Grafica? Este o arta. Graficianul? Este un artist!
Dupa cum bine stim, cand vine vorba de grafician, intelegerea nevoilor si dorintelor clientului ocupa un loc primordial. Dar ce ne facem cand clientul nu stie ce vrea? Ca si grafician este foarte important sa "iti faci tema de acasa" si sa vii pregatit din toate punctele de vedere, pentru a aduce un rezultat final pe gustul clientului.
De ce apelam la un grafician?
Graficianul este persoana care te poate ajuta sa-ti imbunatatesti imaginea. Prin acest aspect te poti diferentia de concurenta si poti comunica mai usor mesajul pe care doresti sa-l transmiti potentialilor clienti. Atunci cand iti deschizi o firma este absolut necesar sa apelezi la un grafician. Acesta te va ajuta sa-ti gasesti identitatea. Iti poate crea un Logo si anumite materiale publictare pe care sa le folosesti in promovarea produselor sau serviciilor pe care doresti sa le prezinti.
Este foarte important sa apelezi la un grafician cu experienta si cu viziune pentru a ilustra si a materializa exact viziunea ta asupra produselor sau serviciilor. In ceea ce priveste promovarea firmei, puteti stabili impreuna elementele de identitate. Un grafician iti este util pentru ca ai nevoie de carti de vizita, mape, pliante, coli cu antet, brosuri, plicuri, pana la colantari auto, spoturi TV sau promovare pe online, cat si pe panourile stradale.Tot un grafician te poate ajuta si cu designul pentru amabalarea produselor atunci cand este cazul.
Ce face un grafician?
El da viata textelor pe care i le vei comunica prin anumite vizualuri. El creeaza si editeaza mesajul vizual in functie de ce impact doresti sa ai asupra potentialilor clienti. Totodata el imbina diverse culori, ilustratii, fotografii sau animatii.
Ce ar trebui sa stii inainte de a apela la un grafician?
Fie ca ai deja o firma si doresti sa implementezi o campanie de promovare, sau doresti sa infiintezi una noua si ai nevoie de elemente de indentificare, cum sunt logo-ul si marca, una dintre solutii e sa apelezi la un grafician.
Inainte de a apela la un grafician, ia in calcul urmatoarele:
Pune cratima la punct!
Da, ai auzit bine. Stabileste-ti inainte culorile si fontul pe care doresti sa le foloseasca. Nuantele alese pot conta in atragerea atentiei potentialilor clienti, alege-le cu mare grija.
Vino cu un model
Este un punct de plecare pentru orice grafician, astfel isi va face o idee cam ce ti-ai dori de la el si cu siguranta ii vei usura munca.
Vino cu masuratori
Daca stii dimensiunile de care ai nevoie, comunica-le, fa-o macar cu aproximatie.
Ai rabdare si nu te suci de prea multe ori de la ideea pe care ai comunicat-o initial. Cea mai mare problema pe care o intampina graficienii sunt clientii care nu stiu ce vor si ce isi doresc concret. Astfel, roaga-te sa aiba rabdare si sa-ti realizeze materialele pe care ti le doresti, dar de cele mai multe ori nu stii sa le descrii, nu stii cum sa comunici.
Ia in calcul ca si graficienii sunt oameni si fiecare om are o limita. Comunica eficient de la bun inceput sa nu ai surprize neplacute. Evita sta stai pe capul acestuia cu "Nu imi place imaginea", atunci cand ea este in proportie mare aproape gata. Vino cu exemple, inarmeanza-te cu rabdare si fii sigur pe ceea ce vrei de la bun inceput, iar daca nu stii ce iti doresti concret, mergi pe mana viziunii graficianului. Suntem siguri ca va veni cu solutii bune pentru afacerea ta.