într-un fel pentru că avem alt sentiment, ne plimbăm printre morminte.”
Printre cele mai cunoscute personalităţi care îşi duc somnul de veci la cimitirul Eternitatea din Iaşi, se numără Ion Creanga, scriitorii Otilia Cazimir şi Barbu Ştefănescu Delavrancea, omul politic Mihail Kogălniceanu sau chimistul Petru Poni.
Sursă: http://www.protv.ro
- Published in Altele, Cultură, Divertisment, Extern, Local
Afla cat va fi salariul net al unui angajat incepand de la 1 Ianuarie 2018
Incepand cu prima zi a anului 2018, salariul minim brut pe economie ar urma sa creasca de la 1.450 de lei la 1.900 de lei, conform unui Proiect de hotarare a Guvernului pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, ce a fost publicat joi in dezbatere publica de catre Ministerul Muncii, insa acest lucru nu va determina o crestere similara a salariului net.
Spre exemplu, o persoana platita in prezent cu salariul minim brut pe economie, respectiv 1.450 de lei, castiga, de fapt, aproximativ 1.065 de lei.
Incepand cu anul viitor, conform prevederilor din proiectul de act normativ amintit mai sus, castigul lunar brut va creste la 1.900 de lei, insa castigul lunar net al unei persoane aflata in aceasta situatie va fi de 1.162 de lei.
Astfel, o crestere de 450 de lei a salariului brut va determina, de fapt, o crestere a castigului net de aproximativ 97 de lei.
Salariul brut va creste de la 1 ianuarie 2018
O persoana platita incepand cu anul 2018 cu 1.900 de lei brut lunar va castiga 1.162,50 lei net in fiecare luna. Pentru acest venit, ea va plati 737,50 lei contributii sociale, urmand ca angajatorul sa achite, suplimentar, 42,75 lei pe luna.
Continuarea pe avocatnet.ro.
Aceasta masina se vinde la pretul de 9.999 EURO! Ce a patit un barbat care dorea sa isi achizitioneze o masina
ATENTIE mare atunci cand vreti sa va cumparati o masina! Se fac inselatorii care nici nu va trec prin minte daca sunteti oameni cinstiti.
Pe un site de specialitate (VEDETI AICI), un autoturism Ford Fiesta ce era prezentat ca aproape nou era de fapt o masina reparata dupa ce fusese distrusa intr-un accident.
Redam postarea de pe Facebook a celui care a vrut sa o cumpere, Florin Obreja:
„Am fost sa iau o masina din Bucuresti. Si ,daca tot schimbi masina rar, incerci sa gasesti un autoturism cat mai bun, mai nou, mai bine intretinut si cu mai multe optionale.
Am gasit pe net un anunt care vindea o masina din 2017, cu 6000 de kilometri la bord, unic proprietar, culoare frumoasa…o minunatie, ce mai… putin peste bugetul meu, dar am decis ca merita facut un efort (imprumut).
Asta era masina (n. red. – anuntul a fost sters). Am mers, am vazut-o, dupa cateva schimburi de replici mi-am dat seama ca proprietarul care imi prezenta masina nu era si proprietarul din acte. Am aflat ca de fapt are masina unui frate a carui nevasta se operase de urgenta si care era , normal, la spital. Am aflat ca Fordurile Fiesta au niste cute si niste suduri ciudate”ca asa-s ei neglijenti in fabrica”…De astea… Cateva amanunte mi-au trezit curiozitatea si am inceput sa caut.
Norocul meu ca ma ocup cu obtinerea despagubirilor pentru pagubitiii si victimele accidentelor rutiere sau de munca. Am gasit poze mai vechi cu masina. Asa arata acum 4 luni.
LA intrebarea fireasca: „Cum puteti sa puneti viata unor oameni in pericol vanzand cazanul asta care trebuia casat, fiind dauna totala? ” , mi s-a raspuns ca atunci cand cumperi o masina second hand poti sa te astepti ca nu este perfecta, ca mai poate avea si ceva probleme.
Restul este poveste”.
- Published in Local
Cum se va numi Aeroportul International din Iasi?
