Modificări importante în traficul din Iași
Modificări permanente pentru traseul autobuzului 50
Traseul autobuzului care face curse regulate la Aeroportul Internaţional Iaşi a fost prelungit până la Gară. Potrivit reprezentanților Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi, prima cursă de la Gară va pleca astăzi la ora 12.35.
„Orarul traseului 50 este realizat în strânsă legătură cu programul zborurilor. Pentru cursele interne, autobuzul soseşte la aeroport cu o oră înaintea decolării avioanelor, urmând a părăsi aeroportul la 20 de minute după aterizare. În cazul curselor externe, aceşti timpi se măresc la două ore pentru decolări şi 30 de minute pentru aterizări”, se arată într-un comunicat al CTP Iaşi.
Astfel, începând de astăzi, itinerariul autobuzului 50 va fi Gară – Piaţa Unirii – Târgu Cucu – Aeroport şi Aeroport – Târgu Cucu – Piaţa Independenţei – Gară.
Modificari temporare in traficul iesean
În această săptămână, CTP Iaşi va opera şi alte modificări în transportul public, schimbări valabile pentru perioada 5 – 10 septembrie, în contextul desfăşurării Raliului Iaşului.
Circulaţia tramvaielor de pe traseele 1 şi 13 va fi deviată pe bd. Tudor Vladimirescu, iar tramvaiele de pe traseul 9 vor fi înlocuite cu autobuze, în timp ce tramvaiul 8 va fi suspendat.
Suplimentar, pe 8 septembrie, va fi blocată circulaţia rutieră pe bd. Independenţei (între intersecţia cu str. Nicolae Bălcescu şi Piaţa M. Eminescu) şi şos. Păcurari (între Piaţa M. Eminescu şi intersecţia cu str. Cişmeaua Păcurari). Întreruperea traficului va duce la modificarea traseelor autobuzelor cu numerele 28 şi 42 care vor circula pe linia de tramvai între Târgu Cucu şi Piaţa Mihai Eminescu.
De asemenea, autobuzele de pe traseele 20, 43 şi 46 vor circula prin Copou şi vor ajunge în Păcurari prin str. Toma Cozma. Spre zone centrală, aceste autobuze vor circula pe şos. Moara de Foc.
Sursa: ziaruldeiasi.ro
- Published in Info Trafic, Local
Șoferii care parchează în zone interzise din municipiul Iași riscă amenzi drastice
Consiliul Local a aprobat astăzi tarifele pentru activitatea de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate ilegal din municipiul Iași.
În cazul în care autoturismul este ridicat, transportat și depozitat la baza Servicii Publice Iași, șoferul va trebui să achite o taxă de 430 lei pentru returnarea mașinii. În cazul în care se prezintă după 24 de ore, va plăti suplimentar 45 lei pentru fiecare zi de întârziere.
Un alt tarif este de 290 lei și are în vedere situația în care șoferul ajunge la mașină, care este ridicată pe autoplatforma auto, dar nu a fost transportată la baza SPI. Inițial, tarifele erau de 450 lei, 330 lei și 60 lei, dar acestea au fost reduse în urma discuțiilor din CL.
Consilierii PNL au votat împotriva tarifelor stabilite, în contextul în care propunerea lor de taxare viza 250 lei pentru returnarea mașinii și 100 lei pentru cel de-al doilea caz. Aleșii PSD au respins aceste tarife. Important de știu este că hotărârea de CL va intra în vigoare peste două săptămâni.
- Published in Info Trafic
ATENŢIE ŞOFERI! Modificări de circulaţie începând de mâine 28 august!
Începând de luni, 28 august, vor fi făcute lucrări de dezafectare a liniilor de tramvai de pe șos. Națională, pe tronsonul cuprins între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și bifurcația din zona spălătoriei auto K9. Scoaterea liniilor de tramvai va fi urmată de pregătirea porțiunii de drum menționate pentru asfaltare. Lucrările fac parte din proiectul de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept și vor impune noi restricții de circulație.
Astfel, începând de luni, 28 august, pe șos. Națională, între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, circulația rutieră va fi cu sens unic, dinspre Podul de Piatră spre Podu Roș. La intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, conducătorii auto nu vor mai putea intra pe șos. Națională pentru a merge spre Podul de Piatră și vor trebui să ocolească fie pe Splai Bahlui – Mal Stâng, fie pe bd. Dimitrie Cantemir și apoi pe str. Decebal, fie pe bd. Nicolae Iorga. Pe șos. Națională, între Podu Roș și bd. D. Cantemir se va circula normal, în dublu sens.
