Zilele trecute s-au desfășurat licitațiile pentru editurile care urmează să producă manualele de educație fizică și sport de pe care copiii din clasele a V-a vor studia această materie. Chiar dacă pare penibil, ministrul educației Liviu Pop, întrebat fiind de niște ziariști care este necesitatea acestui manual, a declarat: „Orice materie trebuie să aibă un manual. Le va fi mai ușor copiilor să înțeleagă materia și profesorilor să explice.”
Manualele de sport nu-și vor găsi deloc întrebuințare atâta timp cât rolul acestor ore din programul școlar este de a dezvolta fizic elevul, și nu de a-l obliga să citească și să învețe pentru o oră care ar trebui să fie plină de mișcare și joacă. Conștient fiind de acest lucru, Liviu Pop, ministrul educației, confirmă această ipoteză: „Stați liniștiți că nu vor sta copiii cu mâinile pe carte la ora de sport, ci vor face mișcare, la fel ca înainte.”
Editura care va produce acest manual spune că va fi unul destul de consistent cu diverse capitole despre mișcare armonioasă și beneficiile sportului în viața fiecărei persoane.
Așadar, care este rolul acestui manual?