Cum se va numi Aeroportul International din Iasi? Majoritatea aeroporturilor din România au fost „botezate“ deja. Aeroportul din Bacău se numeşte „George Enescu“, cel din Suceava – „Ştefan cel Mare“, cel timişorean – „Traian Vuia“, cel din Cluj-Napoca – „Avram Iancu“.
„În întreaga lume, şi cu precădere în Europa, există această tendinţă de a da numele unor mari personalităţi statale proiectelor mari de infrastructură. Semnificaţiile acestei tendinţe sunt multiple, de la nevoia de a personaliza un spaţiu prin excelenţă multietnic, multicultural, până la crearea unor sentimente oneste de patriotism local. Alte explicaţii se pot găsi în zona creşterii legăturii cu istoria locului, aducând beneficii importante pentru economia locală sau turism“, consilier judetean Alin Aivanoaei.
Acesta a apreciat că cel mai potrivit nume pentru aeroportul ieşean ar fi „Regele Ferdinand I“. Alin Aivanoaei şi-a justificat alegerea atât prin apropierea aniversării a 100 de ani de la Marea Unire, cât şi prin rolul celui de-al doilea rege al României în promovarea Iaşului ca „a doua capitală“ a României. Cel mai important simbol al Iaşului, Palatul Culturii, început în timpul lui Carol I, a fost inaugurat în 1926, în prezenţa regelui Ferdinand. Iaşul a fost totodată, în timpul primului război mondial, capitala oficială a României, timp de doi ani. Regele Ferdinand a fost singurul rege al României care a domnit efectiv de la Iaşi.
„Atribuind denumirea «Regele Ferdinand» aeroportul internaţional Iaşi, cred că vom contribui la un sentiment şi mai important de mândrie şi patriotism local curat, demonstrând că Iaşul este şi va rămâne pentru totdeauna, legat prin istorie şi statalitate, capitala simbolică a României. Pentru o persoană care nu cunoaşte absolut nimic despre Iaşi, numai această denumire atribuită locului în care pune pentru prima dată piciorul aici, îi creează un sentiment de municipalitate cu rădăcini adânci în istorie, statalitate, europenitate“, a spus consilierul judetean Alin Aivanoaei.
Ecuaţiile lui Mangeron, folosite la satelitul Sputnik
Preşedintele CJ a apreciat însă că cel mai potrivit nume pentru aeroportul ieşean ar fi cel al unui om de ştiinţă legat de aeronautic. „Academicianul Dimitrie Mangeron a fost un astfel de om. Un om excepţional, care a dus numele Iaşului peste hotare. A primit 11 titluri de doctor honoris causa al unor universităţi din străinătate. Când ruşii au lansat primul satelit din lume, Sputnik, au făcut-o după ecuaţiile lui, şi chiar a fost chemat să le verifice calculele. Şi prin lucrările sale a fost implicat în aeronautică şi zborul spaţial. Aşa cum Asachi este onorat pentru dezvoltarea şcolii româneşti, Mangeronmerită amintit pentru dezvoltarea aeronauticii“, a spus Maricel Popa.
Acesta a precizat că a avut onoarea de a asista la cursurile ţinute de Mangeron la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice. Deşi marginalizat înainte de 1989 de autorităţile comuniste, Mangeron a continuat să predea.
„Mangeron a fost o legendă a Iaşului. La cursurile lui veneau studenţi din toţi anii, şi chiar de la alte facultăţi. Stăteau pe scări pentru a putea asista la cursuri, care erau efectiv excepţionale. Avea un talent deosebit de a transforma cele mai abstracte ecuaţii în lucruri de înţeles. Intra în amfiteatru şi îşi arunca pălăria pe catedră. Apoi ne cerea să-i calculăm traiectoria“, şi-a amintit Maricel Popa.
Reprezentantii prefecturii au declarat ca cel mai potrivit nume al Aeroportului este cel actual, fără nicio adăugire.
„Eu nu aş schimba nimic. «Aeroportul Internaţional Iaşi» este deja o denumire consacrată, poate chiar un brand, şi nu mi se pare oportună modificarea“, a spus unul dintre reprezentantii prefecturii.
