„Cata incompetenta crasa la autoritati! Schimbari radicale pentru Valea Lupului. Dupa mai multe luni de discutii, autoritatile au decis masurile care vor fi luate pe sectorul de drum de la Valea Lupului, unde se intampla din ce in ce mai des accidente rutiere mortale. Portiunea din Drumul European 583 de la Metro pana la Popas Pacurari a devenit o adevarata aventura atat pentru pietoni, cat si pentru conducatorii auto.
Numai in ultimele luni in aceasta zona au avut loc o serie de accidente groaznice, soldate cu numerosi raniti si persoane decedate. Satui sa-si mai puna viata in pericol, localnicii din Valea Lupului au organizat chiar proteste prin care au cerut construirea unor pasarele pietonale. Masurile au fost insa altele si nu au fost luate foarte usor.
Conducerea Prefecturii Iasi a convocat o intalnire la care au participat reprezentanti ai Primariei Valea Lupului, ai municipalitatii iesene, Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, Politiei Rutiere, Politiei Locale, precum si ai comunitatii. In urma acestei intalniri s-au decis intr-un final si masurile care vor fi puse in practica pentru ca zona tranzitata de drumul european DE 583 sa nu mai reprezinte o adevarata capcana a mortii.
Astfel, in zona Popas Pacurari, traversata frecvent nepermis, a fost amenajata o trecere de pietoni, iar ulterior va fi montat si un semafor. Semaforul va fi montat orizontal, peste drum, lucrarea urmand a fi finantata de cele doua primarii.
Mai mult, tot acolo vor fi montate si panouri de avertisment cu mesaje de tipul „Atentie, frecvent accidente. Zona periculoasa!”, benzi rezonatoare pe sosea si spinari de magar. Pe langa trecerea de la Popas Pacurari vor mai fi montate limitatoare de viteza, panouri de avertizare si la celelalte doua treceri de pietoni care strabat drumul DE 583 de pe raza comunei. Acestea au fost solutiile stabilite pe termen scurt si care vor fi puse imediat in practica.
Scandal pe constructia pasarelelor
Un caz aparte a fost legat de constructia pasarelelor pietonale. Reprezentantii locuitorilor au cerut constructia unei pasarele pietonale in zona Popas Pacurari. Motivatia a tinut de statia de autobuz aflata pe partea opusa, unde oamenii ar ajunge mai usor. Autoritatile au aratat ca nu se poate construi o pasarela in acel loc, motiv de scandal in cadrul intalnirii.
Cu toate ca localnicii sustin aceasta ideie, cei de la Primaria Valea Lupului si cei de la Primaria Iasi au mentionat ca zona nu este propice pentru o asemenea constructie. Concret, in acel loc se afla o serie de conducte ale ApaVital SA ce impiedica o asemenea constructie.
In plus, cum partea dreapta pe sensul dinspre Pacurari spre Metro apartine de Valea Lupului, iar partea opusa de municipiul Iasi, lucrarea s-ar lovi de birocratie.
In cele din urma, autoritatile au decis sa se faca un studiu de oportunitate si sa se stabileasca locurile unde ar putea sa se construiasca astfel de pasarele. Au fost identificate doua zone, cea de la Antibiotice SA, in dreptul sensului giratoriu care va fi gata la anul si cea din dreptul unei troite. Prefectul Marian Serbescu le-a dat termen sase luni tuturor celor implicati pentru a face toate studiile necesare privind constructia acelor pasarele.
„As dori ca la aceste intalniri sa nu mai pasam responsabilitatea si sa gasim exact solutiile. Trebuie sa identificam solutii pe termen scurt, dar si solutii pe termen lung. Acolo trebuie montate presemnalizari la treceri, dar si montarea unor panouri prin care sa se arate ca sunt frecvent accidente. Totodata, semaforizarea este o alta solutie identificata pentru reducerea accidentelor”, a spus prefectul Marian Serbescu.
Citeste si: „Gradina Iasi“, locul din Vietnam care le aminteste de Romania
Discutiile sunt interminabile
Cu toate acestea, cei prezeneti la sedinta au discutat in contradictoriu vreme indelungata. Atat reprezentantii Directiei de Drumuri, cat si cei ai Primariei s-au contrat cu localnicii nu doar pe tema pasarelelor. S-a propus chiar mutarea statiei de autobuz de peste drum de Popas Pacurari pentru fluidizarea traficului, lucru blamat de locuitori.
Altii au cerut montarea radarelor politiei, insa autoritatile nu dispun de personal suficient pentru a lucra pe acest sector. Cu toate acestea, sefii Primariei Iasi s-au aratat dispusi sa achizitioneze un radar fix pentru acea zona a Iasului, radar care va fi dat in administrarea Serviciului Rutier. Desi deciziile au avut darul de a-i multumi pe cei prezenti la sedinta, unii politicieni s-au aratat deranjati de solutiile gasite.
„Cata incompetenta crasa la autoritati! Politia la Borcan, semafoare, treceri de pietoni… Si asa vom iesi sau intra din sau in Iasi in doua ore. Acum dureaza 40 minute! Niciun factor de raspundere nu gandeste normal si in viitor: trei benzi pe sens pana la Letcani- fara giratorii, ci cu suspendate. Ar trebui ca firmele mari ce au magazine in zona sa dea bani si sa faca poduri suspendate de intrare si iesire. Nu trebuie obligati contribuabilii sa dea bani pentru ei. Totodata, este nevoie de pasarele pietonale”, a spus consilierul judetean Vasile Cotiuga.
Sursa: bzi.ro