Tot în cadrul proiectului de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept, în aceste zile au început lucrările de modernizare a bd. Chimiei, între pod Tudor Vladimirescu și pod Metalurgiei.
Deciziile punctuale privind restricționarea / închiderea circulației în zonele afectate de lucrări vor fi luate de Poliția Municipiului Iași – Biroul Rutier și Poliția Locală, cu sprijinul constructorului. În timpul lucrărilor pe tronsoanele de drum menționate va fi asigurat accesul mașinilor de intervenție ale Poliției, Jandarmeriei și Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
Lucrările de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept sunt efectuate de asocierea Viarom Construct S.R.L. – Conest S.A, iar valoarea totală proiectului este de aproximativ 30,7 milioane de lei, din care 12 milioane de lei sunt prevăzute în bugetul local al acestui an. Lucrările se vor desfășura pe aproximativ şase kilometri, fiind prevăzută reabilitarea carosabilului pe traseul dintre Podul de Piatră şi podul Sfântul Ioan, dar şi refacerea șos. Naţionale pe sectorul dintre Podu Roş şi Podul de Piatră.
- Published in Altele, Info Trafic
Continental dezvoltă la Iași o tehnologie pentru parcarea automată a maşinilor
Continental dezvoltă la Iași o tehnologie pentru parcarea automată a maşinilor
Inginerii ieşeni ai companiei Continental lucrează la un program cu ajutorul căruia vehiculul poate efectua independent parcarea la simpla atingere a unui buton.
Gigantul german Continental dezvoltă la Iaşi un sistem prin intermediul căruia şoferii pot să înveţe maşinile să parcheze în anumite situaţii de rutină. Tehnologia automată de conducere la care lucrează inginerii ieşeni ai companiei Continental oferă maşinilor o „memorie” pentru procedurile de parcare recurente şi, după ce a învăţat să parcheze, vehiculul poate efectua independent astfel de proceduri la simpla atingere a unui buton.
„În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să înveţe cum să-şi parcheze maşinile – şi cu siguranţă nu este cea mai populară sarcină printre şoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluţie care poate cel puţin să scutească şoferii de rutina parcării frecvente şi repetitive. Noua funcţie Trained Parking înregistrează şi stochează secvenţa unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în acelaşi loc, şoferul conduce maşina până unde a început înregistrarea şi, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învăţată anterior. În România, o echipă Continental din Iaşi lucrează la dezvoltarea de sistem: „realizează algoritmi şi acoperă implementarea software a acestei tehnologii”, a explicat Alfred Eckert, şeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety Continental. Pentru funcţia de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în maşină, cum ar fi camerele şi radarele, pentru a detecta împrejurimile. Potrivit oficialului Continental, prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului şi apoi stochează această hartă.
Ulterior, când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziţia sa precisă şi poate conduce în mod automat pe ruta învăţată. „Şoferul poate ieşi din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistenţă pentru şofer. În acest fel, funcţia Trained Parking nu numai că îl scuteşte pe conducătorul auto de o rutină obişnuită ci permite, de asemenea, parcarea maşinilor în spaţii strâmte, în garaj, fără ca şoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieşi. În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coş de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mişcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai după ce în jurul său nu mai sunt obstacole”, a adăugat Alfred Eckert. Funcţia „Trained Parking” va fi disponibilă în două versiuni. Potrivit Continental, varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilităţii la Salonul Auto de la Frankfurt este parţial automatizată şi necesită încă supravegherea şoferului.
Sursa: ziaruldeiasi.ro
- Published in Info Trafic
(UPDATE) Lucrările de modernizare sunt în toi în Iași! Iată cum se circulă
Lucrările s-au mutat pe Șoseaua Națională
Din luna aprilie, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roș s-a putut circula în dublu sens. După finalizarea lucrărilor pe străzile Petru Movilă şi Sf. Andrei, s-a revenit la situația din primăvară, iar separatoarele de sens dintre străzile Alexandru Ipsilanti Vodă şi Gh. Ghibănescu. Urmează Șoseaua Națională!
„Cred că a fost singura măsură inspirată din ultima perioadă, în ceea ce priveşte circulaţia. Şi-aşa, pe sensul dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră, se circula pe un singur fir, din cauza maşinilor parcate. Părerea mea este că această stradă ar trebui lăsată cu dublu sens, în continuare. Cel puţin până la finalizarea lucrărilor pe splaiul celălalt sau pe Şoseaua Naţională, care arată jalnic”, a declarat un taximetrist pentru ziarulevenimentul.ro
Între timp, pe data de 23 august 2017, Viarom a început lucrările pe Șoseaua Națională. Astfel, jumătatea de carosabil aferentă sensului dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră a fost decopertată. Pe cealaltă jumătate se circulă în dublu sens, fiind amplasate separatoare.