În schimb, unul dintre reprezentantii prefecturii au apreciat că un nume ar fi necesar Aeroportului, dar din sfera culturală, dat fiind supranumele Iaşului de capitală culturală a României.
„«Mihai Eminescu» ar fi poate cel mai bun nume. Eminescu nu era ieşean, dar Iaşul a fost oraşul pe care l-a iubit cel mai mult, şi Iaşul a fost oraşul unde a devenit poetul nostru naţional. Eminescu este o valoare naţională, dar plecată de la Iaşi“, a declarat unul dintre reprezentantii prefecturii.
La Aeroportul din Iaşi a fost inaugurat un nou terminal, de 3.600 de m pătraţi, care va fi folosit numai pentru cursele externe. El a devenit operaţional din 25 octombrie, odată cu introducerea de noi zboruri.
Marius Bodea, directorul Aeroportului Iaşi: Din 25 octombrie intră Paris şi Munchen, ca două destinaţii noi. Totodată, vor fi dublate zborurile spre Londra şi Roma. Cu Manchester avem practic trei companii care zboară, Londra, ceea ce este foarte important pentru un aeroportul regional, iar de anul viitor, din martie, intră alte trei noi curse: Barcelona, Bruxelles şi Koln, şi noutatea cred eu cea mai importantă că, iată, sfârşitul acestui an surprinde cea mai mare realizare din punctul meu de vedere, şi anume contectarea Iaşului de Istanbul direct de către compania naţională Tarom. Practic, avem legătură cu toată lumea în acest moment.
Cinci curse către Bucureşti, Paris, Londra şi Roma vor fi operate de Blue Air, iar zborul către Munchen de către Tarom.
Odată cu finalizarea terminalului inaugurat, care a costat a costat 11 milioane de euro, s-au încheiat lucrările de modernizare a Aeroportului Iaşi, dar, totusi, ce nume va avea?
Sursa: romania-actualitati.ro; ziaruldeiasi.ro
- Published in Local
Un detinut eliberat datorita legii recursului compensatoriu din Penitenciarul Iasi a rezistat doar o zi fără să încalce legea
Un sucevean în vârstă de 35 de ani, eliberat joi, 19 octombrie din închisoare în baza legii privind recursul compensatoriu, s-a întors deja în arest, după ce a fost prins de polițiști beat și fără permis, la volanul unui BMW, relatează Obiectiv de Suceava.
Acesta a fost eliberat din Penitenciarul Iaşi, unde executa o pedeapsă de şase ani şi nouă luni de închisoare pentru vătămare corporală. Individul are un cazier bogat, în trecut el primind mai multe condamnări pentru furt calificat şi tâlhărie.
Vasile Murariu, din comuna Zamostea, ispășise șase ani și nouă luni de închisoare la Penitenciarul din Iași, pentru vătămare corporală și furt calificat. Bărbatul a rezistat o singură zi în libertate, pentru că imediat ce s-a văzut în afara gratiilor, s-a urcat la volanului unui autoturism BMW, în stare de ebrietate și fără permis de conducere.
Polițiștii chemați să îl aresteze l-au fugărit pe bărbat prin curtea unui localnic, apoi pe câmp, unde l-au imobilizat, apoi l-au dus la secție. Pentru că mirosea a alcool, polițiștii i-au cerut acestuia să sufle în etilotest, însă fostul deținut a refuzat.
Vasile – Ionuţ Murariu a fost reţinut pentru 24 de ore sub aspectul comiterii infracţiunilor de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere” şi „refuzul sau sustragerea de la prelevarea mostrelor biologice”. După expirarea ordonanţei de reţinere, acesta a fost pus în libertate sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, el având interdicţia de a părăsi localitatea de domiciliu.
sursa: adevarul.ro
- Published in Local
Iesenii sunt in pericol din cauza unor substante chimice periculoase
Noile masuratori efectuate de angajatii Agentiei pentru Protectia Mediului Iasi la statiile de monitorizare a nivelului poluarii din Iasi prezinta o situatie grava. Iesenii sunt in pericol din cauza unor substante chimice periculoase pentru organism care, in timp, pot provoca chiar cancer.
