Continental dezvoltă la Iași o tehnologie pentru parcarea automată a maşinilor
Inginerii ieşeni ai companiei Continental lucrează la un program cu ajutorul căruia vehiculul poate efectua independent parcarea la simpla atingere a unui buton.
Gigantul german Continental dezvoltă la Iaşi un sistem prin intermediul căruia şoferii pot să înveţe maşinile să parcheze în anumite situaţii de rutină. Tehnologia automată de conducere la care lucrează inginerii ieşeni ai companiei Continental oferă maşinilor o „memorie” pentru procedurile de parcare recurente şi, după ce a învăţat să parcheze, vehiculul poate efectua independent astfel de proceduri la simpla atingere a unui buton.
„În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să înveţe cum să-şi parcheze maşinile – şi cu siguranţă nu este cea mai populară sarcină printre şoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluţie care poate cel puţin să scutească şoferii de rutina parcării frecvente şi repetitive. Noua funcţie Trained Parking înregistrează şi stochează secvenţa unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în acelaşi loc, şoferul conduce maşina până unde a început înregistrarea şi, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învăţată anterior. În România, o echipă Continental din Iaşi lucrează la dezvoltarea de sistem: „realizează algoritmi şi acoperă implementarea software a acestei tehnologii”, a explicat Alfred Eckert, şeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety Continental. Pentru funcţia de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în maşină, cum ar fi camerele şi radarele, pentru a detecta împrejurimile. Potrivit oficialului Continental, prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului şi apoi stochează această hartă.
Ulterior, când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziţia sa precisă şi poate conduce în mod automat pe ruta învăţată. „Şoferul poate ieşi din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistenţă pentru şofer. În acest fel, funcţia Trained Parking nu numai că îl scuteşte pe conducătorul auto de o rutină obişnuită ci permite, de asemenea, parcarea maşinilor în spaţii strâmte, în garaj, fără ca şoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieşi. În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coş de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mişcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai după ce în jurul său nu mai sunt obstacole”, a adăugat Alfred Eckert. Funcţia „Trained Parking” va fi disponibilă în două versiuni. Potrivit Continental, varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilităţii la Salonul Auto de la Frankfurt este parţial automatizată şi necesită încă supravegherea şoferului.
Sursa: ziaruldeiasi.ro