24/08/2017; 8:00 a.m.
UPDATE 25/08/2017
De luni, 28 august 2017, pe Șoseaua Națională se va circula pe un singur sens, din Podul de Piatră spre Podu Roș. Această modificare apare datorită începerii lucrărilor de dezafectare a liniilor de tramvai de pe tronsonul cuprins între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și bifurcația din zona spălătoriei auto K9.
La intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, conducătorii auto nu vor mai putea intra pe Șoseaua Națională pentru a merge spre Podul de Piatră și vor trebui să ocolească fie pe Splai Bahlui – Mal Stâng, fie pe bd. Dimitrie Cantemir și apoi pe str. Decebal, fie pe bd. Nicolae Iorga, explică radioiasi.ro
Articolul va fi actualizat în mod regulat. Dacă te interesează stadiul lucrărilor, verifică pagină!
- Published in Info Trafic, Local
Bilanţ sumbru la Iaşi! Aici s-au petrecut unele din cele mai grave accidente din ţara din ultimii ani!
Tragedia de la Uricani
Neatenţia şoferului, care a ignorat indicatoarele rutiere, a dus la tragedia de duminică, din judeţul Iaşi. 11 persoane, între care doi copii, au murit, după ce maşina în care se aflau a fost lovită de tren. De vină sunt şi autorităţile care n-au luat nicio măsură ca să reducă riscul producerii de accidente, la trecerea de cale ferată de la Uricani.
Cine sunt vinovaţii tragediei de la Uricani, unde au murit 11 oameni?
Cei 11 se aflau într-o maşină de 7 locuri şi mergeau să culeagă via la o fermă din apropiere. Şoferul îşi recuperase permisul de puţin timp, după ce îl avusese suspendat tot pentru neacordare de prioritate.Şi vegetaţia din zonă dar şi lipsa unei bariere care să-i oblige pe şoferi să se oprească se numără printre cauzele producerii accidentului. Trecerea la nivel cu calea ferată este prevăzută doar cu indicatoare rutiere. În acelaşi loc, anul trecut, trei persoane au murit lovite de tren. La CFR şi la primărie au fost depuse numeroase cereri pentru desfiinţarea trecerii sau montarea unor bariere. Fără niciun rezultat: Compania feroviară şi primăria comunei Miroslava, de care aparţine satul Uricani, şi-au pasat responsabilitatea.
CFR mai susţine că actualul sistem de semnalizare corespunde normativelor tehnice în vigoare. De cealaltă parte, reprezentanţii Primăriei Miroslava spun că legea nu le permite nici amplasarea unei bariere şi nici închiderea drumului.
Procurorii Curţii de Apel, care conduc ancheta, nu exclud ca în dosar să fie cercetaţi şi cei care au respins solicitările de modificări în trafic pentru acel segment de drum.
Familiile celor care au murit în accidentul de duminică vor primi ajutoare materiale din partea Asociaţiei pentru Protecţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie, care va plăti şi expertizele criminalistice, şi rapoartele de necropsie.
Zeci de oameni au murit în accidente feroviare
Zona unde a avut loc tragedia este un adevărat punct negru pe harta judeţului. În ultimii 11 ani, în judeţul Iaşi s-au petrecut nouă accidente grave la trecerile peste calea ferată, soldate cu zeci de morţi.
Accidentul rutier de la Scânteia
Un accident care s-a produs la data de 14 august2009, ora 14:20 (UTC+3), pe drumul județean 246 între un tren de persoane și un microbuz. În urma accidentului au decedat 14 persoane, iar alte 2 au fost rănite grav. A fost cel mai sângeros accident rutier din Romania din ultimii 15 ani.
Un microbuz cu 16 persoane la bord a fost lovit de un tren de persoane la trecerea peste calea ferată din apropierea gării localității Scânteia. Conform domnului Raed Arafat, subsecretar de stat al Ministerului Sănătății Publice, în accident au decedat pe loc 13 persoane printre care și un copil de 8 ani, iar alte 3 persoane au fost rănite grav. Șoferul microbuzului a murit după trei zile, aducând numărul deceselor cauzate de accident la 14.
Microbuzul, lovit de tren pe partea central-stângă, a fost împins 350 de metri de la locul impactului.