Masuratorile oficiale ale Comisiei Europene au stabilit ca Iasul este orasul cel mai poluat din Romania, cu o cantitate de factori poluanti de 54 micrograme/mc de aer, adica mult peste limitele admise de Uniunea Europeana si suficient incat sa afecteze grav si pe termen lung sanatatea populatiei.
Daca in anii trecuti, intr-un singur an se inregistrau cel mult 35 de depasiri ale PM 10, anul acesta, pana la data de 15 septembrie, s-au inregistrat 135 de depasiri la nivelul judetului si 56 de depasiri la statia de monitorizare din Podul de Piatra, zona cea mai poluata din Iasi, daca ar fi sa ne bazam pe masuratori. Specialistii de mediu spun ca problema principala a poluarii ar fi numarul crescut de masini second hand si traficul intens.
„Traficul este principala cauza a poluarii din Iasi. Masinile second hand diesel sunt poluante, dar ne ducem intr-o zona sociala si nu putem impune cetatenilor ce fel de masini sa conduca. Nu exista o zona anume ca fiind cea mai poluata, dar pot sa spun ca arterele principale din Pacurari-Nicolina-CUG sunt printre cele mai poluate din Iasi. In principiu, vorbim de lunca joasa a Bahluiului. Daca pana acum s-au inregistrat depasiri ale PM 10, anul acesta masuratorile de la statiile de monitorizare pozitionate in diverse zone din municipiu arata ca sunt in cantitati mari si substantele chimice benzen si NOx„, a declarat Victor Bogdan Davideanu, director al APM Iasi.
In acest context, devine tot mai actual discursul despre mobilitate pe care l-a avut la Iasi, seful Camerei de Comert Franceze, care a vorbit despre viitorul masinii electrice. Multinationale franceze au dezbatut, in luna octombrie, la Primaria Iasi solutii alternative cu privire la mobilitatea urbană. Iaşul a fost primul oraş ales în acest sens de către Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din România (CCIFER). Discutiile au fost initiate de CCIFER in contextul aparitiei unor noi tipuri de autoturisme (electrice, autonome), modalitati de transport (car-sharing), constrangeri de mediu si urbane (parcari, orase mai curate) care impun o constientizare la nivelul utilizatorilor finali, a colectivitatilor locale si a companiilor.
La conferinta, Group Renault a amplasat, cu caracter demonstrativ, statii de incarcare electrica atat in fata Primariei, cat si sn sala mare a sediului municipalitatii. De asemenea, în faţa Palatului Roznovanu au fost parcate şi mai multe maşini electrice.
Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme, in prezent sunt inmatriculate în judetul Iasi pana in 10 vehicule electrice. In acelasi timp, pe raza municipiului exista 11 statii de alimentare electrica.
Primarul Mihai Chirica a declarat ca administratia ieseana este interesata de tot ce inseamna implementarea de solutii, idei, concepte care pot stimula mobilitatea urbana. Edilul Iasului a amintit din nou despre eliminarea restrictiilor la achizitionarea de masini poluante. „Un dezastru ecologic“, a sustinut primarul.
sursa: 7est.ro
- Published in Local
Cartier din Iasi construit deasupra unui cimitir
Cartier din Iasi construit deasupra unui cimitir
Intr-o zona acoperita acum de un parc si, partial, de locuinte, a existat în trecut cel mai vechi cimitir evreiesc din Romania, infiintat inca din secolul al XV-lea. La momentul demolarii, multe dintre monumentele funerare au fost folosite la pavarea unor strazi.
Sute de mii de evrei isi duc somnul de veci intr-o zona in care, de-a lungul timpului, au fost ridicate blocuri de locuinte. Zona cuprinsa intre Ciurchi si Gradinari, doua dintre cele mai mari strazi din cartierul iesean Tatarasi, a fost locul celui mai vechi cimitir evreiesc construit vreodata in tara noastra. Demolat intr-un stil barbar in timpul regimului Antonescu, cimitirul are o poveste necunoscuta pentru multi dintre locuitorii de acum ai Iasiului.