Trenul de pasageri implicat în accident aparține companiei feroviale Regiotrans și opera pe ruta Iași – Brașov.
Potrivit poliției Iași, accidentul s-a produs datorită neatenției șoferului de microbuz asupra semnalelor de avertizare de la trecerea peste calea ferata.
Cinci autoturisme si un autobuz erau incolonate pe linia de tramvai. Erau oprite la semafor cand, din spate, a venit tramvaiul. Vatmanul a incercat sa franeze, insa toate sistemele i s-au oprit. A fost momentul care a declansat scenele teribile.
Tramvaiul a lovit mai intai trei masini, pe care le-a aruncat una peste alta. Urmatorul autoturism a fost si el impins intr-un scuar. A urmat o Dacie, in fata careia se afla autobuzul. Mai intai a impins-o si apoi s-a urcat peste ea.
Toti soferii au povestit ca totul s-a intamplat intr-o fractiunde de secunda si ca au fost arucnati ca niste jucarii. Un taxi a zburat pur si simplu prin aer si a ajuns pe cupola unei alte masini.
Oamenii din masinile implicate in accident povestesc ca au trait clipe de groaza cand tramvaiul a scapat de sub control.
„Daca va spun ca au venit masini peste noi si tramvaiul, nu stiu, ne-a invartit in aer, am vazut numai praf si ne-a innebunit. Ne-a luat pe sus, bine ca suntem intregi”, a declarat unul dintre acestia.
„Au tipat oamenii, a fost groaznic, infricosator. Au inceput sa zboare masinile, taxiul stiu ca a zburat peste tramvai, a incercat sa franeze, dar nu au tinut franele”, a declarat unul dintre pasagerii din tramvai.
Cinci echipaje de pompieri si medici SMURD au intervenit pentru salvarea ranitilor. Mai multi calatori din autobuz, din tramvai sau pasageri din masinile sfaramate au primit ingrijiri la fata locului.
Tulburat, vatmanul abia si-a facut curaj sa coboare.
Tramvaiul circula de numai trei luni, cu revizia facuta, precizeaza autoritatile.
„Tramvaiul este la strada de trei luni de zile, bineinteles ca atunci cand a iesit la strada s-au facut toate verificarile, din cate inteleg vatmanul spune ca nu a actionat sistemul de franare, acum poate sa fie adevarat sau sa fi franat prea tarziu. E un dezastru total”, a declarat Romeo Olteanu, viceprimar Iasi.
Soferul mort in accident era angajat al peninteciarului si mergea impreuna cu asistenta dupa medicamente.
Surse: www.stirileprotv.ro, www.tvr.ro, wikipedia.ro
- Published in Info Trafic
Cine răspunde pentru criminalii din trafic?
Ne-a fost dat ochilor să vedem în decursul acestui an nenumărate accidente mortale. Întrebarea noastră este… Cine răspunde pentru criminalii din trafic? Câțiva ani de pușcarie nu ne încălzește cu absolut nimic.
Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi.
* Pe plan local, autorităţile admit că nu pot lua nicio măsură pentru îmbunătăţirea acestei activităţi
* Judeţul Iaşi este penultimul în ţară la cifra celor care promovează examenul auto
Anul acesta, în urma controalelor Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, o şcoală de şoferi a rămas fără autorizaţie din cauza neregulilor depistate, iar în alte unităţi de instruire auto orele nu se efectuau, deşi erau trecute pe hârtie
Situaţia şcolilor de şoferi din judeţul Iaşi a fost una din cele mai sensibile teme dezbătute anul acesta în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. Reprezentanţii instructorilor auto din judeţ, prin vocea Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi, trag un semnal de alarmă cu privire la imaginea judeţului şi la problemele care influenţează negativ securitatea rutieră.
Aceştia consideră că Ministerul Transporturilor nu se implică în mod real în securitatea rutieră.
„Şcolile de şoferi trebuie să raporteze Ministerului Transporturilor coeficientul de promovabilitate înregistrat. Dacă în Iaşi acesta este sub 30%, şcolile de şoferi din Iaşi raportează procente de 75%, 80% sau chiar 90%. Probabil că aceste raportări rămân undeva prin sertare, fără a fi analizate, şi rămân fără niciun fel de urmări. La ora actuală, în Iaşi, programările pentru examene au ajuns, practic, până în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o problemă serioasă. Fără a lua în discuţie toate cauzele, la o analiză mai atentă se observă că mulţi din cei care se prezintă la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) sunt la al doilea sau al treilea examen”, a declarat Antonio Marcelli, preşedintele Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Acesta mai subliniază faptul că timpul dintre absolvirea şcolii şi momentul susţinerii examenului auto este mult prea mare.
„Dacă aceşti timp, în cazul Iaşiului, ajung la 3-4 luni, este evident că elevul îşi pierde din capacităţile pe care le avea la terminarea pregătirii. Conform dispoziţiilor legislative ale Ministerului Transporturilor, o grupă de elevi dintr-o şcoală de şoferi poate avea 40 de persoane, contrar oricăror principii pedagogice, iar orice persoană poate ajunge profesor de legislaţie rutieră într-o şcoală de şoferi, după ce a parcurs doar 12 ore de psiho-pedagogie. Cred că suntem singura ţară din Europa unde cineva poate ajunge profesor cu o asemenea pregătire”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.
Evaluarea cursanţilor, o altă problemă
După evaluarea făcută la absolvirea şcolii de şoferi, urmează o evaluare făcută de către DRPCIV, la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Aici, reprezentanţii formatorilor auto identifică alte nereguli.
„Există probleme, atât la evaluarea teoretică, dar şi la cea practică. Evaluarea teoretică se face pe calculator, prin rezolvarea unui chestionar. Aceste chestionare nu sunt corect alcătuite, alternând întrebări foarte simple cu altele exagerat de dificile. Fără să intrăm în amănunte, să spunem doar că unele întrebări de prim ajutor stârnesc ilaritate printre medici, iar unele întrebări de mecanică, fără nicio utilitate reală, pot fi rezolvate doar de specialist în domeniu. În ceea ce priveşte evaluarea practică, se constată lipsa unor proceduri clare, a unor criterii bine definite de examinare şi o pregătire superficială a evaluatorilor, în special celor nou veniţi în sistem”, au mai adăugat reprezentanţii asociaţiei.
Amenzi usturătoare pentru şcolile de şoferi
Nenumărate nereguli în activitatea şcolilor de şoferi au fost descoperite de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în cadrul unor acţiuni desfăşurate la nivelul judeţului Iaşi. În prezent, în judeţul Iaşi sunt 11 institute de Formare Profesională în Transporturi, din care 9 în Iaşi şi două în Paşcani.
„Trebuie să recunoaştem că în privinţa procesului de pregătire profesională există mari diferenţe între aceste instituţii. După cum se constată şi în domeniul şcolilor de şoferi, ca şi în învăţământ în general, există unităţi de elită, unităţi mai bine cotate sau mai slab cotate. Se pare că, în curând, procesul de pregătire din aceste institute va fi monitorizat pe baza unui program de calculator, asemenea şcolilor de şoferi. La ora actuală, ISCTR nu are acces la baza de date oferită de aceste programe”, a declarat Cristian Afloroaie, inspector coordonator judeţean în ISCTR.
În privinţa şcolilor de şoferi, acesta spune că poziţia ocupată de judeţul Iaşi în clasamentul eficienţei acestor unităţi de pregătire a viitorilor conducători auto, aflându-se pe penultimul loc în ţară, este îngrijorătoare.
Reprezentanţii ISCTR spun că de vină pentru această situaţie este planul de învăţământ şi programele şcolare, legislaţia, cazuri în care, deşi pe caietul cursantului orele sunt trecute, în realitate nu sunt efectuate, şcoli care trimit elevii la examenul teoretic fără să aibă orele practice efectuate, durata orelor de conducere nu este respectată, iar examenele de absolvire la încheierea pregătirii şcolare nu se fac ori sunt superficiale.
În 2016, ISCTD a efectuat 46 de controale la sediile şcolilor de şoferi, fiind constatate şi sancţionate 6 abateri cu un cuantum de 26.250 lei, iar în 2017 au fost deja efectuate 12 controale, care s-au materializat într-o amendă de 6.000 de lei şi retragerea autorizaţiei pentru o şcoală de şoferi.
***
Unul dintre cele mai grave incidente petrecute pe străzile Iaşiului a fost provocat de Claudiu Paşnicu, în luna februarie, în Podu Roş. Fără nicio explicaţie, acesta a depăşit neregulamentar o coloană de vehicule, aflată în aşteptare la semafor, şi a intrat cu viteză în intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, unde s-a izbit violent cu un alt autoturism, provocând moartea a două persoane. Acesta este unul din cazurile în care examenele auto ar trebui să practice o evaluare psihologică mai amănunţită a candidaţilor pentru obţinerea permisul
Sursă: Evenimentul.ro
- Published in Info Trafic