A fost nevoie de bine de jumatate de secol de la desfiintare ca locul sub care si acum se afla osemintele unui numar necunoscut de evrei sa primeasca o recunoastere din partea autoritatilor locale. Este vorba despre placa in care se admite existenta unui fost cimitir. La cativa metri in spatele placii, se afla un parc pentru copii. In apropiere, un intreg sir de blocuri a fost ridicat de regimul comunist. Cimitirul evreiesc din Tatarasi a functionat pana la finele secolului XIX-lea, sustine istoricul Dorin Dobrincu. „Intrucat acesta isi atinsese limitele, a fost cumparat un teren la marginea de nord-vest a orasului, in Pacurari, unde s-au pus bazele unui cimitir foarte mare, care este utilizat si astazi”.
In timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial, cimitirul, despre care se spune ca reprezenta locul de veci pentru peste 100.000 de evrei, a fost demolat. Decizia a fost luata de Primaria Iasi, comanda venind insa de la maresalul Ion Antonescu. Alexandru Safran, rabinul sef din Romania intre anii 1939-1948, a descris modul in care autoritatile de atunci puneau in aplicare masurile antisemite, inclusiv atunci cand venea vorba de întinarea memoriei celor trecuti in nefiinta. „De-a lungul intregii perioade, cand ne-a fost greu, uneori chiar interzis, sa ne ingropam mortii, prefectii, primarii, functionarii au profanat sistematic cimitirele evreiesti. Ei isi manifestau astfel ura nu doar fata de evreii vii, pe care ar fi preferat sa-i vada morti, ci si fata de defuncti, pe care refuzau sa ii lase sa se odihneasca in pace in mormintele lor. Cavouri distruse, oseminte exhumate, pietre tombale smulse, totul era conceput pentru a ne leza in sentimentele noastre cele mai profunde“, a scris Şafran in memoriile sale.
Dupa ce ordinul de demolare a ajuns la Iasi, o suta de evrei saraci au fost pusi sa scoata din pamant osemintele a peste 100.000 de persoane. Cu carutele, o mica parte dintre ramasite au fost transportate în celalalt capat al orasului si aruncate laolalta in gropi comune. „Potrivit unor informatii, pietrele funerare ar fi fost sparte in momentul dezafectarii, potrivit altor date ele ar fi fost folosite pentru pavarea unor alei“, mai spune istoricul Dorin Dobrincu. Se spune ca pietrele funerare ar fi fost folosite pentru a preveni alunecarile de teren dintr-un alt cartier din oras, Ţicau. Altele ar fi fost folosite pentru pavarea unor drumuri de pamant. Pe o parte din fostul cimitir au fost ridicate blocuri de locuinte. E vorba de strada Gradinari, aliniata paralel cu raul Bahlui, pe care comunistii au ridicat constructii.
Dupa demolare, membrii comunitatii iesene au fost de acord sa cedeze definitiv Primariei cele peste 7 hectare ale fostului cimitir, cu conditia ca acolo sa existe pentru totdeauna un parc.
Sursa: adevarul.ro
- Published in Local
ANCHETĂ: 6 copii din Iași au ajuns la spital după ce au băut laptele primit la școală
După ce au băut laptele primit prin programul național guvernamental „laptele și cornul”, 6 copii din localitatea Șcheia au ajuns la Spitalul de Boli Infecțioase Iași.
„Prezentau fenomene digestive care au apărut după consum de lapte, dar nu au fost într-o stare generală gravă. Examenul bacteriologic, dacă va fi să iasă pozitiv, este la nivelul Direcției de Sănătate Publică. În prezent, au o stare generală bună și cred că în cursul zilei de azi vor pleca și ceilalți patru acasă”, a declarat Carmen Dorobăț, managerul Spitalului de Boli Infecțioase Iași.
În urma acestei întâmplări, primarul localității Șcheia, a afirmat că laptele a fost ținut la frigider până la distribuire și a fost livrat în aceeași zi în care a fost consumat.
- Published in Local